• kobebis

Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????

Ska till falkenberg nästa vecka. Funderar på att kanske göra ett besök till antingen funcity varberg eller äventyrslandet halmstad. Är det någon som har erfarenhet av dessa två lekland? åker med en 2.5 åring. Finns det ngt kul för honom på några av dessa ställena?

Är själv gravid i v 34 så jag går inte så smidigt o inte allt för långa sträckor....

Vore kul om ni som varit på dessa lekland kan ge lite tips o råd.

• Svar på tråden Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????
  • Alina

Ett tips!

Vill man inte bada inne på Äventyrslandet kan man gå in på simstadion som ligger nästan mitt emot. Man kör bara över vägen och fortsätter ca 500m så kommer man dit. Gratis och jättefina bassänger med havsvatten att bada i. Ligger precis vid havet. Brukar vara mycket med folk men det finns en stor pool med grunt vatten för små barn. Fräscht och jättefint med park runt om. Världens bästa gratisställe.

• kobebis
    Alina skrev 2008-07-05 09:42:58 följande:
    Ett tips!Vill man inte bada inne på Äventyrslandet kan man gå in på simstadion som ligger nästan mitt emot. Man kör bara över vägen och fortsätter ca 500m så kommer man dit. Gratis och jättefina bassänger med havsvatten att bada i. Ligger precis vid havet. Brukar vara mycket med folk men det finns en stor pool med grunt vatten för små barn. Fräscht och jättefint med park runt om. Världens bästa gratisställe.
    Det var ett bra tips. Tack!
  • Gyllan

puffar upp tråden då vi funderar på samma sak i sommar. Vi är sex vuxna och fyra barn, de två äldsta är 4 och 1.5 år.

Hur är badlanden på de olika?

• sofia23

funderade med på funcity med mna barn 4år o 9 månader.men det är väl mest fyraåringen som leker men nu stod det juh så mkt neg om det så....passar det en 4 åring...har juh va 11 mil dit,kanske inte värt att åka då

• Gyllan

Är det någon som varit på både FunCity och Äventyrslandet i Halmstad? Vore bra att ha lite att jämföra med.

• kobebis

Tycker det är svårt att veta om man ska åka eller inte.....bor bara 2 mil från skara sommarland så man är ju liten kräsen Sen kostar det ju en hel del att gå in på dessa ställerna, är det värt det? Verkar som äventyrslandet halmstad har lite billigare entre (familjerabatter) så det kanman ju ha med i beräkningen.

• sofia23

kobebis..hur är skara sommarland då? om du tänker för en fyraåring....? bor nästan mitt emellan så skara har vi pratat om me

• Alina

Bor i Halmstad och kan säga så här: Vi skulle ALDRIG gå till Äventyrslandet en solig dag då är det stranden som gäller. Vi går dit två ggr på sommaren och då endast för att barnen vill det. Personligen tycker jag att det kostar alldeles för mycket nästan 1000:- för vår familj och då tillkommer glass fiskedamm, mat och dylikt.

Våra barn som är 3 och 5 har egentligen lika kul på stranden med en hink och spade! Men som variation kan det ju vara kul med en utflykt.

• kobebis
    sofia23 skrev 2008-07-05 11:59:42 följande:
    kobebis..hur är skara sommarland då? om du tänker för en fyraåring....? bor nästan mitt emellan så skara har vi pratat om me
    vi var det för första gången i år med vår lille kille på drygt 2 år o han hade jätteroligt!!!! han orkar ju inte en heldag precis -sover middag på o det skulle absolut inte gått att försöka söva honom där Vi skippade vattenlandet när vi var där. Men det är stort med många bassänger o rutsckanor o allt som hör dit. Finns allt för alla åldrar. Melker tyckte om att gräva med grävmaskiner, åka farfarsbilar (fasst det är lastbilar!), åka flygplan. Det finns ett tåg som går runt hela parken som var roligt att åka med. Annars är parken mycket ren o fräsch, trevlig personal. Skrindor att hyra, kanon att ta med egen fika o mat....entren är 170 kr/pers barn under 1 m går in gratis.

Kan helt klart rekomendera skara sommarland. Det känns som att man får mer för pengarna om man åker till sommarland än om man åker till funcity eller äventyrslandet
  • sofia23

då var det bestämmt...skara blir det istället..tack kobebis!!

• kobebis
    Alina skrev 2008-07-05 12:08:56 följande:
    Bor i Halmstad och kan säga så här: Vi skulle ALDRIG gå till Äventyrslandet en solig dag då är det stranden som gäller. Vi går dit två ggr på sommaren och då endast för att barnen vill det. Personligen tycker jag att det kostar alldeles för mycket nästan 1000:- för vår familj och då tillkommer glass fiskedamm, mat och dylikt. Våra barn som är 3 och 5 har egentligen lika kul på stranden med en hink och spade! Men som variation kan det ju vara kul med en utflykt.
    Precis så resonerar jag oxå! Är det fint väder så åker vi inte. Gud det orkar man ju inte! O som sagt var min son tycker oxå det är jättekul att sitta på stranden med sin hink o spade. Sen kostar det ju en hel del som du skriver....Blir vädret ejbadväder då åker vi annars inte..... vi kommer ju bara vara i falkenberg ons-sön, lite skillnad om vi skulle vara där i en vecka eller mer...
  • kobebis
    sofia23 skrev 2008-07-05 12:15:59 följande:
    då var det bestämmt...skara blir det istället..tack kobebis!!
    det var så lite så jag tror att din fyraåring kommer att ha jättekul! Badlandet är kul även för vuxna om de nu är lika barnsliga som jag
Svar på tråden Funcity Varberg eller Äventyrslandet Halmstad????