Inlägg från: Poison82 |Visa alla inlägg
  • Poison82

    Någon som PLANERAR första barnet i SKÅNE ?

    Bor en bit utanför Ystad, mot Skurupshållet faktiskt.... Jag har längtat efter barn länge men inte förrän nu vill även sambon. P-plåsterna är slut nu och jag ska vänta tills min nästa mens innan vi ens har oskyddat samlag igen. Dels för att veta att kroppen är igång och dels för att vi har en stor fest på G där jag gärna vill kunna dricka lite gott....
    Hur ser din situation ut då??

  • Poison82

    Jag är 25 år, blir 26 i september...
    Någon bra lön har jag tyvärr inte, jag jobbar halvtid. Men man lär sig leva efter ekonomin så vi ser det inte som större problem, men klart håller man ögonen öppna efter mera.


    puppysnuschka skrev 2008-07-08 19:58:47 följande:
    Jag och sambon har velat och pratat om barn länge. Vi gar haft längtan hos oss i minst ett år. Då alla i vår omgivning har fått barn blir en liten så mycket efterlängtat. För ett par månader sedan bestämde sambon och jag att vi skulle vänta att försöka tills jag hade körkort och fast jobb med bra lön. Och jag fick mitt körkort den 30/4 Vallborg;) Sen fick jag fast jobb igår, och sa upp mig från de gamla. Så från och med den 1 september har jag fast jobb med bra lön och körkort med egen bil. Allt har gått som planerat :) Och idag tog jag ut min spiral som jag haft i 3 år. Så nu ska vi bara låta naturen ha sin gång och se hur det går. Det kan juh ta ett tag nu efter att ja haft spiralen så pass länge. Men jag hoppas de tar sig snabbt. :):) hur gammal är du ???
  • Poison82

    Jo, det är ju alrig fel. Men men :) .
    Önskar dig lycka till med det, vi kan ju hålla kontakten och se hur det går för oss =)


    puppysnuschka skrev 2008-07-08 20:19:23 följande:
    Ok.. Vi ville ha lite mer pengar än vi hade innan. För att va säkra på att vi klarade oss :)
  • Poison82
    puppysnuschka skrev 2008-07-14 19:25:51 följande:
    Ja, det gör du juh ! Ja misstänker att ja redan är gravid. Men vetif*n.. ;) har alla symptom. Men de är för tidigt än säger en vännina till mig. !!! *fundersam*
    Tyvärr kan ju ens kropp spela en ett jäkla spratt... för du vill så gärna bli gravid och du känner till vilka tecken man ska ha. Och därför kan man omedvetet frammana tecknena...
    Men jag hoppas förståss att det inte är så utan att ni lyckats
  • Poison82

    Här står det stilla ännu. Sluta på preventivmedel för 2 veckor sen och väntar på min första mens innan vi försöker

  • Poison82
    puppysnuschka skrev 2008-07-20 18:34:23 följande:
    Jag jobbar i hemtjänsten ;) Har fått fast jobb här. Trivs jätte bra. alla är super trevliga. ;);) Vad jobbar du själv med ???
    Hemtjänsten är skoj jobb, ni behöver inte fler där???? För jag e ute efter extrajobb
  • Poison82

    BIM lista.
    Lillstrumpa84 - Malmö - 1984 - 1:a försöket,1:a barnet BIM 2/8
    Calyptoo - Åstorp - 1986 - 9:onde försöket, inga barn BIM ca 26/7
    Hyperbol - Helsingborg - 1987 - 1:a försöket, 1:a barnet BIM 8/8
    MalinAnnaJosefine - Malmö - 1985 - 1:a försöket, inga barn innan, BIM ca 25/8
    poison82-Ystad-1982- 1:sta försöket- Inga barn- BIM 28/8

    Gravida:
    Lizard - Lund - 1979 - 1:a försöket, 1:a barnet

  • Poison82
    puppysnuschka skrev 2008-07-22 14:21:07 följande:
    Hej alla !Idag har jag faktiskt fått ett tunt streck på Äl testet.. ;);) Glad över det, för tog ändå ut spiralen för 2 veckor sedan, och de är skönt att veta att kroppen kommit igång så snabbt efter. Hade dock problem igår med min livmodertapp. Lr, kände på den och där va en massa "knutor". Jätte konstigt, men ringde barnmorskan och frågade vad de var. Och hon sa att han får de när man har ÄL. Och hon tyckte min kropp kommit igång förvånadsvärt snabbt efter spiralen ;) Men hon tyckte inte att jag och min sambo skulle mysa till de denna månaden. Hon tyckte det var säkrare att vänta så att jag fick ha min mens nu, sen försöka på andra försöket. Annars var risken stor för missfall. men hon sa att de avgör du själv hur du gör. Men de är lätt att säga, vänta en månad till.. NÄÄÄÄ. usch, de vill ja juh inte, men vill inte heller få missfall. Tror det är olika från person till person. Ska iallafall mysa till det nu i helgen,/ veckan. ! Så hoppas vi att jag blir gravid. Föresten. hur räknar man nu ut BIM dagen ???? Hur är allt med er ??
    Jag tror säkert att din barnmorska har stor koll på vad hon pratar om och säkert rätt. vad man sen gör är upp till var och en. Det är ju anledningen till att jag väntar på min mens just nu. Dels det och dels för att se så min kropp fungerar utan preventivmedel.
  • Poison82

    ja, grattis till er.
    Själv skulle jag rent teoretiskt kunna vara gravid då vi haft oskyddat sex och utan avbrott. Men jag tror knappast jag är det, inget som märks iaf. Mensen beräknas komma i slutet av denna veckan. Nästa månad ska jag ta äl test bara för att se så jag har ägglossning och framförallt när

Svar på tråden Någon som PLANERAR första barnet i SKÅNE ?