• LadyB

blev du stoppad?

lyckligmamma skrev 2008-07-10 15:32:41 följande:
    vad menas med stoppad????
    [/citat]

att man föröker stoppa förlossningen
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 15:31:06 följande:
    [citat]
    1355 gram och 40 cm, helt normalstor för sin vecka Jag hade också droppet ett par timmar kortare än beräknat, fick inflammation i handleden så hela handen blev röd och svullen, skrek av smärta på natten innan. Inte kul! Dock är jag inte spruträdd, så sprutorna gick ganska bra, tyckte det var värre när de stack sonen, han blev också opererad tre gånger de första dygnen, det var hemskt! Då hade jag verkligen ångest över att jag inte stått ut med smärtan från inflammationen, fast det är ju ingen garanti att de där två timmarna till som droppet skulle sitta skulle gett någon större verkan.
    det tror jag inte att det hade gjort nån skillnad...man kan ju knappast stoppa naturens gång hur känge som helst
  • LadyB
    SooJuicy skrev 2008-07-10 16:06:39 följande:
    Vattnet gick i v 35+1, stoppades inte men blev akutsnittad 4dar senare och två v på neo.
    hur mkt vägde bebisen?? :D
  • LadyB
    SooJuicy skrev 2008-07-10 16:11:52 följande:
    2500g
    det va ju inte så lite :D det va la bra??
  • LadyB

är det nån här inne som har fått veta varför ni fick så tidigt??

• LadyB
    SooJuicy skrev 2008-07-10 16:17:40 följande:
    Helt ok! Neo har viktgränsen 2500g, men vi låg på neo för hon legat utan vatten sålänge och hann inte återbildas i samma takt och igångsättning gav krystvärkar men öppnades inget, så hon klämdes och trodde hon fätt blödning men va ingen fara och mådde bra sen.
    va bra!! att det gick så bra för er!! du vet inte vargör du fick tidigt??
  • LadyB
    SooJuicy skrev 2008-07-10 17:17:27 följande:
    Hade hotande förtidsbörd pga för kort o ärrad( vilket gjorde att jag inte kunde öppnas) livmodertapp efter  en konisering, men inte fått nåt ordentligt svar på varför vattnet gick. Ednel läkare tror det kanske va kroppens eget försvar, för hade blivit betydligt mer kompliserat om hela denna procedur hände i fulltid.
    jahaaa okej...men bra att det löste sig :)
  • LadyB
    morotsstavar skrev 2008-07-10 18:51:41 följande:
    Jag fick veta nu efter andra gången, jag har en försvagning av livmodertappen (Fast det är läkarna inte överens om, mina sammandragningar säger emot det) så jag kommer hursomhelst garanterat få problem om jag väljer att skaffa fler barn.
    ahaaa...det sista lät ju inte så kul...
  • LadyB

deras teori om att jag fick för tidigt va att det helt enkelt inte fanns plats...magen min e inte så stor och jag kunde inte gå upp osv....så mina barn kommer antingen va små elelr komma förtidigt(kanske inte lika tidigt)

• LadyB
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 19:37:49 följande:
    Och det är samma som för morotsstavar, att det i princip är garanterat att alla mina graviditeter kommer att sluta för tidigt, men det finns ingen exakt diagnos på mitt fel även om de starkt misstänker antingen cervixinsuffiens, men även missbildningar inuti livmodern finns med på misstankelistan.
    KAN DOM INTE GÖRA NÅGOT ÅT DET??
    sjukskrivning?
  • LadyB
    cloudberry79 skrev 2008-07-10 20:06:19 följande:
    Jag ser mig själv ligga på en sån där divan och bli matad med vindruvor av min sambo om jag blir gravid igen Skämt åsido, vi kommer inte försöka få fler barn, skulle en olycka hända så kommer de i första hand prova med cerklage igen, om det inte fungerar så blir det väl ryggläge större delen av graviditeten med förhoppning om att det är ansträngningar och stress som är utlösande faktorer för mina SD.
    vaa tråkigt..
  • LadyB
    HelenS skrev 2008-07-12 23:27:46 följande:
    Med min första dotter försökte de stoppa värkarna när jag kom in till BB 30+0. Efter mycket om och med, fick de stopp och jag fick åka hem. Efter en natt hemma var det dags igen, denna gången lungnade det sig efter ett dygn. Men 30+6 gick vattnet och 4 timmar senare var hon född. Då låg jag med dropp efter att ha spytt ett helt dygn pga morfinet jag fick.Andra dotter föddes 34+4, lite små värkar sedan gick vattnet hemma, mitt i flyttlasset!Jag vet inte varför de fötts förtidigt, tror helt klart att stress har spelat stor beydelse. Men min mamma har inte gått tiden ut med någon av oss tre syskon så jag tror det är ärftligt också.
    hur mycket vägde bebisarna??
    jaa det e kanske ärftligt,min mamma fick också prematura värkar med sina 2 första,men hon gick tiden ut...det e bara jag i min släkt (som jag vet) som har fått för tidigt...:D
  • LadyB
    irre42 skrev 2008-07-24 11:50:53 följande:
    jag blev stoppad 9 gånger m ed min ena dotter hon ville ut redan i vecka 20 . idag är hon 18 år.
    hur länge funkade det??
  • LadyB
    Andrundrun skrev 2008-07-24 13:41:08 följande:
    Blev stoppad i v.27. Fick en spruta + massa tabletter. Stannade 1 dygn på sjukhus sedan ville jag hem.Gick sedan med riktigt onda förvärkar tills tjejerna föddes efter igångsättning på BF+1.
    va bra!!!
  • LadyB
    Saarraa skrev 2008-07-24 13:42:49 följande:
    jag blev stoppad första gången i vecka 25, och sen blev jag stoppad tre gånger till under graviditeten. men sen i vecka 37+4 gick vattnet och då fick dom istället sätta igång mig för att jag inte hade några värkar hehe.. sonen kom i vecka 37+6 och mådde fint. han var 49 lång och vägde 3280 :)
    sicken buse hehe
  • LadyB

tack för alla svar!!! kul o se att man inte är ensam...

Svar på tråden blev du stoppad?