• Anonym (noja!)

Gick du upp i vikt när du slutade med p-piller?

Ska sluta med mina p-piller och är orolig för att gå upp i vikt. Är redan missnöjd med vikten, så jag vill verkligen inte gå upp.

Gick du upp i vikt när du slutade? Hur mycket? Har vikten stannat kvar?

• Svar på tråden Gick du upp i vikt när du slutade med p-piller?
  • Lantani

nej jag har för mig att jag inte gick upp något alls när jag slutade med mina piller.

• Mickis74

Nej, gick inte upp någonting alls...

• Jenny26

Nej jag gick inte upp något alls

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Anonym (noja!)

Åh, vad skönt det låter

• Anonym (noja!)

Puff

• Olsson22

Nej jag gick ner i vikt..

Det är när man börjar med P-piller som man riskerar att gå upp i vikt...

• Anonym (noja!)
    Olsson22 skrev 2008-07-08 13:26:00 följande:
    Nej jag gick ner i vikt.. Det är när man börjar med P-piller som man riskerar att gå upp i vikt...
    Oj, tänk om jag skulle ha turen att gå ner i vikt. *drömmer*
    Får man fråga hur mycket du gick ned och hur snabbt? gick du alltså ner enbart genom att sluta med pillren?
  • Anonym (Sorry)

Jag gick upp 12 kg på 4 månader efter att jag slutade...Sen blev jag gravid! Alla kilon sitter kvar tyvärr

• Anonym (noja!)

Anonym (Sorry) skrev 2008-07-09 17:09:06 följande:

Jag gick upp 12 kg på 4 månader efter att jag slutade...Sen blev jag gravid! Alla kilon sitter kvar tyvärr
    Oj, shit! Och du ändrade inte kosten alls?
  • Anonym (lolo)

Anonym (noja!) skrev 2008-07-07 10:57:37 följande:

Ska sluta med mina p-piller och är orolig för att gå upp i vikt. Är redan missnöjd med vikten, så jag vill verkligen inte gå upp.Gick du upp i vikt när du slutade? Hur mycket? Har vikten stannat kvar?
    Jag har för 1 vecka sedan slutat med mina p-piller (neovletta) =) Känns så skönt o bli fri alla hormoner... men nån skillnad har jag ej märkt än.. brukar ske efter första "normala" mensen =)

Hoppas också på att gå ner lite.. =)
  • Olsson22

Jag ändrade hade ändrat kosten innan men, inte fått något direkt resultat, slutade med piller för 2 1/2 veckor sedan och är nu minus 2 kg.

Så jag tror inte att man går ner bara sådär för att man slutar, men passa på att ändra din kost om du ändå är missnöjd.

• jutti

Fröken orolig lyssna på tant Jutti nu........

Om du inte ändrar på kosten så händer inget, sen är det i regel när man BÖRJAR med piller man går upp.....

När jag tex slutade röka efter 17 år så gick jag NER i vikt...

Jag vågade ej sluta röka pga rädsla för att gå upp i vikt....
    Men jag tog ett beslut att sluta och INTE börja knapra på nått annat än tuggummi...samt jag la in 5 km promenader VARJE dag.

Gick ner 8 kg , rök fri, inga laster....detta är 10 år sedan, är fortfarande smal o hälsosam......Man går ej upp i vikt om du inte tillför mer energi än du gör av med samt att du är frisk för övrigt o inte har fel på sköldkötteln som produserar felaktigt med hormoner......lycka till med allt...

• Eldna

Enligt den läkare jag pratade med ang just detta så föreligger det inte någon risk att gå upp i vikt enbart för att man slutar med p-piller.

Jodå, jag gick upp... Utan att ändra min kost- och motionsvanor. Men det har sin förklaring i att jag har PCOS.

• IS THIS IT

Vanligt är att man går upp lite i vikt när man börjar med p-piller och när man slutar kanske går ner några kilon.

Har man dock PCO som jag har är det ganska vanligt att man går ner i vikt av p-pillren och sen upp när man slutar med dem. Så ja jag har mycket svårare (och också gått upp en del) att hålla vikten när jag slutat med p-piller.

• Eldna

www.pco-s.com

Enkelt förklarat så är PCO ett hormonfel eller hormonbalansfel som oftast gör så man får "cystor" på äggstockarna och inte ägglossar. PCO kan även yttra sig i att man har väldigt lätt att lägga på sig vikt och får svårt att bli av med det då insulinet påverkas.

Det finns massor om trådar om PCO under Svårt att bli gravid - PCO.

• Eldna

PCOs symptom kan hållas i schack med hjälp av p-piller.

Svar på tråden Gick du upp i vikt när du slutade med p-piller?