Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Anmäld till socialen!!

Fick idag hem ett brev om att vi e anmäld till socialen. För någon månad sen så va vi på firmafest jag o min sambo (jag hade inte druckit på 3 år före de o de e sällan han dricker.) sen gick vi ut på en liten pub här i samhället o när vi gick därifrån så vart de bråk min sambo gick bara o tog bort hans kompis o då vart sambons skjorta blodig. Efter ett tag när allt va lugnt så kom polisen o börja fråga min sambo vilka som hade bråkat. Jag vet inte sa han. Han svarade inte på vilka som had bråkat så polisen tog med honom o satt honom i fyllecellen. Han fråade om han fick göra ett alkotest men de neka dom honom.
    Idag fick jag ett brev från familjerätten att vi e anmälda pga vårdanshavande o L.O.B (lagen om berusning) o har 2 st barn.

Jag e så orolig o mår så dåligt av detta. Vad kommer hända nu? Kommer dom ta våra barn ifrån oss??

Någon som vart med om samma sak?

• Svar på tråden Anmäld till socialen!!
  • Anonym (Orolig)

Nä sjlvklart så va dom inte med. Jag förstår inte varför?? Jag e så rädd.. Kommer inte våga gå ut nå mer.. Va kan dom göra nu då? Kommer dom komma hem till oss? Hur stor e risken att dom tar våra barn??

• Anonym (Orolig)

Någon som vet???

• Anonym (Orolig)

De e polisen som har anmält oss...

• Anonym (Orolig)

Anonym (pul) skrev 2008-07-07 20:28:03 följande:

är lika förvirrad som du.är inte barnen med vid fyllan så har man väl tagit sitt ansvar vad det gäller barnen.....eller?
    Ja jag tycker de iaf.. Tycker inte att vi har gjort något fel..
  • Anonym (Orolig)

Anonym (Yvonne) skrev 2008-07-07 20:30:41 följande:

I vissa kommuner anmäler polisen direkt till sociala myndigheter om man tagit en förälder för LoB eller narkotikapåverkan. Tycker att det är bra...detta bara för att det finns dom föräldrar som inte har ett normalt alkoholintag eller som har ett "dolt" narkotikamissbruk. Därför kan man lättare upptäcka dom barn som faktiskt far illa.Jag har själv setat i samma situation som ni. Vi blev kontaktade av de socialamyndigheterna pga att min dåvarande sambo/mina barns pappa tagits narkotikapåverkad av polisen en gång. Det blev en utredning men inga insatser bedömdes som nödvändig för att JAG tog bra hand om mina barn. Anmälan gav mig orken att bryta upp ett dåligt förhållande pga av hans drogmissbruk. Jag kunde inte riskera att dom tog mina barn i framtiden OM han skulle åka dit igen. TS ni kommer inte att förlora era barn/få någon social insats om ni tar hand om ert barn på ett bra sätt och om detta inte sker om och om igen.
    OK.. Tycker att vi tar bra hand om våra barn. Min sambo va inte så himla full heller.. Han åkte in bara för att han inte sa vilka de va som bråka.. O fick inte göra alkotest fast de va han själv som ville de...
    Tycker de e så sjukt.. Har en oroande känsla i hela kroppen.. Men hur ska man kunna bevisa att man tar bra hand om sina barn??
  • Anonym (Orolig)
    snappi81 skrev 2008-07-07 20:31:24 följande:
    Herregud!! Har dom inget bättre för sig! Lösa brott tex...  Nää jag tror inte att det kommer gå så långt med denna anmälan, ni har ju skött era barn genom att inte ta med dom... Tror inte du har så mycket att oroa dig för, det finns dom som missköter sina barn ordentligt och dom händer det då inget med!
    Nä jag vet lixom dom som sitter på puben o dricker o har sina barn med sej dom händer de inget med. Men dom som tar hand om sina barn då..
  • Anonym (Orolig)

Tack för era svar. Har lugnat ner mej lite nu va så chokad i början. Ska iväg på Torsdag o prata med dom o berätta exakt hur de ligger till. Läste igenom dom där lagarna som nån skickade o polisen har brytit mot 2 lagar.

Svar på tråden Anmäld till socialen!!