Inlägg från: lilla sandra |Visa alla inlägg
  • lilla sandra

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Joelbitar
    SysterYster o Lillstrumpa
    Sunes Jul (vaknade härom natten o puttade på maken o frågade om han trodde att den fanns kvar)
    Hajk
    Trasdockorna
    Tummen
    från A till Ö
    BJÖRNES MAGASIN! Helt klart bäst.
    V har o hälsade på i studion när vi var små. Jörgen Lanz (fö den enda rätta Björne) var på lunch o hade lagt kostymhuvudet på bordet.
    Snacka om att min 3 årige bror fick slaget.

Nått som jag HATADE var SkrotNisse. Fick se det på barnkanalen häromdagen, fick lov att byta kanal! Fick samma rädsla o ångest som jag hade som 4-5 åring!

• lilla sandra

Krambjörnarna?
    För inte var det Bumbibjörnarna va? Lr?! *osäker*

Nymphoria skrev 2008-07-11 00:02:07 följande:
    Lady lovelylocks och wuzzlarna var mina favoriter.Sen gillade jag ett program om typ små flygande björnar som samlade lönnsirap direkt från kranar i träden, någon som vet vad det hette?Och sen det där programet på bolibompa, typ som tummen fast det var andra djur. Man såg en människohand som tryckte ett tumavtryck på ett vitt papper och ritade runt.
  • lilla sandra

Det bästa från Vi hade iallafall tur med vädret???

Carebears är väl krambjörnarna?

LAV0LINA skrev 2008-07-11 10:23:53 följande:

bears
  • lilla sandra

Oooh, Pippi Pelikan!!
    Visste att det var nått jag hade glömt!!!

Tessou skrev 2008-07-11 20:39:56 följande:
    Ni har nog skrivit de flesta jag gillar.. men inte Pippi Pelikan! En cellsam historia har jag på VHS och brukade kika på en del innan videon gick sönder! Solstollarna och Toffelhjältarna får de mer än gärna visa igen.. kommer ihåg att jag va lite rädd för betjänten som jämt sa ''reklam''...
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!