Bubblar vidare
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ja, här bubblar vi vidare alla bubblor!
Ojoj, hörde detta nu på morgonen.. Vilket självförtroende vissa har Man kan ju inte göra annat än att skratta!
http://www.holytaco.com/2008/06/27/the-douchiest-phone-message-in-history/
Tempo: Hoppas att ni hade en trevlig kväll utan barn! Man behöver verkligen komma ifrån ibland.. Längtar ihjäl mig efter vår Gbg-resa!
jeaxx: Hoppas vi inte skrämde dig och Vilja! Vågade tuta eftersom jag såg att hon var vaken! Hoppas visningen går bra idag!!
muppelina: Ha en trevlig vecka på landet! Träna ihjäl dig Duktig du är som både vv:ar och tränar! Heja heja!!
marsbaby: Hoppas att du har en trevlig Stockholms-resa!! Mycket shopping eller ska du göra andra viktiga saker också?
Kirran: Jobbigt att inte veta hur det blir i höst!
Ska alla börja jobba i höst eller vilka ska fortsätta vara hemma? Har ju fortfarande lite småpanik över jobb även om jag inte borde ha det.. Ska försöka att inte tänka på det förrän till hösten kanske.. Om det nu går..
Vi har fortfarande ingen bättring på nätterna.. Är så trött att jag numera käkar 4 tabletter på morgonen.. Förutom p-piller så är det Vitamineral Kvinna, Omega-3 och Rosenrot - allt i förhoppning att bli piggare.. Någon med fler förslag?
Nu ska vi snart äta.. Fetaostfylldköttfärslimpa - mums! Sen blir det väl en promenad i solskenet.. Idag har vi köpt en ny matta till vardagsrummet så nu är det bara en hylla kvar att måla och fixa en ny tavla sen har vi klart vårt nya vardagsrum! Kul att göra om lite när man inte kan flytta!
Ha en bra dag!
Hej tjejer! Nu äntligen får jag en stund över att sitta ner en stund.. Det är ett hektiskt liv man lever och jag mår inte bra av att ha det såhär.. Hoppas att det lugnar sig snart!
kirran: Tack! Tyvärr ingen bättring med sömnen! Inatt var det katastrof!! Molly hade helt fel dygnsrytm och jag sov inte mer än 1,5 h i sträck.. Det var otroligt påfrestande så jag däckade på morgonen och sov ända till 9.20 och då hade Emil lagt in Maja i mitt rum under tiden och jag hade inte hört något! Har det löst sig med jobb? Vad vill du göra? Jag vill också ha ett extrajobb.. Eller kanske egentligen inte för jag vet inte vart den energin skulle komma ifrån men det kanske är det som behövs för att kunna uppskatta mammaledigheten sista tiden..
katarina: Hoppas ni har en trevlig vistelse i Båstad! Har ni en egen stuga där? Vad fin Leon var i tidningen! Kanske jag redan har sagt men jag säger det igen
jeaxx: Grattis igen till husförsäljningen! Skönt att ha det klart!
Tempo: Tack för träffen i veckan! Hoppas att du får det lite lugnare nu när Johan har semester också! Hojta till om ni vill hitta på något! Vi kan ju ta bara storbusarna en dag!
marsbaby: Tack du också för träffen i måndags (eller vad var det för dag!?).. Så skoj att se dig och Lisa och "Oliver"
tjodeloo: Det låter så härligt när du skriver att du vill tillbaka till jobbet! Tänk den som kände så! Var förresten (nästan) på ditt jobb idag när systeryster, jag och kidsen var på besök i polisgaraget! Mycket uppskattat!
Vilket tråkigt väder det är idag.. Passar iofs mitt humör iom att jag inte har sovit något knappt.. Ska nog åka en sväng till mina föräldrar sen och hjälpa dom att installera internet.. Frågan är bara om man vågar gå över bron eller om man hamnar mitt i regnskurarna..
Idag var vi som jag skrev lite innan på polisstationen på besök! Emma ÄLSKAR att se polisbilarna (som alla andra barn förmodligen) och jag är så glad att syster tog med oss! Emma var lite rädd för poliserna vi träffade men vinkade glatt när dom åkte iväg med blåljusen och vinkade till oss! Sen vinkade hon till en annan polisbil när vi var på väg hem!
Nä, nu får det bli en kopp kaffe för att piggna till lite.. Nästa vecka får vi besök från Skåne, ska till bvc, åka och hälsa på Pippi (och lämnar småkottarna hemma!) och sen var det något mer men det kommer ju inte min helglömska hjärna ihåg just nu! Men jag LÄNGTAR LÄNGTAR till Emils och min Göteborgs-resa den 6 augusti - 8 augusti!! Ska bli såå skönt!
Ha en bra helg tjejer!!
Grattis Vilja på 1-årsdagen! Hoppas ni får en underbar dag, vädret är ju med oss iaf!
Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vi lever! Igår var Emma, Emil och jag i Astrid Lindgrens Värld - myyyyycket uppskattat av Emma! Småkottarna hade det superbra hemma med mormor och morfar.. Dom hade nog aldrig klarat av att vara med i den värmen! Dessutom lite uppvärmning inför vår Gbg-resa nästa vecka!
jeaxx: Härligt med Gotland, synd att semestern tog slut bara..
tempo: Härligt att huset är färdigmålat! Hade nog inte varit så skoj i den här värmen!!
tjodeloo: Gick hoppet bra?
muppelina: Är du hemma från landet nu? Skönt att ni har det bra iaf även om vi saknar er!
Hoppas det är bra med er andra också! Alla är väl ute och lapar sol!!
Jag vill också träffas snart igen! Emma börjar ju inte dagis förrän den 19 augusti eller nåt.. Emil jobbar ju from nästa vecka (fast bara två dagar innan vi sticker iväg!)..
Imorgon bär det av till Borås Djurpark men jag lämnar man och småkottar hemma.. Dom hatar värmen (iaf Molly) och Maja vägrar sitta i vagnen så länge.. Då kan man ju inte gå runt och kolla på saker ju! Vi var på bvc förra veckan.. Vilka stora tjejer jag har!! Maja väger runt 9,5 kg och Molly hade tagit Emmas 1-årsvikt på 10045 gram!! Sen var dom 73 och 72,5 cm långa! Stora tjejer för att vara tvillingar men dom har ju hela tiden haft vikten med sig och det är jag glad för med tanke på att deras storasyster har ständiga matvägrar-perioder! Emma har numera börjat leka tillsammans med Maja och Molly.. Imorse när Emil och jag låg och sov på en madrass i vardagsrummet ropade hon på Maja: "Kom Maja, så går vi in på mitt rum och leker.. Kom nu! Det är ingen fara!" Haha, hon är för rolig!
Nu blir det kaffe och wienerbröd för vårt födelsedagsbarn som fyller 28 år idag! (Emil alltså).. Vår hund skulle ha fyllt 4 år idag också! Men han finns ju inte tyvärr..
Hej svejs brudar!!
åhh, vad spännande att många ska ge sig in i bebisverkstaden igen! Jag får titta på era magar sen istället och njuta av att någon gång i framtiden får jag nog sova
Planer för dagen.. Ingen aning! Jag går fortfarande i pyjamas, har suttit och pysslat med Maja och Mollys fotoalbum som jag ÄNTLIGEN kommit igång med! Men så tog fotofästarna slut så jag har scrappat sidorna (eller "pyntat").. Vi borde tvätta bilen men vi vågar inte bjuda in oss hos Emils föräldrar igen
Ang språket så pratar Maja otroligt mycket.. Säger mamma, pappa och sen en massa grejer som ingen förstår men hon för verkligen ett samtal om man svarar henne Molly är ju fortfarande lite mer tystlåten.. Men en hel del kommer från henne också.. Bla pappa som är hennes stora idol här i världen.. Jag minns inte med Emma men hon pratade väldigt mycket och gör fortfarande.. Idag skrattade vi högt åt hennes samtal men nu minns ju inte jag vad det handlade om..
Hej allihopa!
Tillbaka från Sveriges framsida! Har läst allt men kommenterar bara det jag kommer ihåg nu eftersom barn ska läggas..
katarina: usch, vilken mardröm!! Mår dåligt när jag tänker på hela situationen! Håller alla tummar jag har för svägerskan!
muppelina: Vi var i Göteborg onsdag-fredag! Love Göteborg!!
Ja, det var det mitt minne kom ihåg att skriva..
Berättar lite kort om vår "weekend".. Åkte till Gbg i onsdags vid 10.. Lämnade av en kompis och åkte och parkerade bilen.. Gick och shoppade! Gick tillbaka till hotellet och checkade in.. Rum på 13:e våningen! Häftig utsikt! Var på Liseberg och jag kom på att jag ÄR verkligen gammal nu! Fick tokångest när jag åkte Balder men Emil "tvingade" mig att åka kanonen och då kändes det lite bättre.. Men oj, vad rädd jag har blivit! Sov oroligt på natten förmodligen pga småkottarna som jag var nyfiken på hur det hade gått.. Torsdagen bestod av en sak: SHOPPING!! Ojojoj, vad vi shoppade! Har aldrig handlat kläder till mig för så mycket pengar! KUL!! På kvällen kte vi upp till Heaven 23 - 23:e våningen på vårt hotell! och sen gick vi ut och åt och mötte upp ett par kompisar och var ute och drack lite öl.. Fick ordentliga skoskav av de nya skorna som jag ÄLSKAR trots skoskavet! La oss och sov hyffsat bra!
På fredagen åt vi den gudomligt goda frukosten igen och sen packade vi ihop och åkte till Ullared på vägen hem.. Vi var dock inte ensamma där.. Men fick en del shoppat.. Åkte hem och där hade det hänt saker! Maja har börjat släppa taget och kan stå långa stunder utan stöd och dessutom gått ett par steg!! Molly har börjat krypa! Oj, vad stora dom blev på en gång! Det hade gått över förväntan bra här hemma iaf! Emma hade haft supertrevliga dagar hos farmor och farfar och när hon kom hem fick hon en polisbil och jag har aldrig sett henne så glad! Hon skrek av glädje och sa: Tack snälla mamma, tack snälla pappa. Tack för den fina bilen"
Har nästan hunnit packa upp allt men nu är det snart sängdags för alla småkottar och då ska vi bara slappa i soffan! Är tröööött! Är så glad över att det gått bra hemma, att vi shoppade så mycket fina saker, att jag fått ny energi och att vi fått tid för varandra! Ska kolla om vi kanske kan försöka komma iväg lite oftare för det behövs verkligen!
Nu ska vi byta om på alla barnen, lägga dom och sen är det TV! Ha en supertrevlig fredagkväll!
Hej allihop!
Ska försöka skriva ett meddelande innan någon skriker.. Inte det lättaste att vara hemma med tre själv när man inte sovit Tålamodet är ju inte på topp direkt!
marsbaby: Ja, det var Gothia vi bodde på! Supergod och stoooor frukost! Man var ju mätt hela dagen!
bellyboo: Grattis!! Vad roligt! Säger som dom andra, 60 kanske är bäst att börja med men känn efter vad som känns bäst! Det löser sig säkert på ett bra sätt!
jeaxx: Hur går det på jobbet? Tycker synd om dig som vill vara hemma.. Du kan få vara hemma igen om du tar mina barn så kan jag jobba.. Skulle just nu inte göra mig något alls! Är bara skitjobbigt att vara hemma med sura barn som aldrig sover..
tjodeloo: Det var verkligen skönt att komma iväg! Härligt med Stockholm men jag förstår att det känns jobbigt med barnvaktsproblemet! Man behöver komma iväg lite utan barn då och då! Hoppas det blir en bra resa iaf!
katarina: Vad skönt att det gått åt rätt håll! Hade gärna tränat med dig men känner att jag inte kan binda upp mig på någon tid för det är minsann alltid strul här.. Jag vill verkligen gå ner de sista kg nu!!
Tempo: Vad skönt att ha inhandlat alla kläder till Ella! Jag tror Emma har nästintill allt! Men jag borde nog gå igenom garderoben igen! Hur är det hemma nu inför födelsedagarna? Emma tjatade som en besatt - det är stort att fylla tre år
Jag kan tyvärr inte följa med på fika på tisdag Har fortfarande Emma hemma.. Hon börjar på onsdag (egentligen tisdag men hon är ju ledig då).. Jag ska iaf byta dagar så hon går 4 dagar/vecka nu ett tag för att passa in M&Ms sovtider bättre.. För på dagarna sover dom minsann.. Tror på fullaste allvar att vi inte kommer få sova hela nätter utan uppvak förrän dom är närmare tre år.. Hur ska man då orka jobba? Vi fick två nätter då dom sov hyggligt ju men nu inatt var dom helt galna eller hur jag nu ska säga.. Maja vaknade och TOKSKREK.. Hon liksom "fastnar" i sitt skrik och kommer inte ur det.. Tillslut kunde vi väcka henne och det är ju lagom kul att ha en vaken Maja mitt i natten.. När hon väl lugnat sig vaknar Molly! Så vi var vakna mellan 02.30-05.00.. KUL - eller inte!! Jag är så himla less på att vara mammaledig.. Får man säga det? trodde aldrig jag skulle känna såhär men det är bara jobbigt, inget kul alls.. Har nog inte känt ens fem dagar under hela mammaledigheten att det är roligt att vara mammaledig.. Bara en massa strul.. Men det beror väl på att jag aldrig får sova ut.. Molly gnäller konstant HELA dagarna, Emma gnäller i ren uttråkning och Maja är väl hyffsat nöjd på dagarna men sover å andra sidan inte på nätterna.. blääääää... Jag vill också ha ett jobb!
Förlåt att jag alltid klagar i tråden.. Men jag vågar inte ens skriva i min blogg hur jag känner för då ringer min mamma och tycker jag ska gå till psykolog för "jag verkar ju inte må bra".. Det är väl inte så konstigt att man inte mår bra och är supermegaglad när man ALDRIG får sova?! Och säger man då att man vill ha lite egentid så menar hon bara att "det hinner man inte som småbarnsförälder" men JAG behöver det för att orka! Och inte tänker jag "offra" min egentid till att gå till en psykolog!? Jag är bara allmänt less och idag är nog en riktigt dålig dag.. Men Emil skulle sluta tidigare idag och sen kommer en kompis hit i eftermiddag och då ska jag gå iväg utan barn!
Usch vilken dålig stämning jag drog in.. förlåt...
Grattis Ella på födelsedagen! Hoppas du får en jättebra dag med många paket och god tårta önskar Emma!
Grattis Selma på 1-årsdagen! Vilken jättesöt tjej det var i tidningen idag! Hoppas att ni får en toppendag!
jeaxx: Shoppa lugnt!
Vilken huvudvärk jag har! Ska strax gå till ÖF så kan jag ta mig en kopp kaffe där! Ha en bra dag tjejer!