Inlägg från: muppelina |Visa alla inlägg
  • muppelina

Bubblar vidare

Vad bra Nilwa att du fixat en ny! Har vi redan bubblat i 3 månader!?! :-O

Har ni haft en bra dag/vecka tjejer?

Hur gick visningen idag Jeaxx? Hann du få städat?

Vi har besökt min höggravida vän idag men hennes bebis verkade trivas bra i magen! Men vi har pratat förlossningar och BB och man blev riktigt nostalgisk!

Hur tidigt är "för tidigt" för våra små att få vattenkoppor? Har en kompis vars son eventuellt smittats (som vi nu håller oss borta ifrån), men frågan är om man borde "ge" de små det redan nu? Vi har resonerat oss fram att undvika det tills hon blir lite större - tänkte bara höra hur ni ser på det hela....

• muppelina

Tack för dina synpunkter Mars! det där med föräldraledigehten kontra VAB-dagar är ju ytterligare en aspekt!

• muppelina

Temo: Hur var vuxendejten? Hoppas ni njööööt av att vara själva!! För hur mycket man än älskar sina barn så är dte skönt att vara själva ibland!!

Jeaxx: Lycka till på visningen imon!!! Har ni hittat något bra resmål för dagen?

Nilwa: Jag fick mig ett gott skratt... hur självgod kan man vara liksom!?!? Hoppas er dag varit mysig på alla kalas!!

Kirran: Mysigt med besök!! Har du fått svar av cheferna ang höstens jobb?

Marsbaby: Hoppas du njuter av Stockholm!! Shoppar mycket och äter o dricker gott i goda vänner lag! (är det delar av familjen som också ff bor kvar där?)

Imon drar jag och Emma till landet och lämnar sambon hemma. Ska bli skönt att få vara ute i naturen mycket och få sola, bada, laga god mat, dricka gott vin och faktiskt motionera lite! Igår började jag återigen mitt nya liv! Nu har jag ju kört vv ett tag och har väl gott ner en 5 kilo men nu ska jag börja motionera ordentligt - och igår, hör o häpna - var jag ute och sprang!! Behöver jag tillägga att jag har grym träningsvärk som förmodligen kommer att vara tusen gånger värre imon!?!?!

Förresten - någon som sett filmen Mamma Mia? Ska nog se den då tillfälle ges - verkar vara himla kul!

• muppelina

Hej tjejer! Är hemma på mellanlandning/tvättning ett par dagar. Emma o jag stortrivs på landet men pappan här hemma saknade oss så, så vi åkte hem över helgen! Imon drar vi nog ut dit igen för vädret ska ju bara bli bättre o bättre ju längre veckan går!

Härligt att husförsäljningen gick så bra Jeaxx!!! Hoppas ni får en supervecka på Gotland!

Katarina: Härligt med Danmark - det är faktiskt himla fint där! Spenderat många semesterveckor på Odense blan annat när jag var yngre!

Marsbaby: Härligt att Stockholmstrippen gick så bra! 

Tjoddan: Lovar plinga om vi blir fika-sugna!!! Borde ju bli någon tripp åt ert håll under veckan.

Angående festligheter till helgen är jag tveksam om jag kan - har svärmor på besök... men om det passar så joinar jag... meddelar lite senare!

Nej  nu ska jag ta hand om gnällspiken här... hon har så ont i munnen...

• muppelina

Hej tjejer!!!

Saknar er allesammans och hoppas vi snart kan träffas igen!! Vi har just startat vår första gemensamma familjesemester (även om jag inte har semester, men men...). Vi ska nog mest fiska kräftor, vara på landet och göra små dagsutflykter hit och dit!

Vilken härlig sommar ni verkar ha haft alla goa bubblor!

Stort grattis till Vilja som nu är stoooora tjejen! Tycker du gör helrätt i att sjukskriva dig Jeaxx om hon inte tagit sitt första steg innan det är dags för sig att börja jobba!

Oj vad det ska startas bebisverkstäder! Här finns det inte en tanke på en till just nu men dte lär ju bli nåååågongång så småningom!

Att du kommer ihåg mitt vv-ande Katarina! Amazing! För det kommer jag inte ihåg längre.... Skämt åsido så försöker jag att äta rätt men det där vinet varje kväll är ju såååå gott och det blir lätt gärna både två och tre glas... Så viktnedgåendet står stilla men jag är nöjd ändå just nu för jag njuuuter av livet och har faktsikt kommit igång  med jogging! 

Nej nu ska jag ta kvällens andra glas rosé och mysa lite i soffan... tror vi har testat igenom bolagets hela rosésortiment i sommar!

• muppelina

Goder eftermiddag i stugorna!

Härligt att träffen igår var trevlig - saknar er och vill med ses snart! Sitter här och smågluttar på OS-invigningen och väntar på att mamma och pappa ska komma och ta hand om Emma ett par timmar. Jag och P ska upp på relaxen och bara strunta i att prata barn för ett tag - ska bli skitmysigt!

Usch vad hemskt Katarina med sin svägerska. Hoppas allt gått bra med snittet idag och att operationen nästa vecka även den går bra! Skönt att det är en godartad tumör men läskigt, läskigt är det ändå!

Tjoddan: Stackars lilla Selma med stick! Fick med ett stick när jag och Emma-bus busade i gräset på landet och tur var väl det att inte hon fick sticket  för ONT gör det! (en liten stund) Men för en liten, liten tjej så förstår jag att dte var en hemsk upplevelse!! `

Kirran: härligt att ha er hemma igen! Hur har det blivit med arbete? Fick du som du ville med dagar och tider och veckor?

Marsbaby: Mysigt med djurparksbesök!

Vad gäller roséviner så kommer jag knappt ihåg vad de hette som vio har druckit.... känner nog mest igen etiketterna... Usch då vilken dålig vinkännare jag är!

Bellyboo: Visst var det nu i augusti ni skulle spela igen någonstans här i stan? Vill så gärna komma o lyssna!

Nilwa: Är ni i Götet nu månntro? För det var väl nu ni skulle dit? Hoppas ni njuuuuter och att barnen skött sig här hemma!

Tempo: Haft det skönt i Bunn? Var det svärföräldrarna som bodde där? Har kikat efter er varje gång jag kört igenom i sommar... Har ni något fiskevatten där?

Någon som vill ut och svira senare i månaden? Vi kanske ska ut o fira om det är någon som fyllt år juni, juli eller augisti? (så vi har en anledning så att säga )

• muppelina

Men Jeaxx, glömde ju bort dig.... hoppas ni haft det super i KH! Hejja på i verkstadsarbetet nu! :-P Blir dte ju lååång  tid utan rödvin igen....

• muppelina

Nilwa: lät ju som en suuuuperresa ni varit på! Hoppas du samlat en massa ny energi nu!! *kram*

Jeaxx: jag har en ännu bättre anledning till svirandet (fast din födelsedag firar vi givetvis också )  - i augusti fyller moi år! Jag blir såååå gammal så.... eller hela 27!

Tempo: Är ALLA helger uppbokade?!?! Ni är visst en upptagen familj

Relaxen var supermysig och det var inte alls så himla mycket folk som jag hade trott i detta ruskväder. Hade en riktig myseftermiddag och känner mig riktigt relaxad!

• muppelina

Hej tjejer!

Full rulle i denna tråden nu jue! Mycket som händer nu när semestrarna är över. Peter har fortfarande semester och just nu befinner vi oss i Göteborg hos mina föräldrar. Idag ska vi gå på Liseberg och imorgon blir det besök hos brorsan och Arsenal-premiär någonstans. På söndag drar vi till Uddevalla och sedan blir det en vecka med kräftfiske och mys hemma innan vår vardag startar igen.

Katarina: Startar Man U också imorgon? Skönt att svägerskans tumör minskar och att lillen får vara kvar i magen lite till! Vill gärna dras med på någon typ av träning med! Såg annonsen om crawlskola (som Tempo ska gå) med men har inte anmält mig... och nu är det för sent ja... Men man kanske kan ha en dag med simning iaf? Har man en bestämd dag i veckan så är det ju lättare att komma iväg! Sedan kan jag tänka mig annat med... älskar ju bollsporter av alla de slag så man kanske kan hitta något annat kul med?! 

Belly: Säger som de andra angående jobb - tänk på dig själv och din kropp! Men kul med jobb och erbjudanden om fler! Tyvärr komme rjag inte på spelningen idag (för det var idag va?) men kanske nästa! Vill gärna höra er live!

Tempo: Full rulle med kalas i helgen, men smidigt på ett sätt med så nära mellan tjejernas födelsedagar!

Marsbaby: Jag vill gärna fira!! Säg till när så kommer jag! Vi kanske kan ta en vardagskväll med en god middag och lite vin någonstans? Eller bara en barnfri fika någonstans? Har tyvärr inga bra svampställen att rekommendera... har inte ronog i kroppen att gå och plocka svamp utan brukar istället få av snälla släktingar!

Nilwa: Hoppas dte blir lite lugnare för er när Emma får börja dagis igen nu! Hon blir nog mer stimulerad och du kommer kunna vila mer ner tjejerna sover på förmiddagen! *kramar*

Jeaxx: Fy vad trist med jobbet! Är ju supersurt att gå till ett arbete man inte gillar, men samtdigt så är dte ju smart att behålla det om ni nu vill satsa på en till!

Tjoddan: Mysigt med eget kantarellställe! Jag trodde jag hade hittat värsta liljekonvaljstället i våras, avvaktade några dagar för att de skulle slå ut innan jag skulle återkomma och plocka dem, men då insåg jag att jag inte var ensam om att veta om stället.... så det gäller att hålla ställena för sig själv!

Vad stressad jag blev nu angående vinteroveraller! Menar ni att dte tar slut i affärerna? Eller? Jag hade tänkt handla i oktober! Gör jag samma misstag som du hade gjort då Katarina?!

• muppelina

Tempo: Härligt att födesledagskalasen gick så bra och att tjejerna var nöjda!! Grattis till Ella i efterskott från oss!

Katarina: Tar gärna och bokar upp en badmintonbana med dig! Squash (hur det nu än stavades ) kan vi kankse gå på senare i höst? Är ju superkul det med men startar gärna med badminton! Vilka tider skulle passa dig bäst? Jag tar gärna runt halv nio - nio, men det kanske är för sent?!?!

Jeaxx: Uj vilken shopping! Vill med!!! Men ska avvakta ändå... vet inte riktigt vad vi behöver ännu och vill se hur mycket hon vuxit vid 1-årskontrollen! had eju vuxit 4 centimeter senast! :-O

Bellyboo: Härligt att spelningen gick så bra! Mycket folk med vad det verkade enligt tidningen jue! Kul! Men vad jag stör mig på nu är att jag inte kan komme denna fredgane heller... Peter ska iväg på någon baluns med jobbet och således är jag själv... blir så ledsen.... men men.... kanske ges det fler tillfällen i höst!??!

Nu är vi i alla fall hemma från vår lilla tripp och det är såååå skönt att vara hemma igen! Hur skönt det än är med all hjälp man får med Emma osv när man är hos sina föräldrar så är det ändå bäst hemma!

Tråkigt med reaktioner i den andra tråden. Tycker som ni att det är ett val vi gjort och inget man behöver be om ursäkt för. Familjeliv är ett öppet forum för alla och vi valde att starta ett forum för oss som känner varandra lite mer och det känns helt ok för mig och är inget jag mår dåligt över.... men jag blir ledsen över att andra tagit det så hårt (vad det verkar). 

• muppelina

Grattis en dag i efterskott Selma!!!! Hoppas ni hade en fantastisk dag och att smultrontårtan var god!!

Belly: Gud vad du är duktig! Härligt att bara ha 2,5 kilo kvar! Bra kämpat tjejen!!!

Här är det på samma sätt som Tempo beskriver, lite för mycket rödvin och litge för mycket gott i sommar. Fast jag har stått still på vågen iaf och inte ökat... Jag tror absolut kilona kommer att rasa av all vardagsmotion Tempo!

Kirran: Visst är det tufft när de är borta grabbarna! Jag fasar för helgen då jag ska vara själv. Inte för att dte inte är supermysigt - men bara att man hela tiden har totalansvaret! Sjysst av honom att komma hem med presenter! Min karl kommer nog bara hem bakfull!

Katarina (o resten av badmintongänget): Jag tycker att vi kör på en hall i höst/vinter! DÅ kan vi köra på med vad vi vill för sporter! Ska jag kolla upp vad osm finns för alternativ? Vad sägs om runt 9-tiden? För sent för er andra?

Idag har vi varit på landet och fiskat kräftor och dragit upp nät. Gott med färsk fisk till middag!!! Imon blir det landet igen och då hoppas vi på lite bättre väder!!

• muppelina

Ska även jag fundera på crawlskolan. BVar det på torsdagar?

Vilken dag var vi intresserade av att hyra hall? Och vilka tider funkar!? Kan inte alla skriva på sig på listan här angående vilka dagar och tider som skulle funka bäst?

Halltider:
    Muppelina - mån, tis, tors - efter 20:30 helst. (då sover skruttan... )

• muppelina

Åhhh.... njuuut av tvåsamheten Tjoddan!!! Mysigt med helg i huvudstaden jue!

• muppelina

Typiskt att det var onsdagar... då kör Peter innebandy....

Katarina: Du kan väl inte onsdagar heller? då var det ju crawlskolan!?!?

Nej nu ska jag nana.... har varit på kalas och på sjön hela dagen så jag är trööööött (kör även jag med trippelvokaler). Ha en bra dag imon tjejer!

• muppelina

Katarina: Jag lägger träningsförfrågan i vanliga tråden ja!

Mars: Jo så skulle jag vilja tänka med... men eftersom min sambo har beredskap/jour var tredje vecka så skulle det betyda att jag inte kunde vara med om han får rycka in.... Så det var därför jag skrev de senare tiderna på mig.... Men jag hade helst varit borta en heeel lång kväll varje vecka... kommer ju att vara borta i höst ändå då jags ka börja jobba lite på hockeyn igen.

Har faktiskt även kommit in på en distanskurs på högskolan i höst.   Det är en kurs i videoredigering och rörlig bild och det ska bli så kul att lära mig göra snygga ordentliga filmer med min utomordentliga mors dag-presentkamera som jag än så länge bara spelar in småsnuttar av Emma med... hur som haver så hoppas jag det inte blir alltför svårt - men en lagom utmaning hoppas jag på!

Svar på tråden Bubblar vidare