• Nattskatta

Jag söker två gamla barnfilmer

Den ena är Rainbow Brite och den andra är Den sista enhörninegn (The last unicorn), båda gjorda på 1980-talet om jag inte minns fel.

Har inte hittat att köpa, helst på DVD.

Något som vet något ställe som har?
    Jag har letat men hittar inte...

Här är en liten trailer på vad jag söker:

(finns flera olika avsnitt av rainbow brite)

• Svar på tråden Jag söker två gamla barnfilmer
  • Nattskatta

Någon skrev: Lady Lovely Locks
    Jag har letat efter det namnet hur länge som helst. Nu faller bitar på plats *ler* De söta små färgglada "ekorrarna" *ler*

Sandybell är också härligt, har alla 10 filmerna *generad*

Åh, jag hittade en annan, "Jem":

• Trileia

*flämt* Min storebror fick en sån där liten kula i julklapp ett år. Den var gjort i nåt gummimaterial och LYSTE när man kramade den i handen (mycket avis).
    Näe filmen är inte alls lika bra!

DalaPetra skrev 2008-07-10 13:50:50 följande:
    Trileia: Mannen från rymden minns jag, Robert Hayes tror jag skådisen hette med den lilla fina kulan i handen.Filmen är ICKE samma sak eller hur?
  • Fluppa
    Nääää men oohh...NOSTALGI tripp!
    Jag älskar alla dessa barnfilmer och sett dom flesta. Rainbow Bright är min favorit och jag har letat och letat och hittar den inte någonstans, skulle så gärna vilja ha den i min samling.
    Min kompis hade den på VHS vet jag när vi var små och vi kollade på den så fort vi fick chansen.
    Har dock orginalfilmen till Lilla sjöjungfrun (japansk animerad)...den som disney ändrade för att den var så sorglig.
    Någon som hittar rainbow kan ju alltid skriva till mig...PLEASE!!!!
  • Fluppa

oj stavar lite fel tror jag..hahaha. Ni  fattar ändå hoppas jag.

• sarungen

har inte läst igenom tråden så jag vet inte om jag upprepar ett tips, men min mamma beställde några gamla filmer från hennes barndom för ett tag sen, på www.ginza.se.
    där kanske ni kan hitta det ni söker.

• Fluppa

Tyvärr finns inte Rainbow på ginza...den är för åldrig nu. Synd kan jag tycka då jag gärna skulle vilja ha den..

• Tessou

Fluppa;
    Gå in på Tradera, där finns det.. iaf igår. Vilken är det du vill ha? Själv har jag alla men tyvärr är videon trasig!

• Fluppa

Jag hittade en Rainbow brite på megastore...men jag vet inte, den kan ha fel regionstyp..

• natta84

Några favoriter sen man var liten:

snödrottningen
    pound puppies
    skogsfamiljerna
    och självklart rainbow brite:)

• Jesspa80
    Fluppa skrev 2008-08-26 18:37:56 följande:
    Jag hittade en Rainbow brite på megastore...men jag vet inte, den kan ha fel regionstyp..
    Fel regionstyp? inte en chans att det spelar någon roll. Ett varv i datorn och ut på en ny skiva...
  • Fluppa

Jo då så! Jag vet inte vilken Rainbow Brite det är..men det kanske inte spelar någon roll heller...Megastore.se

• Fluppa

P.S..The last unicorn finns på Megastore.se oxå, men det är ingen svensk text osv..men det kan man oxå klara sig på.

Svar på tråden Jag söker två gamla barnfilmer