Inlägg från: Stolt mamma till Vincent |Visa alla inlägg
  • Stolt mamma till Vincent

Hjälp! Förstoppning :-(

Det bästa som finns mot förstoppning är faktiskt råa morötter, det är enkelt att bara skala och äta. Inget annat har hjälpt för mig.

ღ ♥ ღ www.sandraskristaller.blogspot.com ღ ♥ ღ
    BrödernaBus skrev 2008-07-10 10:21:36 följande:
    Ytterligare ett tips: Köp Inolaxol på Apoteket.Det håller min mage i form. Den har inte funkat som den ska på 10 år pga magkatarr och lite sånt larv, men sen jag började med Inolaxol funkar den hur bra som helst.
    Oj är det något nytt? Jag som alltid har haft problem med magen och har fortfarande, vad kostar en sånt?
    BrödernaBus skrev 2008-07-10 11:03:41 följande:
    ytt vet jag inte om det är men jag blev tipsad om det här på FL och tänkte det är värt att prova.Det är granulat (små frön) i dospåsar som man tar 3 ggr/dag i början och sen trappar man ned till 1 påse/dag. En kartong med 50 dospåsar kostar 109,50 och så finns det "löst på flaska" som är 100 doser och kostar 136 eller där omkring.
    Ja det måste jag också testa, tar man det tillsammans med vätska eller måste man inte det med den som är "lös på flaska"?
    BrödernaBus skrev 2008-07-10 11:12:56 följande:
    et måste tas med vätska, fil eller yoghurt (el nåt i den stilen) för fröna fastnar i halsen annars. Jag rekomenderar att äta dem med sked för jag har provat dricka dem men dem ligger kvar i botten på glaset/muggen. Det är lite otäckt att svälja i början för fröna är stenhårda och får inte tuggas men man vänjer sig.
    Var precis iväg och köpte, det fanns ett som var mer som ett pulver det är inte lika grovkorniga. Har provat dricka det en gång nu det var lite otäckt men hjälper det så gör det ingenting.
Svar på tråden Hjälp! Förstoppning :-(