• sagabus

Hur gör ni med majskrokar-hela?

Har läst lite om dessa majskrokar man kan ge sina småttingar och köpte hem. De är ju rätt så rejält stora och min lilla 6 månaders greppade en direkt och förde till munnen och en stoor bit gick av. Blev rädd och tog ut den....klarar de verkligen av att äta dessa stora eller kan de inte sätta i halsen? Trodde de skulle smälta rätt fort men när jag själv tog en tyckte jag mest det blev som en seg massa. Hur gör ni andra? Man kanske inte kan ge till en 6 månaders utan vänta ett tag? Eller ska man dela dom kanske?

• Svar på tråden Hur gör ni med majskrokar-hela?
  • Snorkis

Jag hade nog väntat med att ge några månader...

• sagabus

Ja kanske bäst. Tycker jag läser överallt att de ger sina småttingar på 6 månader både kexrån och majskrokar men blev verkligen fundersam då jag tycker att de måste kunna lätt sätta i halsen? Dock så verkade hon gilla smaken när hon fick sutta lite på en liten bit jag höll i handen så smaken är det ju inget fel på antagligen

• Thursday Next

Min lill-kille har käkat hela majskrokar sedan han var ca 5 månader. De förvandlas ju till majsgröt så fort de blir blöta, så det är inget problem.

• skorpiona

Ja, de blir ju en kladdig sörja när de blir blöta, och då är det ingen fara! Går bra att ge hela! Sonen har lite problem med burkmat och så än, men han lyckas svälja majskrokarna bra... Och har gjort det sen han var 6 månader ungefär!

• Lilla Prussiluskan

OT men vad är majskrokar?

• SchumiFerrari
    Lilla Prussiluskan skrev 2008-07-06 14:40:49 följande:
    OT men vad är majskrokar?
    www.majskrokar.se
    *Älskade Noa*
  • Mandarin

Ser ut som ostbågar men störe, gjorda på endart majs.

• snugglebunny

Min tjej har fått hela majskrokar sen hon var ca 6 månader, har inte varit några problem. Men visst, man får ju ha lite koll så det inte blir en enda majsmassa i gommen på dem.

• Tjosan

Min son som nu är 10 månader blir helt tokig när han ser majkrokar. Han älskar dem.

• Frontline

Våran som har käkat dom bra länge och han älskar dom , han är runt 10 månader nu men har nog fått dom sen han var 5 säkert..

Svar på tråden Hur gör ni med majskrokar-hela?