begravning för barn- klädsel
jag ska på en barnbegravning nästa vecka. i annonsen står inget om klädsel... är det automatiskt svart då?
jag ska på en barnbegravning nästa vecka. i annonsen står inget om klädsel... är det automatiskt svart då?
nej vi hade ljusa kläder.men prata med barnets föräldrar även om det kan kännas svårt så är nog bäst att göra det.
Jag har inte varit på många begravningar, men de flesta har varit för barn... Alla ggr har det då varit ljus klädsel!
Men försök höra med familjen, nog det bästa.
Har jobbat i kyrkan å När man tittar på klädsel så är det oftast de som är närmast snhöriga som har svart och vitt, men som Med sörgande mer grått, begie marinblå och fler diskreta färger.
Hör med familjen!
När vi begravde min gudson förra året var det ljus o glad klädsel o absolut inte svart som gällde.
När vi begravde vår son ville vi att de som kom skulle ha på sig det som de själva ville ha. Jag och min man var svartklädda, men de flesta andra hade ljusa kläder.
vi ska ha urnsättning av vår pojke som vi aldrig fick träffa levandes dd¨han dog i magen 4 veckor innan födsel och vi ska ha ljusa sommarkläder,för vi vill ha en ljus och lätt ceremoni,försöka undvika det tunga. Vi ska bara ha de närmsta vid ceremonin (föräldrar och ev syskon med resp) och vi kommer att bjuda in alla och säga att att vanlga sommarkläder är helt ok. står det inget i annonsen,så ring antingen föräldrarna eller era vänner och fråga... brunt å beigetgår ju alltid bra
När vi begravde vår son hade alla ljusa sommarkläder, som vi önskade.
står det inget annat så är mörka kläder att föredra, dock inte svart eftersom det oftast bara är nämast anhöriga som har det.
lite ot, men alla begravningar jag varit på ahr varit helvarta...
Jag hade tagit dämpade kläder med ljusare inslag. Jag tror att det kan vara nog så jobbigt att begrava sitt barn. Man vill inte att alla ringer kvällen innan och frågar om något så världsligt som klädfärg. Jag hade inte uppskattat det när vi skulle begrava vår dotter. Som sagt, vid barnbegravningar har jag bestämt för mig att ljusare kläder är ok.
Välj; grönt, beige, blått, rosa, ljusblått, eller svart kjol/byxa med ljus blus, kofta.
Och om du vill; klä dig helt i svart. Jag lovar, föräldrarna bryr sig bara om att du överhuvudtaget är där.
Kan du inte ringa begravningsbyrån och fråga???. Då behöver man ju inte ringa till anhöriga som ändå kanske har det jobbigt!!!