• meim

Sims2 installation

Jag ska snart formatera om hela min dator och därmed alla sims installationer.
    Jag har alla expansions och prylpaket, och jag har för mig att man måste installera allt i ordning sen (alltså börja med det som kom ut först och sluta med den senaste utgåvan typ sims 2 - fritid) för att det ska fungera korrekt? Har jag tagit fel på detta? Gäller det bara att expansions ska vara i rätt ordning eller gäller det prylpaketen också?
    Ordningen med bara expansion är ju såhär:

* The Sims 2: Studentliv släpptes den 10 mars 2005.

* The Sims 2: Nattliv släpptes den 15 september 2005 i Europa.

* The Sims 2: Arbetsliv släpptes 2 mars 2006.

* The Sims 2: Djurliv släpptes 19 oktober 2006.

* The Sims 2: Året runt släpptes den 1 mars 2007.

* The Sims 2: Jorden runt släpptes den 6 september 2007.

* The Sims 2: Fritid släpptes den 28:e februari 2008.

Sedan ligger ju det olika prylpaket emellan dessa, men måste man installera dom i exakt ordning?

• Svar på tråden Sims2 installation
  • devega

du måste inte installera dem i rätt ordning men när du ska starta spelet kommer du behöva cdn till det senaste utgivna spelet (som du installerat). glöm inte att du inte ska spara expansionerna på samma ställe som sims 2 för då funkar det inte.

• Zofye

Spelar ingen roll i vilken ordning du installerar , jag brukar bar ase till att installera det senaste sist. Som nu då jag har Fritid, installeras det sist. Allt annat huller om buller, förutom grundspelet som måste installeras först.

• meim

Tack för era svar, det där med att inte installera på samma ställe hur menar du då? Innan har jag alltid sparat allt där den föreslår från början (automatiskt alltså). Men denna gången tänkte jag spara på en annan hårddisk. Hur ska jag lägga dom då för att få det att fungera?
    Som dom ligger när man sparar automatiskt hamnar de ju i program mappen, sen EA Games och sedan i flera delmappar, sims 2-mapp, studentliv-mapp osv.
    Kan man inte göra likadant fast inte i program-mappen då? Vart kommer downloads mappen hamna nu? Kommer det fortfarande befinna sig i mina dokument - Ea Games?

• devega

när installerade grundprogrammet lät jag den göra det där det rekommenderades. men sen flyttade jag expansionerna till egna mappar i programmappen. men informationen finns i foldern som följer med spelet men det är inget som framgår särskilt tydligt.

download-mappen hamnar på samma ställe som innan.

• Zofye

ja, den hamnar på samma ställe ändå

meim skrev 2008-07-07 13:52:09 följande:
    Vart kommer downloads mappen hamna nu? Kommer det fortfarande befinna sig i mina dokument - Ea Games?
    Jag installerar i E:/games/EAGAMES/Sims2 typ.
    eftersom den hårddisken är större och dessutom slipper jag förlora allt om windows skulle haverera.
  • meim

Då ska jag testa detta sen :). Tack så mycket för era svar.

• devega

åh, nu blev jag sugen på att simsa! :)

• devega

onej! hoppas du får rätt på det.

LAV0LINA skrev 2008-07-07 14:26:49 följande:
    Jag med, men mitt spel bara jäklas och vill inte starta trost alla möjliga åtgärder
  • HeartsOnFire

Jag har problem med att installera Sims 2 Arbetsliv. Det har funkat förut(första gången jag installerade det på en annan dator).
    Jag har nyligen installerat Sims2 och skulle idag installera Arbetsliv, men när jag ska stoppa in skiva 4 på Sims 2 så hänger det sig så då går det ju inte att installera Arbetsliv helt utan den installerar bara halvt.
    Vad kan jag göra?

Svar på tråden Sims2 installation