• Elpida

blev du stoppad?

Jag blev stoppad 2 ggr, v 29 stoppas det med dubbel dos i droppet, hade förlossnings värkar nar jag kom in. Åt massor med mediciner, magnesium, voltarensprutor och prepar (ungefär som bricanyl) var sängliggande. Åkte in igen med sammandragningar och värkar i v 32+0, lyckas stoppa förloppet och jag förberedde mej på att åka hem.
    V 32+3 gjordes ett UL vilket visade att det inte fanns en droppe fostervatten (vad det tog vägen är ingen som vet), samt navelsträng runt halsen, så det blev bråttom. 13.30 gjorde jag UL 14.37 föddes lillen med akutsnitt. En dag till och det hade varit för sent...
    Han vägde 1970 gr och var 46.5 cm, kördes genast till ett annat sjukhus för vård, jag blev kvar på kliniken i 7 dagar hade Teo på neo i 24 dagar, med besöksrätt mellan 18-20. Jag höll mitt barn första ggn när han var ca 14 dagar, såg honom 1a ggn efter 7 dagar.

Jag var jättedeppad i början, hade skuldkänslor och kände mej som en usel mamma, fick ju inte ens träffa honom. Nu är lille Teo drygt 2 månader, har varit hemma drygt 1 månad. Han växer ,4 kg och 56 cm och mår bra, förutom ett bråck osm ska opereras och reflux som är ärftligt i vårt fall.
    Jag är 36 år ung

Kort sagt ASjobbigt både fysiskt och psykiskt Men nu mår jag skit bra

• Elpida

Ah ska tillägga för er som inte vet, att jag bor i Grekland

Svar på tråden blev du stoppad?