• LillaGodingen

tips på hur man kan göra det mörkare i sovrummet?

Har märkt att våran son sover bättre när det är riktigt mörkt och det är det ju inte nu på sommaren när man bara har persienner. Jag skulle vilja ha tips på hur man kan göra det mörkt utan att behöva hänga upp en rullgardin... någon som några bra ideér???

• Svar på tråden tips på hur man kan göra det mörkare i sovrummet?
  • Yohanski

Hänga upp mörka gardiner som ni drar för fönstrena...

• Babusjka

Den bästa idéen är just att hänga upp en riktig mörkläggningsgardin. Då blir det kolsvart.

Annars får du väl ta ett täcke eller nåt.

• Fru annmi

Gör en Svart "Hissgardin" & använd som Rullgardin eller köp en Rullgardin

• Karpet

Min dotter har ett mörkblått lakan hängandes över spjälsängen när hon sover, som ett tält liksom. Det funkar jättebra, men det blir lite krångligare om det är en större säng.

• AnetteGunnarsson

Haha ja just nu har vår dotter inga persienner enns i sitt rum då vi flyttade dit för någon månadsedan och det har blivit omtapetserat.... :)
    Så vi hänger för stora filtar :) Jobbigt att ta ner och upp varje morgon och kväll men det är det värt för hon verkar sova mycket bättre när det är mörkt.
    Det sitter alltså en skruv på varje sida av fönstret som vi sätter filtarna på :)

Vi har tänkt att köpa bara mörkläggningsrullgardin, får se hur mycket det kommer att hjälpa... :)

Lycka till :)

LillaGodingen skrev 2008-07-08 20:46:12 följande:
    Har märkt att våran son sover bättre när det är riktigt mörkt och det är det ju inte nu på sommaren när man bara har persienner. Jag skulle vilja ha tips på hur man kan göra det mörkt utan att behöva hänga upp en rullgardin... någon som några bra ideér???
  • saris

Mörkläggningsgardiner finns bla på jysk hade jag köpt.

• mama86

varför vill du inte ha rullgardin? vi har en svart gardin i ganska tjock tyg men det hadde jag alldrig satt i pojkens rum

Svar på tråden tips på hur man kan göra det mörkare i sovrummet?