• RosaPulverAnna

Någon mer som har haft problem med adressändring?

Jag håller på att bli galen på adressändring:( Jag skrev på deras hemsida att jag hade byt adress. Det gick ju bra. Men sen blev det att jag skulle byta adress igen typ någon vecka efter. Men jag ringde och de skulle fixa sig. Så sicka jag in och bekräfta det men nu sickar det att jag ska bekräfta igen och det är ju en räkning med eftersänding. Har inte råd att betala en sån ingen blir den tredje räkningen. Blir att ringa på måndag igen. För nu känns det som jag får post på två ställen. Vill gärna inte leta efter mina brev.
    Så nu undrar jag är det någon mer som har haft problem med adressändring?

• Svar på tråden Någon mer som har haft problem med adressändring?
  • haberg

jo, det funkar inte alltid toppenbra. Dom brukar dessutom skylla på Posten, men det löste sig för oss, minns inte exakt vad som gått snett, men jag tror att vi också flyttade inom några månader igen, så det vart två eftersändningar!

• Indillia

Jag bytte adress för tre år sedan, men det kommer fortfarande post till min gamla adress.

• RME

Jag har inte haft några som helst problem trots att vi flyttat 4 ggr på 5 år..

• Tjoflöjt
    Indillia skrev 2008-07-05 19:27:05 följande:
    Jag bytte adress för tre år sedan, men det kommer fortfarande post till min gamla adress.
    En eftersändning gäller bara i ett år.
  • Cuthalion

Hade du beställt eftersänding eller valde du bort det för att du inte hade råd? Förstår inte vad som står i TS.

• Ayya

Jag gjorde en ändring på nätet för nån vecka sen. Fick hem ett brev där jag skulle skriva under och skicka in för att bekräfta ändringen. Fick påminnelse i fredags för att de inte fått in nån bekräftelse så det var bara att skriva under och skicka in ytterligare en gång.

Hoppas det funkar bättre denna gång då det bara är knappt 14 dagar kvar tills vi flyttar.

• Indillia
    Tjoflöjt skrev 2008-07-05 20:26:28 följande:
    En eftersändning gäller bara i ett år.
    Jag anmälde adressändring också till företag, m.m personligen som jag är i kontakt med. Bland annat till Tele2 tre gånger innan de började skicka _vissa_ brev och räkningar till nya adressen.
  • Tjoflöjt
    Indillia skrev 2008-07-05 20:33:38 följande:
    Tjoflöjt skrev 2008-07-05 20:26:28 följande:
    Jag anmälde adressändring också till företag, m.m personligen som jag är i kontakt med. Bland annat till Tele2 tre gånger innan de började skicka _vissa_ brev och räkningar till nya adressen.
    Men då är det väl knappast Adressändrings fel, utan företagen som vägrar ändra i sina register!?
  • RosaPulverAnna
    Cuthalion skrev 2008-07-05 20:28:56 följande:
    Hade du beställt eftersänding eller valde du bort det för att du inte hade råd? Förstår inte vad som står i TS.
    jo jag beställt det varje gång och betalt. men nu får jag en tredje räkning fast jag har betalt.
  • RosaPulverAnna
    Svar på #6
    Ayya skrev 2008-07-05 20:31:28 följande:
    Jag gjorde en ändring på nätet för nån vecka sen. Fick hem ett brev där jag skulle skriva under och skicka in för att bekräfta ändringen. Fick påminnelse i fredags för att de inte fått in nån bekräftelse så det var bara att skriva under och skicka in ytterligare en gång.Hoppas det funkar bättre denna gång då det bara är knappt 14 dagar kvar tills vi flyttar.
    ok och står det något på din påminnelse? allså för mina papper ser likadana ut som de förra.
Svar på tråden Någon mer som har haft problem med adressändring?