Inlägg från: Nina 77 |Visa alla inlägg
  • Nina 77

Hallux valgus, du som gjort operation..

Ska snart göra en operation för att ta bort mina knölar på fötterna och har lite funderingar? Det fins ju så många olika operationsmetoder så nyfiken på vad ni gjorde och fick för resultat?

Fick du stift/skruv insatt?
    Hur ont gjorde det på en skala 1-10 det första dagarna?
    Efter hur många dagar kommer jag kunna gå skapligt?
    Vilken sorts bedövning fick ni?
    Är du nöjd med resultatet?

• Svar på tråden Hallux valgus, du som gjort operation..
  • Nina 77

Tack för svaren! Jag ska också göra båda fötterna, hur lång tid gick det emellan operationerna?

• Nina 77

jaha, jag räknar med några veckor/månader.

• Nina 77

Oj, tre gånger på samma fot, man är ju lite rädd att operationen ska misslyckas. Undra vad som är bäst egentligen, skruv eller inte? Tror dom sa de skulle ge mig en skruv..

Snowy:Jag är också orolig för operationen eftersom jag gillar att jogga mm, till mig sa de att jag inte fick springa på 8 månader efter operationen, bara promenera. Hoppas bara det läker fint.

• Nina 77

Jag har samma besvär, går också på utsidan av foten och joggar aldrig i skogen pga risken att vricka foten utan väljer asfalt. Värken var det som gjorde att jag får en operation nu.
    Jag kan böja stortån dock, däremot så trycker den på de mindre tårna så jag får ofta nageltrång nu :(

Ska du göra något åt din?

• Nina 77

Nu har jag fått tid för operationen, på tisdag blir det av. Ucsh vad nervös jag kommer va! I kallelsen står det att de ska både mejsla och såga..

Mitt i allt kom kallelsen så klart, så nu får jag stå med kryckor på sonens dop, men det ska nog gå bra ändå :)

• Nina 77

Jag opererades i tisdags så vet inte resultatet än men min knöl var rätt stor och stårtån sne.
    Hade ont i den och svårt att hitta skor och den läkaren jag träffade tyckte det var självklart att jag skulle opereas. Beror på vilken läkare man träffar, min mamma blev nekad och hennes fötter är värre än mina.

Säg att du har ont, dom gör inga ingrepp av rent kosmetiska själ.

Ska lägga före och efter bilder i min blogg när jag får tid.

Svar på tråden Hallux valgus, du som gjort operation..