• Anonym (humör)

Ändrades ditt humör när du slutade med p-piller?

Jag ska sluta med p-piller efter ca 15 år och funderar lite kring detta med att jag kanske ändrar humöret, skrämmande!

Märkte du eller din partner av att du slutade med p-piller?
    Hur märktes det?

• Svar på tråden Ändrades ditt humör när du slutade med p-piller?
  • Divan89

Jag har ett helt annat humör nu än när jag åt p-piller.
    När jag åt p-piller hade jag fruktansvärda humörsvängningar och kunde bli sur för nästan ingenting.
    Nu är vårat förhållande mycket bättre.
    Jag trodde att jag skulle vara på ett jäkla humör hela tiden när jag blev gravid,pga alla hormoner man har nu,
    men icke.
    Visst kan det bli för mycket ibland och man kan bli irriterad,
    men inte alls på samma "okontrollerande" sätt som när jag åt p-piller.

• Anonym (Lite)

Slutade med piller för ett par månader sen, och har kommit igång med mensen. Jag märker skillnad på mitt humör, blir argare innan mens och ibland vill jag bara gråta utan anledning. Men det är inte SÅ farligt, mest att jag kommer på mig själv med att vara konstig
    När jag åt piller hade jag ytterst små humörsvängningar.

• Yllette

P-piller dämpar pms, så absolut ändras humöret när man slutar med dem.
    Jag som har kopparspiral har alltid haft mycket pms, men barnmorskans enda lösning var p-piller, vilket jag inte tål (hormonerna).

Det är bara att göra sig beredd veckan innan mens, be sambon flytta för en vecka, låsa dörrarna och madrassera väggarna. Sen är det bara att leva ut!!

• Solkattan

Jag mådde jättekonstigt efter att jag slutade med p-pillren. Vart hur blödig och lynig i humöret som helst. Tyckte det blev bättre efter 3-4 månader. Oftast så sägs det ju att man ska bli påverkad av att BÖRJA med p-piller... men det är sällan man hör nåt om hur det kan bli när man slutar...

/Solkatta

• Anonym (humör)

Låter ju sådär! Någon mer som vill dela med sig?

• Furie

Jag slutade för 4 månader sedan ungefär och jag har inte märkt spec stor skillnad. Sambon säger att jag blivit mer "snarstucken" och ja, jag biter nog ifrån lättare än innan. Fysiskt har inget förändrats heller enligt mig, jag har mens lika regelbundet som innan (och i ca 4-5 dagar) och pmsen har inte blivit värre eller bättre. Funderar till och med på att börja igen så man slipper allt jox med kondomer.. Och nej, jag slutade inte för att bli med barn, utan för att jag förhoppningsvis skulle bli gladare och trevligare utan dem (vilket alla sa garanterat skulle hända). Funderar trots allt på att gå ett år utan för att verkligen ge det en chans.

Svar på tråden Ändrades ditt humör när du slutade med p-piller?