Bubblar vidare
Ja katarina, jag!! Fast inte förrän tidigast på onsdag..
Ja katarina, jag!! Fast inte förrän tidigast på onsdag..
Oj oj oj vad det bubblas härinne när man är bortrest ett par dagar. Vad roligt!! Mera regn!
Jag kan träffas i morgon...tror jag. Vi är fortf kvar i KH men jag tror vi ska åka hemmåt framemot kvällen. Trodde iof att vi skulle åka igår oxå men så blev det ju inte. Igår var vi på Mora Träsk. VIlja diggade för fullt, en stund. Sen fick hon syn på en daggmask i gruset och då föll allt tidigare intresse för de två gamla gubbarna i shorts som studsade omkring uppe på scenen.
När det gäller prat så säger Vilja, mammmam, pappa, oii (oj), tatt (tack), titt (titta) och DÄ (är det?).
Sen pratar hon hela tiden och fulla meningar innehållande orden. dädädädädäddädädä och när hon är arg så skäller hon DÄDÄDÄDDÄDÄ!
De är ju så söta de små
Katarina: Nej det är inte Maries mage som inspirerat, det gick tyvärr inte så bra där men de jobbar för fullt igen. Vi har alltis sagt (i alla de 2år vi varit tillsammans alltså
) att OM vi ska ha två barn ska de komma tätt. Nu har vi omvandlat vårat OM till ett SKA så verkstaden är i full gång även om mekanikerna själva tagit föräldraledigt. Man kan ju säga att det vill till vet att vi är väldigt träffsäkra de få försök som blir av
Muppe: Vad duktig du är som springer....kan du ta med mig i ett koppel oxå?
Tjodeloo: Nej naturligtvis kommer jag avvakta med all form av befruktning tills vinförrådet är tömt och bubbelkvällarna avklarade Jag plockar gärna blåbär någon dag.
Ni har skrivit så mycket och jag vill kommentera mera men jag hinner inte just nu. Tror vi ska börja packa lite som smått. Herr ANdersson börjar få hemlängtan
Ses i morgon? *hoppas*
Kram
Hej tjejer,
Jag är fortf kvar i KHmen åker hem i morgon bitti när Vilja ska sova frukost. Jag fikar gärna när jag kommit hem men precis som tjodeluttan så tror ajga tt Vilja oxå helst fikar hemma så hon får krypa bort myrorna ur rumpan
Katarina vännen, fy vad hemskt för din svägerska. man ska verkligen ålla hårt i sina kära: hoppas kejsarsnittet gått bra idag och att lillkillen kommer ut pigg och kry. hoppas oxå att operationen går bra nästa vecka.
Vi får även hoppas att det går bra för din väninnas sambo så att de kan glädjas över en ny liten bebis framöver.
Massor med kramar till dig!
Muppe: JAg fyllde år i april om det kan anses vara en godtaglig ursäkt att dricka vin i augusti?
Nilwa: Vilken härlig weekend! Ni behövde verkligen få komma bort och bara pyssla om varandra ett tag. Kul med shopping oxå
Muppe: Då firar vi dig i augusti!
Min födelsedag kan vi spara till en månad då ingen fyller så kan vi fira då oxå
Igår hade vi massa kompisar över på middag och jag hade fixat ihop olika småplock. Det vara bara massa "första-gången-jag-prövar-recept" och precis allt blev så sablans gott. Jag är så nöjd med mig själv!
Imorgon är det svarte måndag ta mig tusan...hur i hela friden ska jag klara av att gå tillbaka till jobbet? Inte nog med att jag ska gå tillbaka...men eftersom jag bara kommer in för en kortare period får jag inte mina ordinarie arbetsuppgifter, nej minsann, chefen har ett PROJEKT till mig..jag vill inte ha nåt sablans projekt med massa jobbig utredning o skit...jag vill sitta på rumpan o jobba lite lagom som vanligt tills jag får gå hem igen i oktober
*självömkan ända upp till öronen*
Katarina: Förresten så är det klart med Viljs dagisplats nu. Hon börjar inskolning 24/11..stora tjejen...mammas hjärta värker. Kommer hon o Matteo att hamna på samma avd tror du?
Muppe: Jag läste din fråga i andra tråden. Vilja fick eget rum när hon var 4månader och hon har sovit själv sedan dess. Hon kommer ju in till oss på natten när hon vaknar men hon somnar själv, nästan jämt. Fast hon har blivit sämre på det senaste månaden och är nu jätteorolig på kvällar och nätter. Hon gnyr o gråter, så nu har hon sovit mellan oss ganska så ofta .
Belly: Vad roligt med jobberbjudande! Klart du ska tacka ja! men om du inte känner för 100% så ta bara det ena jobbet och njut av det!
Mars: Nej nej och åter nej. Det ÄR inte roligt med jobb o det är inte roligt med projekt...jag går som en zombie och gör allt för att undvika att mitt maskande vid kaffeautomaten skall bli alltför uppenbart Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag kunnat stå ut med att gå dit dag efter dag efter dag...bluäh!
Jag skulle ge vad som helst för att få gå hem igen....snart så
Tyckte oxå såhär i efterhand att det var trevligt fika...just vid själva fikatillfället upplevde jag en viss svettig stresskänsla men det är ju alltid mysigt att träffa er alla!
Jag kanske kan smita ifrån nån lunch om ni fikar på ikea?...typ tisdag?
Pappa Jonas o Vilja har det mysigt här hemma, idag har de varit hos tandläkaren och kollat VIljas lilla tand som hon slog i i förrgår. Det var ingen fara trodde de, vi ska undvika att borsta ett tag bara.
Hej tjejer!
Oj oj vad flitiga ni är. Vad roligt med så mycket liv i vår kära tråd
Jag kommer inte att komma ihåg att kommentera allt jag tänkt.
Jag haroxå tänkt köpa höst och vinterkläder men jag tycker det är svårt att veta storlek. Regnställ köpte jag på rean på lindex så där har jag byxor o både 80 o 86 och 80byxorna är lagom nu. Jackan är i 86 men den blir nog lite stor.
Vilja har 74 i byxor och 80-86 i tröjor. Tycker dte är svårt att veta hur mycket hon kommer växa i vinter. Men vinterkläder brukar väl vara ganska stora i storlekarna? Är dte alltså 80 man ska köpa? Tacksam för råd.
Vad tråkigt Belly att dagiset är fullt
Nilwa vännen Vad jobbigt att du aldrig får vila. JAg hopps verkligen att de små kommer till ro snart så att ni får sova ordentligt.
Katarina: Vad skönt i oturen att tumören krympt något.
Vad roligt för Anna med en liten bebis till?
Vad duktig du är som camnridgar igen!
Tjodeloo: Att komma o äta blåbär o slippa plocka är ju idealiskt så det ernjudandet nappar jag på Vi hoppar nog Lasse i helgen och satsar på avslutningskonserten i Linköping den 23e. Vi får besök från ENgland den helgen och det finns väl inget bättre att hitta på än att bjuda stackasr Ben på en helsvensk konsert
Tempo: Det är klart det blir bra på ditt nya jobb. Du kommer att få det kjättebra och vad spännande med helt nya arbetsuppgifter!!
Jag är bara bitter för att jag sa upp mig från Ericsson från ett jobb jag älskade. Jag saknar känslan jag hade då att varje dag som jag gick till jobbet så visste jag att det skulle bli en bra dag. Husqvarna är stenåldern och mentaliteten är på mammutnivå. Gubbträsk Jag lovade mig själv när jag gick hem förra sommaren att aldrig mer komma tillbaka och ändå så sitter jag där 13månader senare. Dessuotm om vi nu ska ha en liten till i vår är det ju ingen idé att söka något nyss innan dess.
Crawlskola låter ju jätteroligt! Synd att det är fullt annars hade det varit något att fundera på. Jonas tycker nog dock att jag ska börja med att använda träningskortet på The gym som ligger o dammar i byrålådan innan jag anmäler mig till fler träningsaktiviteter
Paniken kom igår kväll så nu har vi varit o inhandlat hela höst o vintergarderoben Det blev vinteroverall o höstjacka o väst och tröjor o fleeceställ o mösso ro vantar etc etc (köpmani
) Stövlar har vi sen tidigare men vinterskor återstår. Vi köpt det mesta i 80 men en del i 86.
Det var dragkamp mellan oss o ett annat par som oxå var på Lindex för att shoppa till sin dotter...vi gick efter varandra o plockade nästan exakt samma saker...det blev lite komiskt. Som tur var så fanns det 2kvar av nästan allt....men sista höstjackan i 80 knep vi framför näsan på dem
Muppe: Vad skönt att ni fortf har semester. Hopps ni får en härlig dag på Liseberg! Fotbollen struntar jag blankt i men jag kan väl hoppas det går bra i den oxå
Jag simmar oxå gärna nån kväll i veckan.
Grattis grattis Ella !!
Vad skönt Belly med lite klirr i kassan i höst! Det tycker jag du gjort dig alldeles förträffligt förtjänt av
Katarina: Vad har hänt och vem är sårad? Det var synd att de känner så Det är klart tråkigt att människor blir sårade samtidigt så känner jag att jag som 31 år gammal har rätt att välja om jag vill ha en tätare kontakt med vissa människor. Jag fikar och pratar gärna med tjejerna i andra tråden. Dock kanske jag inte ventilerar mina innersta tankar och känslor med dem. Ni är mina vänner och jag tycker det känns skönt att ha en egen plats här på FL där jag kan prata med er. Det är inget jag tycker att jag/vi ska ha dåligt samvete för.
Töser..lite badminton kan jag oxå haka på. Gurka har jag aldrig spelat men testar gärna
Hemma hos fika nästa vecka låter kalas MEN JAG JOBBAR...buhu!!!! Det är så synd om mig
Kanske kan smita ifrån på lunchen o titta till er?
Imorgon ska jag släpa med mig stackars sambo och ännu mer stackars Vilja till dada da da da da (fanfar) ULLARED!!
Idag har vi simmat igen, vilja älskar sin simskola hon blir som förbytt..ett vilddjur
Hej tjejer!
Tillbaka i lugntet efter en hektisk eftermiddag/kväll i ullareds shoppinghysteri. Nu har vi numkrat upp med höst o vinterkläder för ett helt dagis så nu ska hon nog klara sig lillflisan
Så Muppe: Om du inte hinner shoppa innan vinterkläderna tar slut kan du säkert köpa loss en o annan vinteroverall från Vilja
Feb: Håller oxå med om att det var länge sen sist o träffas gärna snart igen. Nu jobbar jag ju tom september så jag kan bara på em o kvällar.
Kirran: Kul att se dig här igen! Skönt att ha mannen hemma förstår jag. Det är det bästa med att de åker bort ibland...att de kommer hem
Bellybubsan: Du är sååå duktig som kämpar med din futtiga små kilon ....själv planerar jag ju för viktuppgång så jag har lagt allt det där med bantning. Det är så skönt
Katarina: JAg tycker vi kör på en hall istället...dp kan vi ju variera oss ibland.
Mars: Bra skrivet i andra tråden!
Jag kan inte på fredag. Vi får englandsbesök i helgen så vi måst fixa lite hemma på fre. Dessutom är min nuvarande jobb o sovklocka inställd på sängdags runt 21 i vanliga fall. Att man blir så trött av att jobba lite?!
SELMA: *falsksång* Med en enkel tulipan på bemärkelsedan...vi har den äran, vi har den äran att gratuleeera!
Muppe: För mig är nio försent...då är det nästan sängdags Jonas tycker att jag är jättesocial på kvällarna när jag kryper ner under täcket o somnar på 2 röda
Kirran: Ja presenterna är en klar bonus
Nu låter det ute i köket...jag ska nog visa mig från min bättre sambosida och hjälpa till lite med maten...
Återkommer om en stund