• Knastroll82

Kan man sy en babylift till vagnen?

Min vagn är liksom oval och har därför svårt att hitta en passande babyligt, har därför börjat fundera om man kanske ska sy en..

Men hur går man tillväga?
    Måste ju vara ett stadigt tyg och någon sorts bottenplatta?

• Svar på tråden Kan man sy en babylift till vagnen?
  • mamma johansson
    Knastroll82 skrev 2008-07-04 17:39:00 följande:
    Min vagn är liksom oval och har därför svårt att hitta en passande babyligt, har därför börjat fundera om man kanske ska sy en..Men hur går man tillväga?Måste ju vara ett stadigt tyg och någon sorts bottenplatta?
  • Knastroll82

mamma johansson skrev 2008-07-04 17:40:40 följande:

Tror du glömde nått där...
  • äppelmos

mitt tips är att titta på många mjukliftar i affärerna och sen använda det smartaste fårn dem.
    en bottenplatta låter smart, kanske i mdf?

• Knastroll82
    äppelmos skrev 2008-07-04 17:51:15 följande:
    mitt tips är att titta på många mjukliftar i affärerna och sen använda det smartaste fårn dem.en bottenplatta låter smart, kanske i mdf?
    Är mdf lätt och tåligt?
  • mamma johansson

Hej!

Det går att sy egen lift och det blir fint. Då kan du välja tyg som du vill ha tvättbart. Tvätta det innan om det krymper. Du behövet inte ha bottenplatta om du inte skall bära stora barn i den. Annars räcker det med stadigt skummgummi i botten och runt kanterna. Jag vet inte hur mycket du har sytt innnan. Det är inte svårt. Hör av dig igen så kan du få närmare beskriving.
    Lycka till
    Blivade farmor till barnet Johansson

Knastroll82 skrev 2008-07-04 17:39:00 följande:
    Min vagn är liksom oval och har därför svårt att hitta en passande babyligt, har därför börjat fundera om man kanske ska sy en..Men hur går man tillväga?Måste ju vara ett stadigt tyg och någon sorts bottenplatta?
  • Knastroll82
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-04 17:58:00 följande:
    Kollade i ditt galleri och det är ju en duovagn du har. Du ska alltså ha som ett nest som passar i liggdelen? Isf behöver du nog ingen bottenplatta.
    Det är ingen duovagn, man ställer om samma del mellan ligg/sittläge.
    Vill ha så jag kan lyfta ur bebisen utan att väcka den ur vagnen på ett smidigt sätt och kunna bära med mig den.
  • enlitenbitkaka

Sak samma om det e en duovagn eller ej...liften ska du väl ha när den är i liggläge?

Knastroll82 skrev 2008-07-04 17:59:55 följande:
    Det är ingen duovagn, man ställer om samma del mellan ligg/sittläge.Vill ha så jag kan lyfta ur bebisen utan att väcka den ur vagnen på ett smidigt sätt och kunna bära med mig den.
  • Knastroll82
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-04 18:02:24 följande:
    Sak samma om det e en duovagn eller ej...liften ska du väl ha när den är i liggläge?
    Absolut! Men den ska vara stadig nog så man kan bära knodden i den sen.
  • Zeelita

Den liften som ingick i min vagn hade man lätt kunnat sy själv. Bottenplattan var i plast. Sen kan du ju ha en dragkedja som går runt med halv liften som du sätter fast en liten överdel i. Välj ett slitstarkt tyg som står emot väta, ja ialla fall så att det inte suger åt sig regn (om det skulle börja regna innan man hinner få upp regnskydd o annat). Att tänka på är hur du sätter handtagen, tänk på att babyns huvud är tungt & du behöver kunna bära utan att liften tippar över.

Svar på tråden Kan man sy en babylift till vagnen?