Bubblar vidare
Bland favoriterna...
Bland favoriterna...
Muppe, det är nog bara de första 6 månader man verkligen ska försöka undvika det av hälsoskäl för bebisen. sen kan man ju ändå försöka "välja" att vänta med det.
Vi resonerade som så att vi inte ville att Stoffe skulle få det tills dess att han fått ett lillayskon, så att de kanske båda får det samtidigt istället, två flugor i en smäll. men jag har förstått att det är ganska vanligt att endast ett av syskonen får det i alla fall och så får det andra det en annan omgång...
Och nu är syskonet här men jag vet inte om jag är så sugen på att jaga koppor för det...
Fördelar med att få det när de är små är att det sägs att de ofta får det mildare plus att om det är när man är föräldraledig slår det inte lika hårt mot ens arbete jämfört med om man måste va hemma i flera veckor från jobbet!
TACK alla gulliga tjejer för era ord om min sthlmsresa! Hade supermysigt!
Ville kommentera en massa men hinner inte just nu, ville säga till dig Kirran att vi gärna träffas i nån park eller lekvänligt café på fredag förmiddag/lunch (vi får gäster på eftermiddagen).
Nån mer?
Katarina, nice att se dig här igen. GRATTIS till Leon! Tror vi åker bort kring den 26 men kollar och återkommer!
SNART kommer jag tillbaks och är lite roligare än så här
Katarina, jag tror jag också kan 26 eller 27, ska vi prelboka det? Vore så skoj att träffas och bubbla!
STORT GRATTIS Jenny, verkligen helt fantastiskt att det gick så fort!!! Förstår att ni firar med bubbel! Sugen på att höra mer om era framtidsplaner!
Ja vilken toppenkille han är din Jonas!
Tjodeloo, låter som en härlig semester ni varit i väg på!
känner du till nåt om Örensbaden och Smålandsgården?
Har förresren besök av morbro och moster och vi var i Gränna och på Visingsö, superNAJS.
Förstår att det ska bli lite skönt att börja.
Kirran, vi valde bort Fiket denna gång till förmån för Hallska gården, vi ville inte bli utskällda Annars tycker jag det är mysigt där, trist att ni blev så dåligt bemötta.
Muppe, hoppas du och Emma har en mysig semester på landet med mormor och morfar. Kanske nåt glas Rosé Dánjou slinker ner?
Tempo och Nilwa, jag håller med er, man är liksom jämt och ständigt trött känns det som...
Trots att jag kom hem från en härlig avkopplande resa till sthlm med tjejmiddgar, uteserveringar och lugna promenader högt på agendan så är jag inte riktigt utvilad.
Mer semester till mammorna NU.
Kom på att det var första gången sen Stoffe föddes som jag var i väg utan familjen (har varit borta med Micke men aldrig utan honom om ni fattar, på nån tjejgrej eller så), det känns som grymt dumt att man inte åkt i väg lite oftare. Funkar ju lika bra med nåns lantsälle som hotell eller dylikt i nån trevlig stad - om nån är sugen på nån GET AWAY i höst eller så så hojta till! Mina gamla resekompisar verkar ha hittat nya reskamrater medans jag varit hemma och skrotat så jag letar lite efter nya!
Tittar in en snabbis. Vilket fantastiskt väder vi äntligen fått!
I dag var vi vid Axamostranden och det var mycket trevligt, om än ganska mycket folk! I morn ska vi bada nånstans i Mullsjön och hälsa på vänner som är nere från sthlm, och på fre är det dags för Micke och mig att åka bort ett dygn själva, ska bli underbart!
Katarina, helt Ok att flytta på dejten, självklart ska ni njuta så mycket sol ni kan. Guldläge att ha stugan vid kusten nu!
Tjoddis, allsång låter faktiskt supermysigt, skulle mycket gärna testa nåt sånt nån gång!
Om det nån gång är nån sån där familjedag eller "öppethus" på ert jobb står vi jättegärna på gästlistan att få komma och åka polisbil och träffa poliser... Stoffe är vrålintreserad av alla slags utryckningsfordon och killar och tjejer i uniform!
Nilwa och Tempo, jätteskoj att träffas häromveckan på lekplatsen! När Micke kom hem på kvällen hade han köpt hela 2 nya picnicfiltar
En från Jula för 49 och en fårn Ica Maxi för 79. Icas var snyggare men Julas mer praktisk!
Muppe, kan tänka mig att Peter saknar er när ni är borta! Härligt med lantställe så nära!
Jenny, ha det så härligt på Gotland!
Och n i andra gulliga bubblor Ha en helt underbar fortsatt solig vecka!!!
Hej tjejer!
Nu är vi tillbaks från en härlig och solig vecka i Hjo (hela familjen), helt underbart! De har en perfekt badplats med både strand längs vättern och bassänger för både vuxna och barn. Sen finns det flera mysiga restauranger längs med vattnet (bla Strand Bar & Kök), känns verkligen som att vara utomlands när vädret är på topp, kan varmt rekommendera för den som vill ha ett resmål som inte är så långt bort! Jag blir lite sugen på att bo där men på vintern är det nog desto tristare... och Micke är inte det minsta intresserad av att flytta till sin uppväxtstad!
Härligt att kunna bada i Vättern utan att det är för kallt också!
vi har även hunnit med en mysig tur bara Micke och jag till ett mysigt hotell i Linköping med promenader, god middag, bastu/pool och cykeltur till Gamla Linköping - såå skönt att va utan barn och vi hade mycket gärna stannat borta mer än ett dygn! Vi försökte till och med förlänga vistelsen men det fanns inga rum! Nu känns det lite smådeppigt att vädret är så trist och att det ska bli ännu sämre i veckan
katarina, låter som ni haft en toppensemester! Vill precis som Tempo gärna höra mer om Danmark,. Var inne på webbsidan du länkade men hade svårt att få överblick på hur de där husen man bodde i såg ut - men det lät himla fräckt!
Jag försökte messa dig förra veckan men vet inte om det kom fram, min mobil strular verkligen hur mycket som helst för tillfället... Vill också gärna träffas snart, med eller utan familj! Vad gullig han är Matteo som vill va själv på mammas och pappas rum
Tempo, vad duktiga ni är som målat fasaden!! Två gånger eller en? Vi håller fortfarande på och det är så tidsödande! Det måste va mycket smidigare när man bor i sitt hus och inte har så långt när man väl bestämmer sig för att måla...
Härligt att Sthlms vistelsen blev så lyckad! hann ni med nån mysig middag på favoriten Sjöpaviljongen?
jeaxx - STORT STORT grattis till Vilja som inte längre är en bebis utan en ett-åring! Låter som er resa till Gotland var kalas verkligen, härligt att era kottar gillar varan så mycket. Då lär det inte bli svårt med bortgifte
Bellyboo - STORT STORT grattis på er bröllopsdag! Tänk vad tiden går fort när man har roligt - nästan jämt i alla fall!!! Har ni hunnit fira något nu? Hur var bröllopet i går förresten? Är Marcus den trevlige rödhårige killen? kan tänka mig att bollibompafolket går hem hos ALLA barnen.. Min favorit är dock Nassim, han är bara så charmig och så gick jag i skolan med hans storasyster! hela familjen är vrålduktiga på att sjunga och spela också!
Nilwa, Hur har det gått med värmen i lägenheten, tur att ni lever i alla fall!
vad skoj att åka till Astrid Lindgrens värld, kan tänka mig att Emma älskade att åka i väg bara hon och mamma & pappa!!! Hur vara Borås Djurpark? jag tror vi kommer åka i väg dit i veckan, var där förra ¨året och Stoffe gillade det skarpt!
Tjodeloo, låter skoj men varmt med hoppet! skönt för Selmas del att det är svalare nu då. har faktiskt inte märkt av alls att Lisa reagerar på värmen, men jag tror vi har haft ett par grader svalare i Hjo än i jönköping/Gränna. Låter lite trist med handover på parkeringen men så är det ju i bland - tur att ni ska på en tripp till Stockholm.
Jag älskar ovan nämnda Sjöpaviljongen på Norr Mälarstrand Kungsholmen, så härligt att kunna sitta både invid och på vattnet, god mat och trevlig atmosfär. dessutom skitsnygga blomsterplanteringar som jag VILL ha hemma hos oss - i alla fall när jag var där för några veckor sen. Annars är min favvorestaruang alla kategorier Fyra knop på söder, nära Mosebacke. Det är en ganska anspråkslös Creperia, autentisk fransk med vrålgoda crépes, både varmrätts och efterätts crepes med goda fyllningar, gott vin, bra pris och mycket trevlig personal och gäster.
Tjoddis det hette visst mälarpaviljongen, sorry! Passar väl egentligen bäst när det är fint väder, men antar att det har markiser också. Går ej att boka bord innan så vitt jag vet.
www.malarpaviljongen.se/
slänger med en reccension av mitt franska favvoplejs, även om det ligger i fel del av stan för er denna gång! vinet kostar visst 48 kr per glas!! Det är jättevsårt att få bord om man inte bokar.
www.svd.se/kulturnoje/krog/artikel_31013.svd
Helens krog är ju också vråltrevligt, såå god mat och stora portioner sist jag var där, vilket var ganska länge sen förstås..
Nu har vi bestämt att vi åker till Borås måndag/tisdag och går till Djurparken och bor över på Scandic i nån minisvit med två rum (skönt!) - ska bli jättemysigt, håll tummarna att vädret blir lite bättre än det varit i dag..
Jenny, vad du är gullig. Jag saknar dig också och vill mycket gärna träffas snart! Ja garanterat var vår resa till Hjo behagligare än er... Men om ni inte hinner förr så kanske ni kan ta en tripp dit om så där 9 månader lagom till att värkarna ska sätta i gång Vad skojigt med ny bebisverkstad, jag håller tummarna för er! Vår verkstad är inte öppen, inte ens helgöppet... Det vore mysigt med en bebis till men vi är inte säkra på att vi ska ha en till, i bland när det är som mest känns det som att det räcker typ...
Katarina, hur var det på Rosenlundsbadet? Hur mycket folk som helst eller? hur funkar förresten Brunstorpsbadet, är det både utomhusbassäng och vätterbad eller endast bassäng?
Micke har semestern veckan som kommer nu men just på torsdag skulle passa oss väldigt bra med!
Ska vi ta en dejt, alles som kan? På torsdag?
Tjoddis, ja men det är klart att finväderbeställning är gjord för er stockholmsvistelse! hoppas ni får det supernajs! vart plockar man blåbär?
Lisa är inte lika lat längre utan kryper omkring rätt mycket och kan till och med ställa sig upp nån gång i bland. Hon säger där och pekar samt hej och vinkar, urgulligt.
Annars är nog sommarens sensation att Lisa numer är blond och inte längre brunett - curtesy of the blond pappa med starka gener OCH ovilja att använda solhatt..
Nu vakade Lisa, vi hörs snart igen!
Muppe, vad härligt att Peter är ledig nu och att det blir familjesemester. Fiska kräftor låter verkligen hur mysigt som helst, det har jag aldrig gjort men däremot har jag ätit dom MÅNGA gånger, det är ju sååå gott, mumma!
Jag ligger lite efter dig känner jag när det gäller koll på Rosévin. Vilka är enligt dig de allra godaste sorterna som måste prövas?
Här har det ikväll slunkit ner både ett och två glas rödvin istället!
IKEA blir nog bäst för vår del i morn. Vet dock inte om Stoffe låter sig checkas in, han har aldrig varit därpå småland förut.
Ni är varmt välkomna hit en annan gång snart alla mammor och bebbar, jag måste bara städa och fixa lite innan ni kommer
Hemma från en supermysig vistelse i Borås och djurparken! Håller med mig Nilwa att det är helt fantastiskt att det finns så coola djur som Lejon, tigrar, elefanter, giraffer etc, så himla nära...
Fick en toppenfin minisvit på hotellet med!
Väldigt tråkigt med din kompis, Jenny. Säkert går det vägen snart för dom.
Nu ska jag sova, hörs mer (och ses) i morn.
Tjodeloo, hoppas vi ses till lunch.Vi lär ju bli några stycken enligt träfftråden!
Stackars lilla lilla Selma som fick stick, det är så obehagligt när ens barn får det, man vet ju själv hur ont det gör.
Det enda possitiva är väl att man får reda på att de inte är jätteallergiska i alla fall...
Bilden på Selma i glasrutan är verkligen helt obetalbar, hur skojig som helst. Du borde skicka in den som JP sommarbild eller nåt! En regning sommar står man ju mest bakom rutan..
Tempo, hur gick det för, åkte ni till Liseberg? Hoppas ni prickade in gårdagens fina väder! Ville också gärna åka dit men Micke ville inte det i år, vi får ta det till Jul tänkte jag...
Nilwa, där om djuren i inlägget ovan så menar jag att jag håller med DIG och inte tvärtom, såg visst lite konstigt ut...
Men kära Katarina, det var verkligen fruktansvärda nyheter. Jag ryser i hela kroppen när jag läser detta. Jag förstår att ni måste vara mycket chockade hemma. Jag kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt din svägerska och hennes man måste må och hur mycket tankar som snurrar runt i huvudet på dom. Hur hanterar man en sådan grej?
Jag känner verkligen med er och er familj och hoppas såklart att allt går bra i morgon och att operationen i nästa vecka blir lyckad.
Vad chockartat också för din väninna med allt hon går igenom, usch. Hoppas verkligen att hennes systers sambo blir frisk och att hon återhämtar sig och blir gravid igen.
Du ska absolut inte ursäkta att du skriver "deppiga" inlägg, vi finns här och lyssnar! Klart du ska berätta för oss.
Säg till om det finns nåt som vi andra kan hjälpa med er i den här sorgliga situationen, barnvakt eller vad som helst.
massa kramar från Angela
Hej rara tjejer! Hur mår ni allesammans?
tack till er som var på IKEA förra veckan, det var mysigt att ses och så här i ett lite svalare retroperspektiv är det nästan så jag kan tänka mig att ses där igen nu framöver, särskilt om Stoffe låter sig checka in! För det kan väl inte va lika mycket folk i restaurangen typ nästa vecka när sermestrarna väl är över?
Katarina, hur mår din svägerska nu? Och resten av hennes familj? Tänker på er och hoppas att allt blir bättre snart!
Nilwa, låter som världens mysigaste trip till Götet med din käresta! Vilket hotell var det nu igen? Var det Gothia towers? har hört att deras frukost är GRYM.
Jeaxx, hur har det gått på jobbet första dagarna? Lite projektlederi ser väl inte helt fel ut på C-V?
Muppelina, var ni uppe på Rosenlund eller? Vad mysigt!
Du har fortfarande Lisas diplom va?
Kirran, vad härligt med en vecka i Norge! Men har ni eventuellt planer på att flytta till varmare breddgrader alltså? Du ställde en fråga för länge sen angående vår höst nu då Micke fått nytt jobb. Tanken var ju att Micke skulle vara hemma hela hösten men nu blir så alltså inte fallet, inte helt smidigt för familjen kortsiktigt men däremot var ett nytt jobb nästan oundvikligt för honom. Jag är mycket sugen på att sluta va hemma och börja jobba så jag söker ju jobb. Om jag inte har jobb slutet av september kommer yroligtvis Lisa ändå börja halvtid på dagis, det blir för krångligt för mig att söka jobb om hon är hemma hela tiden. Om jag fått jobb gäller det att försöka antingen ha väldigt flexiga tider eller lösa på annat sätt så att det inte blir vrållånga dagar. Inte optimalt men men...
Gällande kvällsbubblet här som blev uppskjutet så får jag skjuta på det ett tag till, om det inte blir en vrålfin sensommar som tillåter altanmys. Vi har helt enkelt för litet för "kvällsfest" när barnen sover, när vi flyttar däremot så får vi ju två våningar!
När ska vi fira Muppelina då??!!
Hej söta tjejer!
Hinner inte kommentera nu tyvärr utan får återkomma, men en snabb fråga,
ni som handlat dagistsäll etc, TIPS på vart jag kan gå? Och helst nåt som är är billigare än typ 600 - 700, ja ni fattar... eftersom de inte kan ha dom så länge.
Jag är en sån förälder som ALLTID kommer på att handla när det är slut överallt nämligen!
och vinteroveraller är det väl lika bra att handla med kanske. Nä usch att behöva tänka på det i augusti..
Bellis, GRATTIS till jobbet vad skoj med flera erbjudanden! Håller med övriga, inget jobb är ju värt att slita ut sig över...
Synd på dagis verkligen, hoppas ni hittar nåt annat trevligt till julia istället.
Har inte funderat på storlekar, men det blir kanske bäst med 80 för vår del med.
Nilwa, håller med katarina. Du är verkligen toppenduktig som överlever det här, jag fattar inte hur du orkar. Fast man måste ju. Som sagt så är det VERKLIGEN tortyr att inte få sova...
Tjodeloo, vad GOTT med kantareller. Låter som att ni hade det riktigt mysigt i skogen!
katarina, vad superskoj att Anna och Beppe ska ha en baby till, vilken vecka är hon i? Mår hon bra? hinner hon jobba nåt emellan?
Tempo, vad härligt ni haft det du och Johan, det gäller att passa på när man har föräldrarna så nära! Hoppas det blir tillfälle till mer skoj för er del framöver!
Jenny, dumt att jobbet är så trist. HOPPAS att det snart lättar eller att nåt annat spännande dyker upp. När jag hör hur du har det inser jag hur lyckligt lottad jag är, jag har alltid haft kul på mitt jobb oavsett vilket jag haft. Har haft turen att alltid ha väldigt omväxlande sysslor, antar att det är det som gör susen!
Kan tyvärr inte träffas på tisdag, ska träffa en annan kompis! Jag tar gärna Ikea när nåt annat storbarn kan följa med nu så länge Stoffe är hemma. Tvivlar på att han går in i leklandet själv!
När ska vi fira på stan? Nån som känner för en vanlig enkel fika utan barnen innan dess?
Jag har förresten ett sånt där biokort som går ut 28 augusti, så innan dess vill jag gärna gå på bio. Hojta till om nån är sugen på det. Jag har sett Mamma Mia och The dark knight (Batman).
Jag tar mycket gärna enomt tips på vart man kan plocka bär och svampar nu så här i sensommartider..
Fast de flesta vill ju förstås hålla ställena hemliga, men om nån av er som bott här länge kan peka på några bra områden åtmindstonde så vore det jättegulligt!
Tjodeloo, hoppas hoppas att det löser sig med barnvakt! Även fast kidsen är supermysiga så är det så skönt att få egentid med sin älskling! Håller med Tempo om ovan nämnda glassbar (stockholms glasshus), den är den absolut bästa. För mÅNGA år sen åt jag ofta glass på Kåkrinkens glass tror jag det hette, i gamla stan, tror de hade Lejonet och Björnen då, jättegott också. Men vet inte om det är bra i dag!
Jeaxx, glömde skriva i går. Vad skönt att det inte var värre med Viljas tand! Det vill man ju verkligen inte att det ska hända nåt med tändern.
Nilwa, trist inställning att säga att du borde träffa psykolog så fort du säger att du har det jobbigt
Visst, jag är varm förespråkare av samtalsterapi men är man TRÖTT så är man trött typ, och det finns inga andra sätt att bota det utom att få sova. Enda trösten är ju att det blir bättre förr eller senare men det är ju inte det minsta skoj att vänta på att småtjejernas nattrutiner ska bli acceptabla. Tills dess är det kanske idé att försöka få ha Emma heldagar på dagis så du har möjlighet att vila när tjejerna sover på dagen.
När jag väntade Stoffe var jag på sån där "andra barnet träff" och träffade en psykolig vid Hälsam MVC som sa att de kan hjälpa till (att skriva intyg antar jag) om det är så att syskonet behöver gå mer på dagis än de 25 timmarna.
Jag simmar mycket gärna en gång i veckan nu i hösten om det är nån/några som har lust! Jag behöver motivation och sällskap för att ta mig ut tror jag.
Tyvärr är jag så grymt dålig på badminton så det får jag lov att hoppa över...
stort GRATTIS till söta söta Lilly. Tänk att det var ett helt år sen hon tittade ut, svårt att fatta att det går så fort...
Å en till 1-åring stort GRATTIS till Selma!!! Måste kolla in tidningen så fort jag orkar få mig några kläder! Blir det kalas för er del?
Birgitta, ja det var verkligen länge sen! Hoppas vi ses snart, är dock osäker på om jag kan vara med nästa ons, tror Micke ska va pappaledig så jag får ju söka jobb och inte fika
På tal om träffas? Den där konserten på fredag som Bellybubbsans band har, den var väl i riktigt human tid? kanske kan jag övertala Micke att inte åka och spika så jag får komma ut på fredagsnöje. Nån som har lust på ett glas vin och lite bra musik?
Kirran, var det mysigt när Greggan kom hem? Första gången helt ensam med barn är nog extra tuff också, vad bra att du klarade det ok i alla fall!
Bellis, vad härligt med viktminskningen,måste kännas jätteskönt! Så nu är du numer gift alltså!
Misst Hult ville också gärna va med på träningsaktivitet!
Muppe, du ska tänka lite mer som en två-barnsmamma (i alla fall denna) "kan vi inte ta lite tidigare på kvällen, innan barnet har somnat så att pappan får ta hand om allting
Tjoddis, ha en underbar minisemester i sthlm med din älskling! Så härligt med egentid tillsammans!
Katarina, vad skojigt med crawlskolan, att de fixade fler platser!
Bellis, jag mår inte hundra i dag (förkyld) så även jag får stå över konserten denna gång
Kommer mycket gärna en annan gång snart, förhoppningsvis i sällskap med nån som hänger här!