mysisen skrev 2008-07-07 20:49:14 följande:
paloma så du känner av sammandragningar ?Gör du det varje dag flera om dagen eller hur känner du?När jag har sammandragningar så känns det som att det stramar till, och man får en svag molvärk som släpper efter några sekunder.. denna molvärk, e det normalt eller räknas det som onda sammandragningar då det moler till när man får dem? Inte så jag behöver sitta eller vika mig för att de gör jätteont, utan bara moler...är det normala sammandragningar det?
Jo, visst känner jag absolut av sammandragningarna och ett antal gånger per dag. Magen stramar till och blir hård, oftast går det över efter ett antal sekunder ibland håller det i sig lite längre och känns något obehagligt..
Jag står upp under hela passen och har endast 30 minuter rast per dag. Jag har aldrig - inte hittills iallafall, uppfattat mina sammandragningar som onda.. Vet att det är vanligt med sammandragningar och har bara antagit att det är normalt.
Mina värsta sammandragningar får jag faktiskt efter toalett besöken :/
Kan ej gå ifrån och gå på toaletten så ofta, men när jag väl springer iväg, känner mig då jätte stressad förstås, gör mitt lilla behov jättefort, och nästan rusar ut innan jag hunnit knäppa byxorna och det är då de värsta sammandragningarna kommer.
Jag är inte så orolig eller funderar inte över så mycket, jag tänker bara "att det är säkert normalt".
Jag menar, vi är ju inte sjuka... Bara gravida :)