• Lotlas

Hjälp! Förstoppning :-(

Ett tips som låter helt otroligt, men som faktiskt fungerar, är också att lägga något under fötterna när du går på toa (t.ex. ett par telefonkataloger eller en liten pall). Det gör att det är lättare att bajsa. Det funkar, hur otroligt det än låter! Jag tror att det gör så att musklerna kring ändtarmen får lättare att jobba på rätt sätt när man sitter lite mer som "på huk". Hoppas du blir bättre i magen snart!

• Lotlas

Hanna 77 skrev 2008-07-08 19:15:10 följande:

Lotlas, det var ett annorlunda tips Det ska jag defintivt prova!
    Ja, en del skrattar bara åt mig när jag ger dem det tipset, men det funkar faktiskt! Jag har läst det på flera ställen, bl.a. i mammatidningar och i vänta-barn-böcker.
  • Lotlas
    svarta skrev 2008-07-08 19:26:57 följande:
    Tidningarna under fötterna fungerar. Faktiskt!
    Tack för att du bekräftar!
  • Lotlas
    smc skrev 2008-07-09 22:26:06 följande:
    TOUCHDOWN!!Tack Lotlas för tipset. Var precis och provade med sambons cirka 25 cm höga tidningskorg under fötterna. Funkade super!Du har räddat denna natten iallafall :)Kram o tack
    Vassego! Alltid kul att kunna hjälpa till!
  • Lotlas

skalis flicka skrev 2008-07-11 21:58:26 följande:

Hej på er. Ni som har förstoppning har ni någonsin blött när ni bajsat? Har hänt ett antal ggr för mig. Men det har bara varit lite och sen gått över igen. Det gör inte ont heller. För om det är missfall så kommer det väl inte där?Tacksam för svar om någon vet, Kram
    Jo, det hände ibland. Men inte så att det kom i byxorna, utan det syntes bara på pappret. Det blir ju så när huden måste töjas ut så mycket och man belastar kärlen genom att trycka på. Inget farligt! Jag fick dessutom som ett åderbråck "där bak" som började blöda ibland. Det kom ganska sent, typ runt v. 30, och försvann efter förlossningen.
Svar på tråden Hjälp! Förstoppning :-(