• hallonvaniljte

Tutt-tårta recept? Ingredienser?

Hej

Jag har nyss kommit på att jag skulle vilja baka en tutt-tårta till min man, men var finner jag ingredienser som funkar att göra en sån?? Ni vet säkert vad jag menar, eller?

Problemet är att han fyller år redan på fredag så jag hinner inte beställa från internet... Är det någon som har ett bra recept som man kan göra med vanliga produketer från tex "ica"? Eller måste man ha "specialprodukter"?

KRam från en tjej som nästan aldrig gjort en tårta och nu är på djupt vatten!!!

• Svar på tråden Tutt-tårta recept? Ingredienser?
  • norgesessan

kan du inte göra en vanlig tårta, sen gör du tuttarna av vätebullar (typ sämlor)m har i grädde och hudfärgad marsipan över? vårtorna kan vara en hallongodis?
    (har aldrig gjort en, fick bara en ide )

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • hallonvaniljte

hmmm...Kanske vore nåt. Någon fler??

Nån som vet hur man enklast får till hudfärgad marsipan?? Någon som vet??

Kram igen

• Powerpinglan

Jag skulle köpa eller göra tårtbotten som jag formar som en tutte, fylla och lägg marsipan ovanför, det går att köpa på de flesta butiker, lätt att färga med karamellfärg, om du inte vill ha gröna eller rosa bröst? bröstvårtan kan du också göra av marsipan.

Lyckatill!!

• Powerpinglan

juste, jag färgade faktiskt med oboy, då blev det mer likt hudfärg.

• hallonvaniljte

Oboy??? funkar det??? Spännande!!!

Sitter nu och tittar på färgad marsipan och sugerpaste på kakburken.se och undrar om jag hinner få grejorna tills på fredag... hmmmm Men kankse går lika bra med oboy och marsipan???

Men som ni säger det går kanske att göra ändå!!!

Tror ni man kan använda samma fyllning som man använder i en vanlig princesstårta? typ marsansås och jordgubbar??

Vad spännande det känns men otroligt otroligt svårt.....Lär väl sluta i att jag i panik får åka och köpa en vanlig tårta en halvtimme innan gästerna kommer....

Nåt mer att tänka på??? tips )))

Kram oich tack för alla era svar...

Svar på tråden Tutt-tårta recept? Ingredienser?