Vad ska underhållsbidraget räcka till???
Mina föräldrar skiljde sig och min pappa flyttade till annan ort. Min bror bor nu enbart hos vår mamma och åker och hälsar på vår pappa titt som tätt. Min pappa betalar underhåll för min lillebror till mamma som är ungf. något lite över 1000 kr i månaden. Min mamma tjänar väldigt bra om man jämför med pappa och har ut ca. 18.000 i mån och min pappa ca 13.000
Nu till saken.. min mamma kräver min pappa på en massa kostnader. Han betalar ju underhåll och mamma kräver honom på pengar för en utlandsresa som hon och sonen ska åka på, hon vägrar betala biljett när han ska åka och hälsa på pappa m.m så då får pappa betala biljett och fickpengar och allt sånt när han är där uppe.
Min fråga är nu.. kan min mamma kräva pappa på kostnader såsom biljetter, resor osv. när pappa betalar underhåll redan för min bror??
Ni som har underhåll, vad säger ni?? vad är reglerna?? och vad ska underhållet räcka till och vem ska betala tågbiljett etc. när min bror ska hälsa på pappa? Och kan mamma kräva pappa på att betala halva resan för att han och mamma ska resa utomlands?
Tycker det är sjukt att hon först kräver pappa på underhållsbidrag och sen en massa andra kostnader när han dels betalar helt underhållsbidrag plus har så pass mkt mindre i lön än mamma.
Vill bara veta vad reglerna säger för pengar och kostnader bråkar dom jämt om!!!