Blir du förskräckt av inlägg gällande bonusbarn?
Rösta på!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-08 09:56
Nu menar jag inlägg som är kränkande mot bonusbarnet och sådant man inte förväntar finna om egna barnen....
Rösta på!
förskräckt? det kan vara jobbigt att ha bonusbarn.
Kan inte svara på något alternativ, många trådar skrivs av bonus föräldrar som vill prata med någon om sina känslor. Det anser jag vara ansvarsfullt, hade de velat behandla barnen illa så hade de inte skrivit av sig. Dessutom kan man tycka att något är jobbit UTAN att behandla ett barn illa.
Att vara bonus förälder kan i början kännas som att vara evig barnvakt åt någon annans barn. Man måste vara en vuxen i deras liv, men inte klampa in i föräldrarollen, man får inte sätta egna regler hur som helst och barnet kan ibland känna hat/oro mot sin bonusförälder.
Klart att man måste får skriva av sig sina känslor bland likasinnade ibland!
Nu har jag bara bonus ibland och inga problem alls med ungen eler mamman :) vilket är en himla tur
ursäkta? jag är absolut inte oförstående. men jag tycker att det är jobbigt.
Förskräckt vet jag inte, mest ledsen över att så många vuxna förväntar sig mer av sina bonusbarn än av sig själva dvs att man så lätt glömmer att barn är just barn och att vuxna förväntas uppföra sig som just vuxna....
Är man inte bonus förälder så vet man inte hur det är...
Tycker oxå det är jobbigt imellanåt! Sen är det underbart o roligt oxå men inte en dans på rosor...
självklart tycker jag också att det är underbart det mesta! men det är svårt när det kommer till regler och liknande och man skall gå på tå för den ena men inte för sin egna. det blir fel.
Jag är inte bonusförälder... men är själv bonusbarn å det har varit jobbigt ibland men även bra ibland.
Min man är bonuspappa till min son å det fungerar kanon. Önskar att det hade varit lika bra när jag växte upp med mamma och bionuspappa och syskon. Men inte det inte.
Vet inte vart jag riktigt ska lägga min röst... men jag ville skriva lite ändå.
"Ja, men inte förvånad".. Svårt att rösta. Jag tycker såklart det är förskräckligt med vissa inlägg om saken, där vuxna inte förstår att det är ett BARN, ingen rival! Men jag är som sagt inte förvånad..
Jag har själv varit bonusbarn o blivit behandlad som mina yngre syskon, så det har gått bra. Men jag skulle inte välja ett förhållande där barn följer med, det skäms jag inte över, det är min personliga känsla.