Inlägg från: 3 vilddjurens mamma |Visa alla inlägg
  • 3 vilddjurens mamma

Hur liten är Alice?

Mina tvilling tjejer fyller strax två år. Alice är 74 cm lång och väger 7,2 kg. Hon har ett hjärtfel som doktorerna trodde kunde påverka hennes tillväxt men igår fick vi svar från Lund och dom sa att det INTE påverkade hennes tillväxt. Men nåt är det. Inte är det väl normalt att vara så liten. Finns det fler som Alice därute?

• Svar på tråden Hur liten är Alice?
  • 3 vilddjurens mamma

Det har hon. Calogen, Minimax och Maxijuul. Läkarna trodde att det berodde på hjärtfelet så varför jag undrar är hur mycket jag ska puscha på för mer utredning.

• 3 vilddjurens mamma

Har en dietist som alice haft hela tiden.
    Ska ha ett möte med Alices läkare snart och ville inne det ha "lite kött på benen" om det är vanligt att man är så "nätt" vid två år. Alice är född vecka 25+5. Visst är det jätte tidigt men hon knappar inte in.

• 3 vilddjurens mamma

Dietisten är väl helt OK. Jag vet att det inte är gluten eller laktos för det är hon testad för. Kan ju bero påmånga saker. Var bara nyfiken på om det fanns andra små tvååringar.
    Tjejkocken:Var inne och kikade. Söt tjej.

• 3 vilddjurens mamma

Gemelas: Dina tjejer var ju inte heller så hemskt stora. Är dom mycket magra? Alice är så hemskt benig, kan räkna revben både bak och fram. Hennes syster är 12 kg tung och 86 lång och Alice äter nästan mer än henne! Skumt!!!

• 3 vilddjurens mamma

Tack CamoMillan Det var pecis sånt här jag frågade efter. Hon kan ju inte varit mycket större än Alice är.

• 3 vilddjurens mamma

Ja, det där med tarmarna har ju varit ett samtalsämne på sjukhuset. Får väl se vad hennes doktor säger vid nästa möte. Men jag ger nog inte med mig alldeles för lätt.......

Svar på tråden Hur liten är Alice?