• Jen nifer

Bygga hundgård?

Vi ska bygga en hundgård till våran schäfer tik i helgen.
    Vill gärna ha mycket tips av er som är kunniga.

Vi ska göra den ca 20 kvadrat så den uppfyller kraven.
    Vi ska också bygga den mot boden på baksidan där hon kommer få ett innerum.

men vart får jag snabbt tag i hundgårdsnät?
    vad är det för sorts nät egentligen?

Nu är våran prinsessa här
  • Svar på tråden Bygga hundgård?
  • Mynta13

Jag byggde min hundgård med hjälp av Sveax gallersektioner. Den är ca 20 kvm och kostade totalt ca 5500 kr. Beroende på hundstorlek behövs ju kraftigt galler och inte bara nät, detta med flera andra märken på marknaden är galvaniserat så det rostar inte. Stabilt, snyggt och hållbart. Googla hundgård så finner du en del.

• Plutten Augusti07

Vi håller precis på att bygga hundgård till vår prinsessa. Kommer att bli på ca 20 kvm den också. Från början var vi inne på att gräva ner plintar och göra en träram att fästa nätet i. Dock är det rätt mycket jobb och nät är dyrare än vad man tror, dessutom är ju hundgården då permanent och "oföränderlig". Tittade på hundgårdsssektioner och det skulle gå på ca 10 000, hittade begagnade för 3000 kr vilket vi tyckte var ett toppenpris!

Rekommenderar starkt att använda er av sektioner, använder man nät måste ni också se till att hunden inte kan gräva sig ut genom att luckra upp nätet etc.

• Jen nifer

mm sektioner är ju säkert bättre, och i framtiden blir det säkert det.
    Men just nu så är de lite mycket pengar och vi behöver få upp en ganska omgående.

Har också kikat på blocket men inte hittat några begagnade i närheten tyvärr.

• Jen nifer

någon som byggt själv?

• Plutten Augusti07

Jen nifer skrev 2008-07-08 19:43:29 följande:

någon som byggt själv?
    Vi byggde den första själva.
Svar på tråden Bygga hundgård?