• Anonym

bröstlyft...???

Skulle så gärna vilja göra ett bröstlyft...
    Är det någon som vet om det är ett stort ingrepp?
    Kostar ??
  • Svar på tråden bröstlyft...???
  • 1 och 1 är 3

Lyft med inlägg, 50 000 kr.

Inget jätt stort ingrepp men jag vill ju itne påstå att de e något litet heller....

• Anonym

Billigare om du tar med inlägg...enbart lyft brukar vara dyrare

• Anonym

jag har ganska stora redan...så jag hade bara tänkt mig ett lyft...

• Anonym (t)

Är det verkligen dyrare utan?
    Någon som vet vart man får ärren?

• 1 och 1 är 3
    Anonym (t) skrev 2008-07-05 14:39:03 följande:
    Är det verkligen dyrare utan?Någon som vet vart man får ärren?
    behöver du göra ett fullt lyft så får du sk ankarärr, ser ut som ett ankare, runt bröstvårtan, ett rakt streck neråt och sen ett diagonalt under bröstet.
  • Anonym

Ja man tycker ju att det ska vara billigare utan inlägg..
    Men vart ska man göra det då? Någon som vet?

• Anonym (jag med)

Hej TS

Jag vill åxå göra ett bröstlyft....då jag redan har en C/D kupa...bara det att det är en tom C/D kupa som hänger långt ner och platt.

Jag har surfat runt lite på nätet och gjort en lista med prisjämförelser på de kliniker jag hittat..eftersom jag funderat ett tag på att göra det.
    Det kostar inte mer att göra enbart bröstlyft. Men det blir däremot fulare är (ankarärr) än om man bara lägger in inlägg. Men det är inte säkert det blir snyggt med bara inlägg om man har väldigt lågt hängade byst. Så i vårt fall där vi redan har en rätt stor storlek, bara det att den är tom och hängande..så blir det nog bättre med ett lyft. Fast det är ju individuellt, så en konsultation ger nog bästa svaret.

Om du vill kan jag klistra in jämförelsen här?

• Anonym (jag med)

Plastikkirurgen
    Bröstlyft: 36-48 000

Akademikliniken
    Lyft: 35-40 000
    Lyft + förstoring 69-85

Nackakliniken
    Lyft: 34-39 000
    Lyft + inlägg av proteser 45-55 000

Plastikhuset
    Lyft: från 29 000
    Lyft med protes: från 40 000

Strandkliniken
    Lyft: 29 000
    Lyft + protes : 52-60 000

Proformaclinic
    Lyft: 32 000
    Lyft + förstoring : 58 000

Kosmetiskkirurgi.se
    Lyft: 32000

Teamplastik.se (umeå)
    Bröstlyft: 26 000

Plastikkirurgi Ockelbo
    Bröstlyft: 34000:- inkl. narkos, övernattning samt återbesöken

Plastikkirurggruppen (Sabbatsbergs sjukhus)
    Bröslyft : 32000
    Lyft + förstoring: 50-65 000

• Anonym (jag med)

Finns fler kliniker, men dessa är de jag hunnit kolla på i alla fall

Hittade åxå en superbra sida, där man kan se tredimensionellt exakt hur bröstlyftet görs, och hur ärren blir beroende på olika sätt och så. (datoranimerat)

Kan kolla upp länken och skriva den här sen. Om du vill se hur dom lägger snitt och sånt, och hur ärren kan bli.

Kram!

• Anonym

Citadell kliniken Dr Cosmo är helt fantastisk!! Jag gick upp från C kupa till F kupa när jag ammade mitt första barn..och sen rasade jag ganska snabbt i vikt. Huden bleb JÄTTE hängig/rynkig. Jag var grymt missnöjd. Ville absolut inte visa brösten för någon. Tom tanterna på simhallen i 80 års åldern hade finare bröst än jag Pris:30.000 kr. Kan gå hem samma dag. Verkligen värt operationen. KOmmer göra det igen om det blir samma efter denna amningen. Ärren kan bli runt bröstvårtan (men om du tejpar ordentligt efter op så blir ärren knappt synbara.)Kan bara säga att jag är såååååå glad att jag vågade göra op. Nu har jag skitsnygga bröst. Jätte jättenöjd!!

• Anonym (jag med)
    Anonym skrev 2008-07-06 18:25:52 följande:
    Citadell kliniken Dr Cosmo är helt fantastisk!! Jag gick upp från C kupa till F kupa när jag ammade mitt första barn..och sen rasade jag ganska snabbt i vikt. Huden bleb JÄTTE hängig/rynkig. Jag var grymt missnöjd. Ville absolut inte visa brösten för någon. Tom tanterna på simhallen i 80 års åldern hade finare bröst än jag Pris:30.000 kr. Kan gå hem samma dag. Verkligen värt operationen. KOmmer göra det igen om det blir samma efter denna amningen. Ärren kan bli runt bröstvårtan (men om du tejpar ordentligt efter op så blir ärren knappt synbara.)Kan bara säga att jag är såååååå glad att jag vågade göra op. Nu har jag skitsnygga bröst. Jätte jättenöjd!!
    Åååå vad du inspirerar mig, vill åxå! hihi.. Är precis i den situationen du beskrev just nu. Är tråkigt att absolut inte vilja visa dem för nån...kan aldrig känna mig helt avslappnad. Å inte kan jag låta bli att titta på äldre tanters bröst när jag är på simhallen heller...de ser tamejfaan mkt bättre ut än mina..fast jag bara är 30 år..
    Gjorde du enbart lyft alltså, eller blev det inlägg åxå?
    Kram
  • Tudorjohansson

Ett tips när det gäller att lyfta är att samtidigt lägga i. Många för en väldigt platt överdel på sina bröst när de bara lyfter. Kan va bra att när man ändå ska rota att fylla på. Det ska iallafall jag göra. E inte ute efter några stora porr tuttar utan bara mina mindre långa och mer fylliga.

Sen så har man minsta häng och vill lägga i så lyft för gudsdkull. Väldigt lätt att man får märklig form annars.

• Anonym

Skrämmande är ju att det i regel är mycket dyrare att förminska sina bröst och billigare att förstora dom...

Det är en SJUK värld vi lever i! 

• Anonym (k)
    Anonym skrev 2012-06-17 21:43:20 följande:
    Skrämmande är ju att det i regel är mycket dyrare att förminska sina bröst och billigare att förstora dom...

Det är en SJUK värld vi lever i! 
    Det är ju för att det är en mer omfattande operation att förminska brösten och flytta på bröstvårtan än det är att bara förstora dem genom att lägga in ett implantat.

Det har inget med skönhetideal att göra.
  • Anonym
    Anonym (k) skrev 2012-06-18 08:31:36 följande:
    Det är ju för att det är en mer omfattande operation att förminska brösten och flytta på bröstvårtan än det är att bara förstora dem genom att lägga in ett implantat.

Det har inget med skönhetideal att göra.
    Fortfarande lika sjukt. Borde ju snarare kosta mer när det är implantat som ska med också. Materialkostnad Flört
  • Anonym

Men hallå? Det är normalt INTE dyrare att göra bröstförminskning. Bröstförstoring är minst lika dyrt, men kan vara dyrare pga materialval och ifall man även vill göra bröstlyft ( ankarsnitt) . 

Svar på tråden bröstlyft...???