• LadyB

varför bryr alla sig så mycket?

laila88 skrev 2008-07-08 17:49:21 följande:
    man läser gång på gång att folk skriver "har ni fått kritik eller dumma kommentarer om att ni är unga mammor" osv.jag är själv ung mamma och visst får man ju höra saker då och då om det. men varför orkar ni bry er? visst de gör ont ibland. men säg den som inte har fördommar? det har ju alla om allt möjligt. varför inte bara leva sitt liv och inte bry sig om vad alla tycker,tänker och säger? det blir bara jobbigt för en själv om man hänger upp sig på det!jag tänker då iaf inte ha en text på min sida som många andra "Mamma är ingen ålder det är något man är"vi unga behöver inte bevisa något tycker jag!:)och dom som lever i tron om att unga är sämmre, låt dom göra det! det handlar om att inte låta dom påverka en eller att inte ens ägna dom den uppmärksamheten att man bryr sig :)
    himla bra skrivet :D
  • LadyB

visst...men samtidigt om man hör massa "kritik" och negativa saker så är det ju självklart för mig och en heldel andra att vilja försvara sig,de har ju fel ibland och då vill man ju säga det.

• LadyB

men precis som ni säger...istället för att bli sårad och skriva tillbaka så skulle man leka och busa med sitt barn istället, är man en bra mamma (som vi är :D) så ska vi ju inte ta åt oss kritiken om det inte stämmer in på oss. Men man vill ju försvara unga mammor,men de har ju redan bestämt sig att vi är sk*t och vf ska vi slösa bort vår tid med att föröka öppna deras ögon?

• LadyB

men om de tex säger att vi är omogna,vi kan inte ta ansvar....det e klart för mig att (iblan iaf) säga att näää vet du vad det är faktiskt inte alla....känner inte ni/du så (ibland)

• LadyB
    hannahlilla skrev 2008-07-10 23:02:53 följande:
    Nä, inte direkt. Jag kanske är omogen i vissa lägen, jag var omogen när jag valde att behålla mitt barn också. Det är inget fel med att vara lite omogen, tror personer stör sig på att man hela tiden berättar huuur mogen man är.Men personer som säger att alla unga mammor är omogna vill bara provocera. Det går ju aldrig att dra människor över en kant sådär utan att ens känna dem. Man ska inte bry sig helt enkelt, börjar man tjafsa emot så får de precis som de vill och då kan de säga "titta så omogen du är, du tar ju åt dig". Det vill vi väl inte? :)
    percis...jag har ju börjat mörka det en hel del... :D
Svar på tråden varför bryr alla sig så mycket?