• Isprinsessan och grodprinsen

Vad vill era barn bli när dom bli stora?

Barn brukar alltid ha en massa drömmar om vad dom ska jobba med när dom blir stora.

Min dotter som är snart 5 år vill bli dansare på TV och köra rosa "stockbil" (timmerlastbil) med målade frukter på sidan. När hon var ännu yngre ville hon bli städare. Vad vill era barn jobba med när dom blir större?

• Svar på tråden Vad vill era barn bli när dom bli stora?
  • Frostkristall

Sonen (2 år och 8mån) vill bli väktare

• LuMa

Det senaste budet hos sonen på snart fem år är att han vill bli bonde med massa djur att ta hand om.
    Annars brukar det växla mellan att jobba på pappas jobb med datorer som pappa, att köra truck och hjullastare som morfar, att bli polis som farfar eller att köra stockbil som morfars chef.

• Gemini31

Min dotter på 11år vill ha en egen liten kiosk, min mellersta dotter på 9år vill bli konstnär eller designer..Och min minsta dotter på 8år vill bli fröken bara för att hon har en så snäll fröken i skolan och hon vill bli som hon :)
    Det är så roligt att höra hur barn tänker om framtiden..

• gizzla

min 4åring säger att han ska bli barnhjärtkirurg :) Gäller att sikta högt *s*

• Karlstadtös

Min son är tre och vill bli trädgårdmästare eller brandman.

• AasaC

När min son var knappt 4 år, så sa han att han ville ta hand om gamla människor ... precis som mamma. Jag jobbade i hemtjänsten då och blev verkligen super rörd av att han sa så, eftersom han annars var så oerhört pappig.
    Men nu är han snart 8 år och säger att han vill bli akrobat. Han älskar att klättra och brukar klättra uppför dörrkarmarna hemm ... ända upp till taket.
    Dottern, som är 5 år, vet jag inte riktigt vad hon vill bli ... förutom princessa, då. Hon vill gifta sig med en prins och bli princessa. Utöver det, så vet jag inte.

• mia maria

Senaste budet hos min 4-årige son är att han vill bli dagisfröken!
    Innan dess ville han jobba på mitt jobb (jag är kriminalvårdare).

• AstraTrillian

Djurläkare (vetrinär) har varit det mest poppis jobbet men även konsnär, pilot, skidlärare och lite annat har varit på tapeten.

• astalacasta

Min dotter (4,5 år) har ända sedan hon var 2 år velat bli pilot, men på senaste tiden börjat fundera även på andra yrken.

Cirkusprinsessa, ljudtekniker, journalist och "ett vanligt jobb" (= kontorsjobb som jag och hennes pappa har) är yrken som har varit på tapeten.

• lövet2

Min 4-åring vill bli Storebror och skotta snö från garagetaket ...

Svar på tråden Vad vill era barn bli när dom bli stora?