• soffys

    BF 6 Augusti =) Någon mer?

    Bf 6 augusti någon mer? =)

  • Svar på tråden BF 6 Augusti =) Någon mer?
  • Link

    Jag har också Bf 6 augusti, det börjar verkligen närma sig nu. Inte utan att man börjar bli ganska så nervös

    Mår annars kanonbra, dock är jag ganska så trött eftersom jag går hemma med min 2,5 åring så det är verkligen full rulle hela dagarna. När sambon kommer hem får han ta kvällsskiftet så jag får vila fötterna lite

  • soffys

    Jag går på havandeskapspenning o går hemma o fixar har idag målat i en gå in garderob som vi ska ha skötbordet i =) Mår för övrigt ganska bra tycker jag har lite foglossning men inte så jätte farligt beror på vad jag gör för nått =) Svårt o sova på nätterna men d gör ju inget när man går hemma kan man ta en tupplur på dagen oxå =) Har gått upp 11kg. O vi vet inte va de e för kön, vill ha de som en överraskning =) Ni andra då?? Är min första ser att Link har en innan i alla fall =)

  • hjärterum

    Jag har en son på 3år den 12/8-lillebror är beräknad att anlända 5/8,vi får väl se...fick 1a i v37plus en dag.
    skulle vilja ha igång det nu.jag mår bra i övrigt förutom att jag har fått plötsligt sämre blodvärde,är jättetrött.
    mitt temperament är på topp hela tiden,alltså så att den röda varningslampan lyser!jag har absolut noll i tålamod nu:(stackars min lille gosse som måste stå ut med en sån mamma.man får ju ångest mellan varven och bara måste krama honom!men dessutom har han nått sin trotsperiod nu och lyssnar inte alls,och kommer på konstigheter hela tiden.buse;)-han som alltid varit en liten ängel med tiara!
    Jobbade min sista dag förra måndagen och förbereder nu hemma inför gossens ankomst.
    Har lagt på mig ca 13kg men förra gången gick jag upp 22kg,och då vägde barnet bara 1760gram.

  • Link

    Jag har gått hemma sedan midsommar så det är några veckor sedan nu. Har semester till en början.

    Vi vet inte heller vad det är för kön, vi ser framemot den överraskningen


    Jag har gått up ca 12 kg och tycker väll att det känns ganska så ok.


    Hjätrerum, det där med tålamodet känner jag verkligen igen. Vilket dåligt samvete man får när man känner att man tappar humöret på sitt barn. Det är samma sak här, han har alltid varit duktig på att sysselsätta sig själv men nu är han på och klättrar på mig hela tiden och har andra konstiga hyss för sig. Det är väll kanske inte omöjligt att det märker att det är stora förändringar på gång.

    Hur känner ni som väntar första barnet, nervöst?

  • Muppmamma

    Jag slutade oxå jobba till midsommar, har semester och sen föräldraledigt. Mår sådär, sover jättedåligt, ont i fogarna och "orolig". Har gått upp 8kg. Är troligen en pojke (enligt rutin-UL).

    Väntar andra barnet och faktskt mer nervöst denna gång...

  • soffys

    Muppmamma ha ha låter ju inge vidare att du e mer nervös denna gång, kanske för att du vet vad som komma skall? Jag e nervös men jag vet nog inte riktigt för vad... Har ni tänkt på vad ni vill ha för hjälpmedel? Ni som har barn tidigare vad har ni för erfarenheter?
    Iadag har jag varit o fikat på stan m en annan tjockis ha ha köpte en amningsbehå på lindex så jag slipper sen...

  • Muppmamma

    Jag är inte rädd för att det skall göra ont (det gör det men det finns hjälp och det går över) utan för att det skall hända något. Tror det är värre nu för att jag vet hur underbart det är att få barn. Gick över 23 dagar med min son - det var ingen trevlig upplevelse


    soffys skrev 2008-07-10 15:46:20 följande:
    Muppmamma ha ha låter ju inge vidare att du e mer nervös denna gång, kanske för att du vet vad som komma skall? Jag e nervös men jag vet nog inte riktigt för vad... Har ni tänkt på vad ni vill ha för hjälpmedel? Ni som har barn tidigare vad har ni för erfarenheter? Iadag har jag varit o fikat på stan m en annan tjockis ha ha köpte en amningsbehå på lindex så jag slipper sen...
  • hjärterum
    soffys skrev 2008-07-10 15:46:20 följande:
    Muppmamma ha ha låter ju inge vidare att du e mer nervös denna gång, kanske för att du vet vad som komma skall? Jag e nervös men jag vet nog inte riktigt för vad... Har ni tänkt på vad ni vill ha för hjälpmedel? Ni som har barn tidigare vad har ni för erfarenheter? Iadag har jag varit o fikat på stan m en annan tjockis ha ha köpte en amningsbehå på lindex så jag slipper sen...
    [/citat]
    Muppmamma skrev 2008-07-10 16:06:38 följande:
    [citat]
    Jag är inte rädd för att det skall göra ont (det gör det men det finns hjälp och det går över) utan för att det skall hända något. Tror det är värre nu för att jag vet hur underbart det är att få barn. Gick över 23 dagar med min son - det var ingen trevlig upplevelse
    Jag är också nervösare denna gång!
    häromdagen blev jag ärligt talat kräkfärdig av nervositet då jag tänkte på förlossningen...
    Ändå gick det ju bra förra gången och var inte så hemskt att föda barn som jag föreställt mig.
    23 dagar!-shit;)vilken väntan.
    Jag födde med enbart lustgas under krystvärkarna,ska försöka detsamma denna gång men kan tänka mig antingen spinal eller epiduralbedövning...
  • hjärterum
    Link skrev 2008-07-10 09:44:53 följande:
    Jag har gått hemma sedan midsommar så det är några veckor sedan nu. Har semester till en början.Vi vet inte heller vad det är för kön, vi ser framemot den överraskningen
    Jag har gått up ca 12 kg och tycker väll att det känns ganska så ok.
    Hjätrerum, det där med tålamodet känner jag verkligen igen. Vilket dåligt samvete man får när man känner att man tappar humöret på sitt barn. Det är samma sak här, han har alltid varit duktig på att sysselsätta sig själv men nu är han på och klättrar på mig hela tiden och har andra konstiga hyss för sig. Det är väll kanske inte omöjligt att det märker att det är stora förändringar på gång.Hur känner ni som väntar första barnet, nervöst?
    JA,gossen har för sig saker och rackartyg nu som han inte haft en tanke på förut,känns det som...
    kanske är det för att man själv reagerar annorlunda nu med?
    jobbigt,menmen vi ska ju snart slippa dessa hormoner;)
    kanske blir det jobbigare sen då de små är ute!?
Svar på tråden BF 6 Augusti =) Någon mer?