Inlägg från: ydniM |Visa alla inlägg
  • ydniM

Måste kattungar äta torrfoder?

jag har aldrig gett mina små eller stora blötmat. bara på födelsedagar och julafton!

1+1= 3
  • ydniM

Kantarellen, jag undrar vad det är för sjukdomar du pratar om som nästan alla katter får som bara äter torrisar? Vi har aldrig gett våra katter blötmat förutom på födelsedagar och julafton, som jag skrivit innan, och jag har aldrig haft en katt som varit tjock eller haft dåliga tänder . Mina katter lever länge och väl! jag slipper lösa magar äcklig andedräkt. Katterna springer ute dag in och dag ut och mår jättebra.

Så helt fel kan det väl inte vara att bara ge torrisar?

1+1= 3
  • ydniM
    Svar på #34
    Då har du haft otur med dina katter som blitt sjuka en efter en. Dina sjuka katter har inte blivit sjuka på grund att torrfodret, utan torrfoder skulle bara förvärra tillståndet.
     jag ser inte att det är fel att bara ge torrisar till katterna när de är helt friska. som mina är.  jag har också fött upp 2 kullar (11 kattungar) på torrfoder och alla utom 2 har fortsatt att bara äta torrisar. En har fått avlivas pga någon sorts tarmsjukdom när han var 2 år. (han åt blötmat) jag vet inte om det har med blötmaten att göra men 12 v med torrfoder och sedan byta till blötmat kan ju inte påverka tarmen så bra.

så min erfarenhet säger mej att torrisar är det ENDA alternativet.
    fredag: v37+0
  • ydniM

halleluja punkt....

lördag: v37+1
Svar på tråden Måste kattungar äta torrfoder?