• mysisen

Ngn mer som är gravid och står upp på jobb hela dagarna?

Ngn mer som är gravid en bit in i graviditeten o står upp hela dagarna på jobb?
    Känner mig trött i rygg o mage efter en hel dags stående jobb. O ska stå ut 4 veckor.
    har egentligen halvtidssjukskrivning men de e så kinkiga över det att jag skall försöka jobba heltid.

Ni som står, känns det i kroppen? Får ni sammandragningar o ont i ryggen?
    Jag är i v 26.

Har ömma ligament o så.

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden Ngn mer som är gravid och står upp på jobb hela dagarna?
  • eec82

jag tycker de e jobbigt redan, å e bara i v 13-14... kan bara tänka mig hur de blir senare.

• paloma84

Hej!

Jag är i v.28 och jobbar som hotellreceptionist. Vilket innebär att jag ständigt står upp i 8,5 timmarspass och jag har inga problem :)

Inte ont nånstans, varken i ryggen, ben eller fötter! Visst får jag sammandragningar under dagarna, men det får man ju ändå.

Så visst mår vi gravida olika :)

• mysisen

paloma så du känner av sammandragningar ?
    Gör du det varje dag flera om dagen eller hur känner du?

När jag har sammandragningar så  känns det som att det stramar till, och man får en svag molvärk som släpper efter några sekunder.. denna molvärk, e det normalt eller räknas det som onda sammandragningar då det moler till när man får dem? Inte så jag behöver sitta eller vika mig för att de gör jätteont, utan bara moler...

är det normala sammandragningar det?

• WochE

Jag jobbar i butik, står i också a 8 timmar, eller står gör man väl inte far omkring och pckar upp varor försöker hjälpa kunder se till att man inte lyfter tungt mm. Är i vecka 18 har haft och har ganska ont emellanåt i ryggen, har börjat att hugga i höfterna och benen är ömma, men det är ju olika. Mår väl sådär har semester vecka 31 längte mer än någonsin dit, ganska sliten vid det här laget.

• Pormoicheia

Vilken bra fråga...