• Sussie1975

Hur många sammandragningar/förvärkar har ni per dag??

Hur många sammandragningar/förvärkar har ni per dag ca??
    jag är gravid i v. 33 och har nog ca 15 st som känns rätt rejält per dag!
    Har haft sammandragningar sen v. 20 ungefär, men dom blir lite starkare för var vecka liksom...
    En sak till!!!
    Hur ofta hickar era små i magen?
    min lilla tjej hickar nästan varje dag som det är nu runt v 33. Glad
  • Svar på tråden Hur många sammandragningar/förvärkar har ni per dag??
  • Mickan I

Jag är oxå i vecka 33, har haft sammandragningar sen v. 18. Nu börjar de verkligen komma oftare, så fort jag ligger ner på mage eller anstränger mig minsta lilla. Har nog ungefär lika många som du, skulle säga mellan 10-20 per dag. Har inte räknat och det är olika från dag till dag såklart... Detta är andra barnet för mig och då får man visst sammandragningar tidigare och oftare har jag hört. Det hickas för fullt i magen här, hon hickar flera gånger per dag och länge oxå!

• Sussie1975

Ja, ibland hickar hon iaf 2 ggr, men hickar gör hon varje dag!

• nightdevil

jag är i v 38 på fredag och har inte haft några sammandragningar alls. Börjat få de sista 3 dagarna lite som mensvärk. Min lilla tjej hickar varje dag...ibland flera gånger om dagen:O)

• Sussie1975

det är ditt första barn va? jag väntar mitt fjärde........

• snarf

Min pojkbebis hickar ca 5 gånger om dagen men flickan bara varannan dag. Däremot har jag runt 4-5 sammandragningar i timmen hela tiden och har haft sen vecka 20. Är i vecka 36+2 idag. Väntar 5an och 6an.

• nightdevil

ja det är första:O)

• Magini

Jag är i v.30 o har kanske 2-3 sammandragningar/dag. Max! Hicka har jag aldrig känt att han har gjort..

(Lite trådkapning som ni kan strunta i om ni vill..
    Men jag har känt någon konstig vibrering i magen några gånger.. Känns som hela magen vibrerar men bara MAX 5 sekunder.. Någon som vet vad det är?)

• l ä n g t  a n d e

Magini skrev 2008-07-10 10:21:28 följande:

Känns som hela magen vibrerar men bara MAX 5 sekunder.. Någon som vet vad det är?
    Det där har jag också varit med om! Vad är det för något som händer där inne egentligen? Jag är i v 36 [35+4].
  • moniques
    Magini skrev 2008-07-10 10:21:28 följande:
    Jag är i v.30 o har kanske 2-3 sammandragningar/dag. Max! Hicka har jag aldrig känt att han har gjort.. (Lite trådkapning som ni kan strunta i om ni vill..Men jag har känt någon konstig vibrering i magen några gånger.. Känns som hela magen vibrerar men bara MAX 5 sekunder.. Någon som vet vad det är?)
    Det har vibbrerat i min mgae med!
  • MalinI

Jag har väl ett antal sd per dag. Ont ont ont gör det. Räknar inte. Men vissa är riktigt smärtsamma. Oj oj, i dag har jag nog legat i badet 4 timmar för att lindra det.

Är i v 33 oxå.

Missbrukar smileys
  • Eazy

Har nog mellan 3-5 i timmen och är i vecka 35+3... Är beordrad MYCKET vila i minst en vecka till, sen får bebis gärna titta ut!

• MalinI

Klockade mina sammandragningar i natt i två timmar för att jag inte hade något bättre för mig.

De var mellan 1 och 5 minuter och höll i sig ca 1 minut. Orkade inte klocka mera. Då gav jag upp

Missbrukar smileys
  • Feelfree

Hej!

jag är i v 38. Har haft mycket SD hela graviditeten. började i v 9 skulle jag tro.
    Det visade sig då att jag har ett stort myom. Då kan man få mer SD. Men de har inte varit onda. Men för ett par veckor sedan har de ändrat karaktär... nu gör många av dom rejält ont. Vaknar flera gånger per natt av dom. ofta av att jag själv ligger o gnyr av smärta.

jag har säkert 3-6 Sd i timmen. Onda: kanske 1 per timme under dagen. Oftare på natten.

Ska bli igångsatt på fredag . 38+1 pga svår foglossning. Hoppas att jag är mogen o kanske tom lite öppen pga dessa sammandragningar... då kanske det räcker att detar hål på hinnorna.

Börjar bli rejält nervös.... o hoppas nu in i det sista att det ska komma igång av sig själv innan... Skrattande

• lisadragon

Jag är i v.37+6..
    Har KONSTANT sammandragningar.. Och jag är så trött på dom att jag skule kunna spy!!!!
    Magen är stenhård HELA tiden och den blir ju verkligen ivägen, gör ont om man kommer åt nåt :(..

Började få onda sd v.22 och har varit sjukskriven sen dess..

Jag hoppas bebis kommer ut snart för detta är så påfrestande, nu gör dom inte ont, mer än att det moler i nedre delen av magen och ryggen samt ljumskarna, men jag blir ju förkrossad om magen ska vara så här hård i kanske 4 veckor till, tycker så synd om bebisen som får stå ut med att bli kramad som en liten tvättsvamp där inne HELA tiden!! Både i vila och vid aktivitet.

Jag verkligen vill att h*n kommer ut nu, så vi kan utforska bebis och jag får bli glad och må bättre och därav bli mitt gamla glada jag!!

Det är så svårt att vara glad när man ständigt har ont, hjärnan blockeras liksom!!

Hoppas era sd blir bättre eller om ni är långt gångna går över till värkar :).
    Hade bra // Lisa!!

• lisadragon

Frågan var ju hur många jag har.. Hmm... Eftersom jag har dom HELA tiden så har jag ingen aning hur många det kan bli..

Gissar på minst 3 st på 10 minuter, blir ca 18 i timmen, 18 gånger 10 timmar blir 180st..
    Nä, går inte att räkna dom så heller, för magen kan hålla sig stenhård i en timme i sträck och sen slappna av nån minut och sen kanske dra ihop sig 3 vändor på 10 minuter och sen vara hård nån timme igen..

Jobbigt för det är tungt att få ner luft..

Men det är ju fullt normalt att ha sammandragningar hela tiden (ironi).. Är bara gravid-trött....

lisadragon skrev 2008-07-21 23:33:39 följande:
    Jag är i v.37+6..Har KONSTANT sammandragningar.. Och jag är så trött på dom att jag skule kunna spy!!!!Magen är stenhård HELA tiden och den blir ju verkligen ivägen, gör ont om man kommer åt nåt :(..Började få onda sd v.22 och har varit sjukskriven sen dess..Jag hoppas bebis kommer ut snart för detta är så påfrestande, nu gör dom inte ont, mer än att det moler i nedre delen av magen och ryggen samt ljumskarna, men jag blir ju förkrossad om magen ska vara så här hård i kanske 4 veckor till, tycker så synd om bebisen som får stå ut med att bli kramad som en liten tvättsvamp där inne HELA tiden!! Både i vila och vid aktivitet.Jag verkligen vill att h*n kommer ut nu, så vi kan utforska bebis och jag får bli glad och må bättre och därav bli mitt gamla glada jag!!Det är så svårt att vara glad när man ständigt har ont, hjärnan blockeras liksom!!Hoppas era sd blir bättre eller om ni är långt gångna går över till värkar :).Hade bra // Lisa!!
Svar på tråden Hur många sammandragningar/förvärkar har ni per dag??