• Moll

Bubblar vidare

Tittar in här, jag sitter väldigt lite vid datorn nu för tiden...beror nog på att lillskruttan blivit så stor+jobb+sommar.

Ni verkar må bra i alla fall, verkar det som? Jag skulle tycka att det vore så roligt att ha en hederlig hemmahosfika med alla bebisarna igen, skulle ni vilja det också?

Idag började Marcus jobba igen, och jag och Julia inledde vår tjejtid med migrän (jag) och en enorm motvilja till sömn som resulterar i mycket gnäll och skrik (Julia). Ingen tiptopkombination direkt.

I måndags var vi på ettårskontroll med Julia, hon är nu 77 cm lång, huvudmått 46,5 och väger exakt 11 kilo och följde sina kurvor fint. Vaccinationen var inte rolig, men hon fick ett fint plåster med pingviner på.

• Moll

Grattis Vilja, stora damen!

Grattis Emil, stora karln!

Idag har jag och Marcus 3-årig bröllopsdag, wohoo. Inte varit en dans på röda rosor direkt hela tiden, men vi äääälskar varandra. Han är bortrest tyvärr, ska fira när han kommer hem. På lördag ska jag på BoliBompa-Markus bröllop, det ni! Är kompis med bruden från början, bodde i samma husvagn på en festival när dom träffades - och några år senare vet ALLA barnfamiljer vem han är. Vilken genomslagskraft det är. Men tydligen har många barn svårt att förstå att han finns på riktigt också, och så dom som bara rusar fram hur som eftersom han typ är en del i deras familj...inte bara kul att gå på stan med honom, kanske. Iaf inte om man gör det ofta, som blivande frun.

Well well, ta hand om er!

• Moll

ååååååååååååh så roligt att ni är här och är aktiva mina härliga mammakompisar!!

BolibompaMarkus är han med rött hår ja.

Nilwa, det var ett jättemysigt bröllop. Stod det om det i tidningen?? Vilken tidning? Vad stod det? Och Lassiekändis - är det mitt hår som gör att jag är Lassie?

Katarina, tack för kommentaren på fb! Fick du mitt sms här om veckan? Fick inget svar men sen såg jag ju här att ni var bortresta då men jag tycker nog vi kan ses hur snart som helst - vi bor ju nästan grannar. Nästan.

Jeaxx, jag är så tok-på en träff att det pirrar i kroppen! Bebis alltså?? Nice!! Hoppas det går undan nu då - och då kan du vänta med dieterna lite till ju, skönt.

Tjodeloo, Julia säger titta, mamma, bappa (pappa alltså), gatt (katt), blombom (blommor), louuisss (katten Lovis) men det vi hör dag som natt är; Ä dää? Om man inte svarar kommer; Ä däääääää???! Och sen; Ä DÄÄÄÄÄÄÄÄ?!?!?!?

Marsbaby, kommer inte ihåg om du frågade något... Skulle vara roligt att ses snart i alla fall! Hur går det med huset och allt? Att lilla Lisa blivit blond skulle jag vilja se, vad häftigt!

Kirran, är du här nåt längre?

Muppelina, vad mysigt det lät att fiska kräftor, det har jag aldrig gjort. Vad tycker Emma om det, är det spännande?

Julia var hos tandläkaren för första gången igår, fick en tandborste och en liten tandkräm och satt helt stilla när tandläkaren skulle titta på tänderna. Öppnade inte munnen dock, så tandläkaren fick flytta lite på läpparna för att se nåt... Hon har nio tänder nu, tionde på gång för fullt. Går omkring, pussas, kramas och är helt underbar.

• Moll

Iofs skulle nog vara enklast att ses hemma hos någon då det är lugnast, men det kan ju vara svårt att ta sig hem till någon om det inte går bra bussar och så (jag har FORTFARANDE inget körkort...). Katarina, jag och Jull kommer till IKEA. Skulle vara roligt att träffa tjodeloo och jeaxx och alla andra också så klart...hmm...får ta och skaffa körkort. Och en bra bil som jag vågar köra.

• Moll

Katarina, vad HEMSKT. Men svägerskans barn klarar sig alltså?? Vilken situation att hamna i alltså... Har dom fler barn?

• Moll

Här är det bra, Mars!

Fick precis jobberbjudande - 40% tjänst (har en 20% sedan tidigare, så totalt 60% nu då) med en bra lön, så jag funderar på att tacka ja till den...har en annan halvfot inne på ett annat ställe där det också skulle vara 40%, men jag vet ärligt talat inte om min kropp skulle klara att gå direkt till heltid. Om jag rasar ned i den svåra smärta jag hade när jag blev sjukskriven först helt och sen halvt igen blir det riktigt tufft att ta sig tillbaka, och då är det kanske inte värt att riskera att bli av med alla jobb för att bli sjukskriven igen.?!? Men jag tror jag skulle klara 60%. Och om jag skulle ta 100% så binder jag upp mig på ett år på i alla fall 80% av dom (och 100% tom januari), och Marcus går tillbaka på 100% från januari - det skulle innebära att miniJulia på 1½ år skulle få börja på förskola på 100% direkt...så det lutar nog åt att jag stannar på de här 60%, trots att jag gärna skulle vilja köra 100 ett tag för pensionen + SGI etc...mottager gärna era kloka råd!

Muppe, säg när du kan så hänger vi på! Ang spelningar har vi en nu på fredag kl 00:15 på Vätterstranden, och sen nästa fredag på Klubb China runt 20-21 kanske - där är vi ju förband så det blir nog nåt sånt. Roligt om du kommer!

Kirran, HEJ! Vad roligt att du är hemma igen. Helt rätt, promenera snart ska vi göra. Massa fina rosor i Rosariet nu.

• Moll

Katarina; Det är ju FULLBOKAT på barnens hus, hon visste inte ens om dom hade någon plats till hösten -09! Suck...ska dit och hälsa på i september iaf, står i kön men vi har väl inga större förhoppningar - om inte du kan fixa in oss på något sätt. Promenerar gärna med dig - när kan du? Du verkar ha mest för dig så du får ge förslag!

tempo, jeaxx, tjodeloo; Tack för grattis! Marcus ska ju vara pappaledig 100% sept-dec, så då kan jag ju jobba hur mycket som helst - men frågan är om jag klarar av det...hmm...och sen binder jag ju upp mig fram över våren också.

KRAM och godnatt härliga ni!

• Moll

Katarina, oj då, ja tack för grattis till dig också. Hoppas att dom har räknat med Matteo ändå ja - hur gör ni annars??

Nilwa, tack för grattis. Och jag förstår om du inte kan "njuta" av mammaledigheten. Med sömnbrist är ju ingenting roligt och denna s.k. mammaledighet innebär faktiskt en hel del arbete - inte bara ledighet och njutning. Ska vi kalla det för bebisarbete istället?

Vad har dom små för storlek i vinter då? Julia har fortfarande 68 i vissa kläder, huvudsakligen 74 och så 80 i vissa...blir det för stort om man skaffar 86 på en vinteroverall? Och höstkläder - 80 eller 86?? Jag menar, dom växer ju lite långsammare nu och det är ju jobbigt att röra sig i en alldeles för stor overall. Vad skaffar ni till era bebisar?

• Moll

Grattis Ella i efterskott...

Kirr, tror det är lunch på IKEA på tisdag. Promenera dit om det är fint väder? Katarina kunde inte eftersom hon skulle ha bil och hämta Leon på förskolan efteråt (eller så var hon rädd för mitt killer-tempo...? ) men jag har ändå tänkt gå bort så häng gärna på så får vi en pratstund! Coldplay alltså, det hade varit fint det!

Jag vill också shoppa nu!!! Ska bli så skönt att få lite inkomst att tala om igen - i höst (iofs från typ oktober- då var vinterkläderna slut eller vad sa vi??) kommer vi ha nästan dubbelt så mycket pengar varje månad jämfört med vad vi haft det senaste året. Ska bli så skönt att kunna fixa saker som man önskat sig - en fungerande telefon, lite kläder, lite frisörbesök etc....

Muppelina, ja det var i fredags natt! Det var roligt och gick bra. Nu på fredag är det alltså på klubb China inne i Jönköping, SF Bios gamla lokal, det är vi, en kille som heter Simon Norrsveden med band och så Jennie Abrahamsson. Det börjar klockan 19 och kostar 70 kronor i inträde. Kom gärna!

• Moll

Eller det var visst jeaxx som frågade om det var i fredags, så ja Jeaxx det var i fredags.

• Moll

Tempo, jag har också en massa problem med FL!

• Moll

Kirr, lunchen på IKEA imorgon blev inställd (har du tappat bort träfftråden kanske? Säg till isf så lägger jag in en länk), men du och jag kan ju luncha hemma-hos istället kanske? Eller bara en promenad? Får se om jag kan gå imorgon bara, har varit på spinningpass ikväll... Härligt att G kommer hem igen, alltid extra skönt att kramas då. Vet hur det är när karln är borta en vecka sådär, inte alltid helt lätt - men jag tyckte även att det var rätt skönt i vissa stunder måste jag säga. Bara att få göra vad man víll hemma när bebisen har somnat.

RAPPORT från bantningsträsket:

Jag är numera både förlovad och gift igen!! Och inte för att jag gjort ringarna större (obs inget fel med att göra det!) utan för att jag kämpat - kämpat - och så kämpat lite till. Nu har jag bara 2,5 kilo kvar till mitt MÅÅÅÅL!!

• Moll

Muppe, vad tråkigt! Vi har inga fler spelningar i jkpg inbokade, säger till om det blir nåt. Annars kanske du är sugen på en tripp till Skåne på lördag t.ex?

• Moll

Tack för grattis!

Tack för fin promenad idag Katarina och Kirran (och Matteosarna såklart). Fin kladdig lunch också Kirran!

Ni får ggggääääärna komma på fredag! Klockan 19 börjar det, vet dock inte ordningen för banden än så jag vet inte hur dags vi spelar. Men vi borde vara först eller tvåa eftersom Jennie Abrahamsson borde spela sist.

Nu har jag gjort ett inlägg i tråd-debatten i den andra tråden. Tycker det är rätt jobbigt alltihop - hur ska vi göra? Lägga ned den här tråden?

• Moll

tjodeloo ja jag håller ju med dig! men nu är ju den här tråden lika offentlig som den andra så då känner nog några att dom måste hålla inne med vissa grejer dom hade velat skriva annars. Och då kanske det är bäst att lösa det på något annat sätt än att fortsätta ha den här tråden? Det var så jag menade. Men det är ju skönt att skriva här så att alla i gänget kan läsa på en gång...ja jag vet inte jag.

• Moll

Mars, ta med en annan kompis om du inte vill gå själv - det skulle vara så roligt om du kom!

Tack för hurraropen ang viktminskning! Har fuskat lite väl mycket idag dock - morotskaka, cheeseburgare, pommesfrites, twix...så här mycket onyttigt på en och samma dag har jag inte ätit sen jag var gravid! Nya tag, imorgon är det vägning...

Svar på tråden Bubblar vidare