Frågan var ju hur många jag har.. Hmm... Eftersom jag har dom HELA tiden så har jag ingen aning hur många det kan bli..
Gissar på minst 3 st på 10 minuter, blir ca 18 i timmen, 18 gånger 10 timmar blir 180st..
Nä, går inte att räkna dom så heller, för magen kan hålla sig stenhård i en timme i sträck och sen slappna av nån minut och sen kanske dra ihop sig 3 vändor på 10 minuter och sen vara hård nån timme igen..
Jobbigt för det är tungt att få ner luft..
Men det är ju fullt normalt att ha sammandragningar hela tiden (ironi).. Är bara gravid-trött....
lisadragon skrev 2008-07-21 23:33:39 följande:
Jag är i v.37+6..Har KONSTANT sammandragningar.. Och jag är så trött på dom att jag skule kunna spy!!!!Magen är stenhård HELA tiden och den blir ju verkligen ivägen, gör ont om man kommer åt nåt :(..Började få onda sd v.22 och har varit sjukskriven sen dess..Jag hoppas bebis kommer ut snart för detta är så påfrestande, nu gör dom inte ont, mer än att det moler i nedre delen av magen och ryggen samt ljumskarna, men jag blir ju förkrossad om magen ska vara så här hård i kanske 4 veckor till, tycker så synd om bebisen som får stå ut med att bli kramad som en liten tvättsvamp där inne HELA tiden!! Både i vila och vid aktivitet.Jag verkligen vill att h*n kommer ut nu, så vi kan utforska bebis och jag får bli glad och må bättre och därav bli mitt gamla glada jag!!Det är så svårt att vara glad när man ständigt har ont, hjärnan blockeras liksom!!Hoppas era sd blir bättre eller om ni är långt gångna går över till värkar :).Hade bra // Lisa!!