• saragbg

Nån som vet vart ja kan få tag på "fejk" kakel?? (plast)

Ja har precis flyttat in i en ny läg å det är vit kaklat med en fruktansvärd blå bård i mitten. skulle nu vilja hitta matt svart plast kakel som man kan klistra på.. nån som vet va d kallas el till och med vet vart ja kan köpa sånt? pris??

• Svar på tråden Nån som vet vart ja kan få tag på "fejk" kakel?? (plast)
  • ModestyB

Du kan köpa svart plastfilm på ex panduro att själv skära till, lite pilligare än färdiga, färdiga vet jag brukar finnas på ex. Tradera, sök på "kakeldekor".

• couscous

Jag köpte på rulle och klippte till själv. Runt 60 spänn har jag för mig, fanns i alla fall på Bauhaus.
    Pilligt som Modesty skrev, men vad gör man inte för ett snyggt badrum

• saragbg

åå tack för tipsen :) det m att köpa på rulle va juh bra. är nog rätt mkt billigare än att köpa färdiga.

• saragbg

föresten, blev det bra när ni fått det på plats även om d inte var färdiga, å tål plastfilmen vatten?

• couscous

Jag har nu gjort det i två lägenheter och det har blivit jättebra i båda!
    Ser man bara till att mäta exakt och klippa rakt så är det lugnt.
    Plus att man måste se till att sätta dem rakt såklart...
    Tricket är att "öppna" ett hörn och dra av baksidan från ena sidan bara. Sen fäster man den ena sidan, ser till att det är rakt, och dra sen snett bortåt samtidigt som du stryker med handen över ytan. Då får du inga bubblor.
    Blir det fel går det att dra bort och sätta om om man är försiktig. Efter ett par dar har klistret härdat och då sitter det ordentligt.
    Den jag har köpt har varit vattentåligt.
    Lycka till!

...och försök att inte svära när du mätt fel...

• jassikan

Det på rulle brukar kallas för dekorplast eller kontaktplast, finns på nätet. Eller kolla i en lokal färgaffär eller ex.vis Bauhaus, Woody eller Coop Bygg de brukar ha (en del har metervara en del har färdiga förp.).

Svar på tråden Nån som vet vart ja kan få tag på "fejk" kakel?? (plast)