• Kirran

Bubblar vidare

Hej hopp!
    Då har våra norsk/amerikanska vänner med bebis dragit vidare efter 5 roliga dar! Vi har varit i Stadsparken o softat, i Gränna o köpt polkagrisar (o besökt Fiket o fått fruktansvärt dåligt bemötande! En jättesur tant serverade oss), hängt på vår strand, shoppat på IKEA och shoppat en massa babykläder!

Jeaxx, Stackars Vilja! Hoppas hon växer ifrån sin åksjuka snart. Angående semesterförslag så tycker jag att Hjo är väldigt mysigt, ett plus är ju dock om vädret är fint så man kan sola o bada, annars finns det några mysiga restauranger o shoppar där. Det är inte jättestort men mysigt som sagt.

Mars, grattis, grattis, grattis till Micke o det nya jobbet! Betyder det att du ska vara föräldra ledig from mitten av oktober eller blir det förskola för Lisa?
    Själv har inte mina chefer hört av sig om jag får jobba i höst (ville bara jobba 40 % då Gregan pluggar heltid o Matheo ska fortsätta att vara hemma) o jag pratade med dem för typ 6 veckor sen! Ja, ja det löser sig säkert...

Skulle kommentera mera men jag har oxå raderat den gamla tråden o kommer inte ihåg riktigt vad som skrevs där...

• Kirran

Tempo, låter mysigt med lite barnfri tid. Känner igen att man aldrig hittar nåt när man BEHÖVER shoppa men då får du ju en anledning att shoppa igen ;)
    Vi hade oxå barnfri kväll på restaurang o det var väldigt mysigt! Åkte in lite tidigare o strosade runt o åt glass o PRATADE. Ibland känns det som om man inte hinner prata om viktiga saker om man inte avsätter tid för just det men som sagt fick vi snacka igenom o planera hösten när vi var barnfria o det kändes skönt.

Jeaxx, vad skönt att få städhjälp vid flytt! Själv skulle jag gärna ha städhjälp men det får nog vänta tills vi skaffat hus (när nu det blir...)

Är lite tråkigt väder för tillfället så det kan hända att det blir lite shopping i em =)

Ha det fint allihop!

• Kirran

Muppelina, tja, jag ringde en av mina chefer o frågade om de kommit fram till nåt men då sa han att de skulle prata efter semestern! Ja, jag pratade ju bara med dem i maj... I alla fall så frågade jag oxå om jag fick ta nåt annat extrajobb o det var okej. Vet inte vad jag ska leta efter dock. Det löser sig väl. Hur blir det för dig? Ska du börja jobba eller blir du hemma i höst?
    Övriga bubblor, hur gör ni i höst?

Var o spelade Pay and Play-golf ute på Skinnarebo med ett par kompisar igår. Jätteroligt! När åskan o regnet kom stod vi ihopkurade under ett litet tak som var ca 1 x 1 m. Var nog en rolig syn =)

Nu (läs: när Matheo lagt sig) blir det nog hemmagjorda hamburgare o film snart!

• Kirran

Tjodeloo, ha, ha, ja otrevliga tanten jobbar på Fiket i Gränna o är väl runt 50 skulle jag tro. Hennes syster som stod i kassan den dan var väldigt trevlig dock. Vi hade med oss vårt norsk/amerikanska par o de var rätt chockade över bemötandet. Den här tanten kom ut när vi satt o väntade på vår beställning o röt "Vem har beställt mackor?!" Vi sa lite försiktigt ja o då dängde hon ner tallrikarna med mackorna på bordet o gick surt därifrån. Ja, ja inget att fortsätta att fundera över. Hon hade väl en grymt dålig dag antar jag =)

Åh, känner oxå att jag vill träffas! Nån som vill hitta på nåt på fredag?

Katarina, skulle gärna komma på bubbel hos dig men jag kan bara innan den 25 eftersom vi drar till Norge i 1,5 vecka tidigt den 26. Onsdagen 23 kanske *blinkar med ögonen*

• Kirran

Katarina, tja jag oroar mig inte över jobbet särskilt mycket. Säger mina chefer nej o jag inte hittar nåt extrajobb får jag väl vara hemma till jul (o det är ju inte fel =)
    Grattis till Leon i efterskott förresten!

Nilwa, åh vad synd jag tycker om dig!!! Det är ju fruktansvärt att inte få sova!! Jag blir ett vrak så jag förstår att du inte mår toppen. Hoppas verkligen att det blir bättre snart.

Nähä, nu är det nog dags att packa matsäck för stranden. Matheo har visserligen lite feber men det skadar nog inte med lite luft =)
    Ha det härligt alla bubblor!

• Kirran

Katarina, läste precis om din svägerska. Vilken fruktansvärd chock för alla! Det finns liksom inga ord....hoppas att kejsarsnittet idag går bra så att både hon och hennes familj kan njuta av den nya bebisen som kommer. Känner verkligen för er, Katarina. Fortsätt skriva o som sagt, säg till om det är nåt vi kan göra för er. *kramar*

Ja, som ni märker så är jag tillbaka från Norge. Hade en härlig vecka där med mycket sol o värme. Nu har vi våra sydafrikanska vänner boende hos oss tills på söndag, sen drar de till Sydafrika igen =( Men det lär väl bli en tripp dit nån gång snart *hoppas* o under tiden finns ju mail o Skype.

Tjodeloo, åh stackars Selman! Inte roligt med getingstick.

Mars, jag o Matheosonnen kommer gärna o hälsar på snart =) Har läst igen lite o från vad jag förstod så blev det ingen bubbelträff? Kanske dags att boka in en då? Antingen hemma hos nån eller ute på en restaurang.

Längtar verkligen efter att se er alla igen!! Känns som det var evigheter sen!

Jeaxx, läste att Marie (är det din kompis hemifrån som var med på en fika på Sesam?) förlorat sin bebbe. Hoppas att de mår okej o att de snart kan glädjas åt en ny bebbe.

Belly, hej på dig! Ja, nu är jag tillbaks igen o tar gärna en promme när det lugnat ner sig lite o vädret skärper sig ;)

Borde kommentera mer men jag vågar inte gå tillbaks en sida o läsa för då försvinner väl mitt inlägg.. skriver mer sen

• Kirran

Grattis Ella på födelsedagen!

Inser att jag borde kommentera massor men får göra det nästa gång då jag behöver knoppa nu.

Sitter o surar över att jag o Gregan inte fixade biljetter till Coldplay i Sthlm i höst....nu kostar ståplatser 945! Ja, ja, jag kommer väl över det.....

Det pratades lite löst om att träffas nästa vecka, tisdag, onsdag? Det var väl ett par sidor sen det skrevs om det. Nån som kommer ihåg vad som sas? Skulle jättegärna träffas snaaaart =)

• Kirran

Belly, Hänger gärna på en promme till IKEAlunchen imorgon. Messar dig oxå. Vad roligt att träffas! Är det nån mer som kommer?

Katarina, hänger oxå gärna in på en "hemma hos" fika nästa onsdag =)

Måste rusa!

• Kirran

Tillbaks igen!
    Har inte läst nåt i andra tråden ang. den här men jag håller med er andra. Tycker det är helt okej att vi som känner varandra mer startade en egen tråd. Samtidigt är det väldigt tråkigt att folk har blivit sårade.

Snaaart, tänk kl. 2 i natt; kommer min man hem igen efter att ha varit borta i fyra dagar.
    Jag har bara en sak att säga till Jeaxx och Angela (o även Tempo?): Jag bugar mig för er "själva en hel vecka-mammor" och säger starkt jobbat! You girls rock! Inser att jag är bortskämd med att ha min man hemma en stor del av tiden.

Jaha, nu är det väl snart dags för sängen antar jag. Ser kanske en del av er i morgon då?

• Kirran

Belly, helt på promme o hemma hos lunch. Såga att lunchen var inställd sent igår så jag messade dig. Matheo sover mellan typ 11-12.30 så antingen promme då, innan eller efter lunch. Här är det bara jag o Matheosonnen hemma så vi kan vara här om du vill.

Är det nån mer som vill hänga på är ni så välkomna =)

Katarina, du sa nåt om att du ville gå promme vid A6, vi kan trava runt här om du är sugen.

• Kirran

4 feb, hej o välkommen hit =) Nu var det ett tag sen men vi kanske ses hos Katarina nästa onsdag då? Vore trevligt =)

Katarina o Belly, Tack för en härlig o trevlig promenad idag. Motion OCH trevligt sällskap! Inte mycket som slår det =)

Tempo, låter som en soft första dag på dagis =)

GRATTIS SELMA!

Mannen o sonen myser i badet för tillfället så jag fick lite tid framför datorn. Snart så är det nog dags för kvällsmacka o en bok i sängen. Naaajs!

Mars, du nämnde nåt om fredag, ska kolla om jag kan hänga på. Låter jättetrevligt ju!

• Kirran

Jeaxx, ja inte bara att de kommer hem utan att de har med sig presenter oxå! Jag dick en vääääldigt snygg lång kofta. Naaajs!

Belly, ja kletig men väldigt god lunch tycker jag.

Jag o Belly pratade om promme o lunch hemma hos mig i morgon om nån är sugen på det. Prommen blir väl runt 11 som idag eftersom kottarna somnar då..

• Kirran

Muppe, (o resten av badmintongänget) jag hakar gärna på o spelar i höst. Blir vi ojämna par så jag ska ragga upp en till eller hur ser det ut? Tycker hall låter bra så man kan välja lite olika sporter.

Mars, jag åker till päronen i morgon så jag hänger inte på Sparrowgiget. Gör JÄTTEGÄRNA nåt snart dock. Vad sägs om att boka en fre eller lör kväll och gå ut?

Svar på tråden Bubblar vidare