Bubblar vidare
Nu är jag här också!
Nu är jag här också!
De låter som om ni haft sköna dagar med vännerna, Kirran. Tråkigt med så dåligt bemötande på Fiket, ligger det i Gränna eller?
Vattkoppor - ja, vi har "försökt" få hit dem men de har inte hittat hit än. Än så länge har Ella inte lyckats få dem när det gått på dagis osv. Om någon av era får det så hojta, då kommer mina barn och slickar på leksakerna! Jag själv hade vattkoppor när jag var 15 och det var INTE kul. Så hellre nu, gärna som Mars säger när man (helst Johan) är föräldraledig.
Jeaxx - vad kul att vip-visningen gick bra! Har ni förhandsvisningar nu hela veckan eller är det lördag som gäller? Det kommer säkert gå jättebra ska du se. Såg att du skrev om städhjälp, fattade inte riktigt om du menade riktig städhjälp eller om det var ett skämt (är lite trög) men jag mottager gärna tips på städfirmor/privatpersoner från er som har koll. Vi måste verkligen ha hjälp på sikt, hur får man tiden att gå ihop? Hade det i Sthlm och det var så fantastiskt bra!
Själv sitter jag bara och LATAR mig! Svärmor var just här och hämtade upp vilddjuren, de ska till sommarstugan till imorgon kväll! Fatta vad skönt! Så nu ska jag strax dra ner till stan och kolla på skor och lite jobbkläder (underbart!) och sedan ska jag möta Johan för lite middag på Esters. (underbart igen!) Hur mycket jag än älskar mina barn så är det så skönt att bara få vara något annat än mamma för en dag. Hipp hurra för svärföräldrar (och andra barnvakter!).
Jeaxx- tackar, jag tar gärna emot namn och telefonnummer på städdamen. Du kan nog köra ut Vilja till Bunn så tar svärisarna hand om henne också inatt!
Kan meddela att det inte blev så värst mycket shoppat. Varför är det alltid så? När man har avsatt tid och pengar så hittar man inget, all övrig tid ser man hur mycket fint som helst... Ett par byxor blev det i alla fall till slut. Nu ska jag ladda om för mat och vin på restaurang.
Tjingtjing!
Såg minsann lille Leon i tidningen igår. Stora killen! Hoppas hans dag har varit bra!
Stort grattis, Jeaxx! Kan tänka mig att ni fått ett bra slutpris om ni är så nöjda, kul!
Katarina - hoppas ni får en trevlig semester. Jag är sugen på bubbel sedan när ni är åter. Vi åker till Sthlm den 28/7, men visst pratade vi om den 26:e?
Kirran - jag är osäker på om jag kan träffas på fredag. Johan börjar sin semester på torsdag och ev. gör vi en dagstur någonstans. Pratade om High Chaparall (stavas det så?), tror ni en 3-åring har någon behållning av det? Har själv inte varit där på typ 25 år...
Muppe - vad duktig du är som har sådan karaktär på semestern och allt. Om jag fick låna lite av dem skulle jag vara glad...
Vi hade en mycket trevlig vuxenkväll förra veckan och det är ingen underdrift när jag säger att jag är i stort behov av ytterligaren en... Jag är bara så ofattbart trött! Fattar inte var det är, tror jag måste äta lite vitaminer som du, Nilwa. Jag är allmänt trött på att vara föräldraledig, tycker jag är på konstant dåligt humör, har kort stubin som naturligtvis går ut över barnen. Usch, det är inget kul just nu! När får alla mammor semester?!?!?
Vill din Jonas komma hit och ta mina tjejer också?
Tjolahopp! Ett livstecken även från mig här i värmen! Vill så gärna kommentera er alla men är SÅÅÅÅ trött efter en veckans målning av huset. Men nu är det klart! I helgen ska vi till svärisarnas stuga och sedan blir det Stockholm nästa vecka. Kul! Tittar in när jag är åter. Ta hand om er alla! kram
Hej på er vänner!
Välkommen hem, Katarina! Låter som ni haft det jättehärligt på semestern. Jag vill gärna prata mer om er tid i Danmark, är så sugen på semester där nästa år och mottager gärna tips.
Tjoddan - härligt att mannens hopp gick bra! Måste som sagt ha varit nervöst för dig också... Kul att ni ska till Stockholm! Jag ger gärna lite tips, var ska ni bo? "Mina" stadsdelar är Vasastan och Kungsholmen, kan inte ge några vidare tips på Söder...
Belly - grattis till bröllopsdagen! Hoppas mannen kommit hem nu så ni kunnat fira ordentligt!
Nilwa - är det på måndag ni åker till Gbg? Eller var det senare i veckan? Jag har blivit lite vill och glömsk i värmen... Det kommer säkert bli toppen!
Mars - hoppas ni haft en bra tid i Hjo!
Vi har haft en underbar vecka i Stockholm. Träffat våra och Ellas kompisar och bara njutit av stan. Härligt med semester! Nästa vecka planerar vi för en Lisebergstur någon dag. Undrar just hur vädret ska bli...
Ojojoj vilket liv det blivit här! Tänkte bara kolla in en snabbis innan sängen kallar, men jag har svårt att läsa allt!
Jeaxx - vad kul med bebisverkstad! Hoppas det går undan för er (om det är er önskan ). Själv är jag inte alls sugen på att vara gravid igen. Kan dock tänka mig en bebbe till på sikt, ska föreslå att Johan bär och föder denna.
Tjoddan - ni kommer ju bo centralt och bra i Stockholm! Håller med Mars om att Mälarpaviljongen är en riktigt höjdare. Kanske inte för matens skull men för läget och atmosfären. Jag gillar italiensk mat och det finns ju många bra, La Familia på Kungsholmen (Alströmmergatan) är trevlig och god men absoluta favoriten är Capri Due i Vasastan. (Tomtebogatan) Nära där ni ska bo ligger bra och mycket autentisk thai som heter Sabai-Sabai. Den ligger på Kammakargatan. Håller även med dig att Helenes är ett säkert kort! Hoppas ni hittar något bra. Ha det så trevligt!
Mars - Det låter verkligen som ni haft det jättehärligt i Hjo! Vad roligt att ni åker till Borås i morgon. Vi överväger Liseberg imorgon men avvaktar lite och kollar hur vädret blir. Vad hände med sommaren?
Katarina - tack för info om Danmark! Det låter verligen toppen för barnfamiljen. Hör gärna av mig till dig igen vid behov! Jag hänger ev. med på torsdag. Ev. åker vi iväg någonstans men återigen får vädret bestämma lite.
Nilwa - söt-Emma! Vi måste låta tjejerna träffas snart! Ella pratar också så mycket om kompisen Emma! Inte dåligt med Majas 8 tänder! Lilly fick 4 st på en vecka. (humöret var på topp som ni förstår) Så nu har hon 5.
Muppe - vad duktig du är som joggar och tänker på mat och sådant. Jag tänker i och för sig också mycket på det men att tänka ger inte en smärtare figur! Håller med om att vinet är ett gissel...
Min lilla skrutta har inga störra planer på att börja promenera snart. Hon har dock kommit på vissa fördelar med att kunna dra sig upp mot saker och gör det nu så ofta hon kan. Men ännu ser hon inga vinster med att gå längs med saker när hon kan skrika och se till att få det hon vill ha levererat till henne. Sådan liten bekväm dam, min lilla skrutta! (brås på sin mor tror jag) Ja, ja jag tror inte hon behöver krypa till skolan så jag tar det med ro...
God natt på er tjejer!
Ville bara meddela att vi drar till Bunn idag så vi får lov att hoppa över dagens träff! Ha det så bra!
Oj, det var tråkigt att höra om din hemska situation, Katarina. Precis som du säger så får man lite perspektiv på livet när sådant händer.... Ska krama mina älskligar lite extra ikväll tror jag. Hoppas verkligen att allt går bra för din svägerska. *kramar till dig och din familj*
Åh, Muppe, relaxa med sin käraste! Det låter inte dumt det! Härligt att kunna lämna bort småttingarna ibland och unna sig sådana stunder! Även jag följer gärna ut och svirar någon dag! Ser dock ut som om samtliga helger i augusti är uppbokade!
Vi hade det bra i Bunn, det är svärisarnas stuga men de var inte där nu och då är det skönt att åka ut själva en sväng. Tyvärr blev det lite kort pga vädret...
Nilwa - det låter som ni haft en jättehärlig Göteborgsresa! Det är ni verkligen värda efter allt jobb som barnen innebär. Och så mycket shopping, då kan det aldrig bli tråkigt!
Vi drar också till Göteborg imorgon. Ska på bröllop så det blir hotell och en natt utan barn för oss. Ska bli jättekul! Ska försöka hinna med lite shopping även jag!
Hej på er bubbeltjejer!
Grattis till jobb, Belly! Svåra beslut det där med hur mycket man ska jobba, det viktiga är väl att det känns bra för alla i familjen. Lycka till!
Tjoddan - det var värst vad många Stockholmsturer ni gör! *avis* Kan tipsa som Stockholms Glasshus på Birkagatan i Vasastan. Underbar glass! Hur gick det förresten på förra vistelsen? Hittade ni någon bra restaurang?
Jeaxx - tråkigt att du känner så för jobbet. Själv är jag riktigt sugen på att komma ut i arbetslivet igen. Hoppas hoppas bara jag känner likadant efter en vecka på nya jobbet!
Katarina - vad roligt att Anna är gravid! Det blir full rulle där då kan jag tänka mig. Jag och Johan hade barnvakt idag och var på stan och gjorde precis som du, inhandlade hela höstgarderoben till Ella. Var mycket nöjd över att för en gångs skull vara ute i god tid, brukar alltid komma på det där när allt är slut. Skönt att höra att läget för din svägerska är lite bätte. På tal om träning så ska jag börja på crawlskola till hösten. Det hela låter mycket spännande tycker jag! Jag simmar gärna och ganska snabbt, men bara bröstsim tyvärr, så nu ska jag lära mig crawla! Om du inte är en hejjare på crawl kan du väl hänga på!
Vi hade som sagt barnvakt igår och idag och var och såg Mama Mia. Underbar film! Så härligt att komma ut på bio också. Sedan var det ju bröllop och göteborgvistelse i lördags. Även det superkul så vi har verkligen haft det bra på sista tiden. Men nu får vi nog ha barnen hemma ett tag, lite dåligt samvete för att de varit borta så mycket...
Nästa vecka börjar ju dagis igen och det ska bli skönt, som du säger Katarina. Jag träffas gärna någon dag, tisdag passar om vi ska pricka in din lunch, Jeaxx!
Grrr, skrev detta inlägg igår men fick aldrig iväg det för FL strulade, som vanligt... Så därför är allt inte riktigt aktuellt!
Katarina - jag har anmält mig genom JSS, onsdagar kl 19.00 Gjorde det i våras i samband med Ellas minisim så jag har ingen aning om hur det är med platser och så. Men det vore så kul om du kom med!
Mars - även jag inhandlade hela garderoben på Lindex. Vi valde dock fodrade regnkläder i år, om vintern är som förra året är det väl det som gäller... Men jag håller med Katarina om att stjärnställen är supersnygga! (och de matchande gula stövlarna
) Även vi inhandlade vinteroverall på POPs-vårrea. Hoppas bara den passar...
Belly - Lilly har stl 80, hon kan ha vissa byxor i 74 och vissa tröjor i 86. Så det är lite blandat...
Nilwa, vännen... Inte kul att är så tufft för dig. Du kan inte ha det så här känns det som. Att inte få sova är ju jättejobbigt. Har ni möjlighet att lämna bort tvillingarna lite mer kanske? Emils föräldrar verkar ju så hjälpsamma. Kram
Ja, här vankas det kalas i dagarna tre till helgen. Lilly fyller på fredag, Ella på lördag och på söndag är det barnkalas. Phuuu! Hur kul det än är så ska det bli ganska skönt när det är över!
Hej på er! Jättetråkigt att fler tar illa upp i den andra tråden... Jag valde att lägga ett inlägg utan att kommentera det, vet inte riktigt vad som är bäst... Men jag håller med er andra om att det inte är aktuellt för mig att öppna mig i en så "allmän" tråd. Vill gärna ha träffat alla innan man skriver vissa saker.
Vi har nu haft en härligt födelsedagshelg! Barnkalas idag och det var mycket lyckat. Ella somnade redan 18.00 i soffan. Tack för alla era grattishälsningar!
Katarina - blev Leons kalas lyckat?
Är det någon mer som har jätteproblem med FL? Jag kommer bara till förstasidan men inte längre. Har varit så i flera dagar, blir så arg!
Hej 4 feb! Håller med om att det var länge sedan. Jag är jättesugen på lite fikadater nu och hänger gärna med nästa vecka.
Ella skulle ha sin första dagisdag idag men jag beslutade att endast gå och hälsa på i nya gruppen idag så får hon börja imorgon. Det kändes iaf bra och jag är så glad för det! (som ni kanske minns har jag ju inte varit helt nöjd med hennes dagis). Så det blev lite lek på ÖF istället, tack för sällskapet Nilwa!
Jeaxx - shoppa lite för mig också i Ullared imorgon!
Kirran - det skulle vara så kul att hänga på men jag är tyvärr fast i hämta-på-dagis träsket igen. Hade faktiskt glömt lite hur stressigt det är. Lilly fick sin 1-års spruta igår också så hon är inte helt piggelin idag.
Belly - jag är så grymt impad av är att du har tappat så mycket i vikt! Beundrar människor med sådan karaktär, särskilt under semestern... Själv står jag ganska mycket kvar där jag var. Alla dessa vinglas och annat smågott på kvällarna hela sommaren har ställt till det. Men nu finns inga ursäkter längre! Min dans börjar på torsdag, sedan blir det ju simning och när jag väl börjar jobba hade jag tänkt cykla till jobbet. Tror ni inte också att alla kilon bara kommer rasa!
Jeaxx - härligt att vintergarderoben nu är fixad! Impad även av dig som drar till Ullared med man och barn...
Tjoddan - härligt att kalaset för lillfian blev lyckat! Har också så svårt att fatta att det var ett helt år sedan de tittade ut.
Katarina - kul att du fått plats, men inte i min grupp... Jag ringer imorgon och kollar om jag kan byta till 20.00-gruppen. Vore ju lite roligare om vi kunde träffas lite mer än att bara heja i duschen liksom.
Ha det toppenbra i Stockholm, Tjoddan! Vädret ser ju ut att bli perfekt för en storstadsvistelse.
Katarina - nu är vi crawlkompisar! Jag bytte grupp, passar mig för övrigt mycket bättre med lite senare tid eftersom jag börjar jobba snart och gärna vill träffa tjejerna så mycket jag kan på kvällarna.