• kobebis

Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????

Ska till falkenberg nästa vecka. Funderar på att kanske göra ett besök till antingen funcity varberg eller äventyrslandet halmstad. Är det någon som har erfarenhet av dessa två lekland? åker med en 2.5 åring. Finns det ngt kul för honom på några av dessa ställena?

Är själv gravid i v 34 så jag går inte så smidigt o inte allt för långa sträckor....

Vore kul om ni som varit på dessa lekland kan ge lite tips o råd.

• Svar på tråden Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????
  • Annie82

Vi besökte busfabriken i halmstad för några veckor sen och det var kanon tycker jag

Fun city kan nog dock erbjuda fler timmar av aktivitet, medans leklandet passar sig mer för kanske typ 3 timmar lek.

• 2Barns Mamma

vi va på funcity förra året och där får man gå en hel del! det är en "slinga" man går för att se allt..plus att det va extreeeeeemt mycket getingar när vi va där så man kunde inte fika eller så...men det va helt ok men inte mera! känndes lite gammalt och slitet tyckte jag..:)

• kobebis
    Annie82 skrev 2008-07-05 08:20:29 följande:
    Vi besökte busfabriken i halmstad för några veckor sen och det var kanon tycker jagFun city kan nog dock erbjuda fler timmar av aktivitet, medans leklandet passar sig mer för kanske typ 3 timmar lek.
    Är lite mer inne på halmstad än varberg. Känns som att det kan vara mer för lillkillen. Busfabriken är inomhus har jag för mig? är en 2,5 åring för liten för det?
  • kobebis

2Barns Mamma skrev 2008-07-05 08:24:49 följande:

vi va på funcity förra året och där får man gå en hel del! det är en "slinga" man går för att se allt..plus att det va extreeeeeemt mycket getingar när vi va där så man kunde inte fika eller så...men det va helt ok men inte mera! känndes lite gammalt och slitet tyckte jag..:)
    Tack för svaret!
    gå är ju inte min starka sida just nu

mera synpunkter?
  • coolchick

Har inte hört så mycket bra om Fun city, snarare tvärtom.

• kobebis

funcity verkar inte vara någon hit vad jag förstår då!

Någon som varit på äventyrslandet i halmstad o har ngt att säga om det?

• the devil wears CM

Funcity är katastrof dåligt! Vi skulle ha en möhippa där förra året och det var under all kritik. Inte bara för att vi var vuxna men det var dåligt skött, ingen personal, attraktioner och upplevelser-nej tack!

Satsa du på Halmstad, jag har i och för sig inte varit där MEN det kan knappast vara sämre än F.C

• Alina

Busfabriken är inomhus - kan vara kul om din son är framåt och inte orädd kostar 100:- för 3 timmar. Finns rutschkanor, hoppborgar m.m. Bra om det regnar. Funkar utmärkt om man är höggravid då man kan sitta ner i en skön skinnsoffa eller i restaurangen och ändå ha bra koll. Minus för ljudnivån, man blir ganska trött efter tre timmar.

Ett alternativ är troikcenter som ligger centralt. Där finns krokodiler, giftspindlar, ormar, apor m.m. Kul för en tvååring.

Äventyrslandet är utomhus finns en hel del karuseller för små barn dessutom kan man bada och gå en runda bland träden i skugga. Där finns en massa små stugor med sagor att lyssna på. Dessutom kan man äta gott i restaurangen, cenda restaurangen i Halmstad som gått igenom alla kontroller utan anmärkningar!! Fiskedamm, lyckohjul, stooor sandlåda under tak där man kan gräva fram dinosaurier. Park med dinosaurier där man kan gå runt på hängbroar. Kanon som utflykt.

Jag röstar för Äventyrslandet om vädret är ok och Busfabriken eller Tropikcenter om det regnar.

• Majras

Har varit på fun city ett par gånger då vi bor nära och det är helt ok för en 2½ åring. Lagom mycket att göra, dock är det som vissa här säger att det är mycket gå. Badlandet kunde vara lite roligare.
    I år ska vi dock åka till äventyrslandet och prova på hur där är

• kobebis
    Alina skrev 2008-07-05 09:25:01 följande:
    Busfabriken är inomhus - kan vara kul om din son är framåt och inte orädd kostar 100:- för 3 timmar. Finns rutschkanor, hoppborgar m.m. Bra om det regnar. Funkar utmärkt om man är höggravid då man kan sitta ner i en skön skinnsoffa eller i restaurangen och ändå ha bra koll. Minus för ljudnivån, man blir ganska trött efter tre timmar.Ett alternativ är troikcenter som ligger centralt. Där finns krokodiler, giftspindlar, ormar, apor m.m. Kul för en tvååring.Äventyrslandet är utomhus finns en hel del karuseller för små barn dessutom kan man bada och gå en runda bland träden i skugga. Där finns en massa små stugor med sagor att lyssna på. Dessutom kan man äta gott i restaurangen, cenda restaurangen i Halmstad som gått igenom alla kontroller utan anmärkningar!! Fiskedamm, lyckohjul, stooor sandlåda under tak där man kan gräva fram dinosaurier. Park med dinosaurier där man kan gå runt på hängbroar. Kanon som utflykt.Jag röstar för Äventyrslandet om vädret är ok och Busfabriken eller Tropikcenter om det regnar.
    TACK

Det blir äventyrslandet!!! Det beror ju på väder så klart men är det halvdannt en dag så blir det nog det. Vid sol är det nog stranden som hägrar
Svar på tråden Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????