Skyldighet att skicka med kläder vid umgänge?
Det är tråkigt att både bo och umgängesföräldrar sätter i system att bråka om en som simpel grej som kläder. Och jag tycker inte det är rätt att sätta på gamla tråkiga kläder på barnet, stackars liten. Det måste ju kännas pest för dessa små liv.
Jag kan förstå om mammor tröttnar på att skicka med om det inte kommer tillbaka. Vilket är synd.
Vi har alltid haft flera uppsättningar med kläder här, då barnet kommer varannan helg och vissa lov. Det gick bra i början när han inte växte så mycket, men sen fick man springa och köpa jeans var fjärde månad. Och det räcker ju inte alltid med ett par eftersom han är här lov och längre perioder.
Vi tyckte det var onödigt och försökte prata med mamman. vi sa att vi köper 2 par jeans per år, 1 par shorts, 3 tshirts 2 tjockare tröjor, och så skickar vi det till barnet så han kan använda det mer än 6-7ggr, och sen får hon skicka med en väska med kläder när han kommer.
Ha haha det funkade en eller två ggr. Sen kom det inga kläder, och kläder vi köpt ser vi alldrig skymten av.
Nu har barnet blivit stor nog så vi sa att han kan väl packa sin egen väska. Men tji det får han inte, för då tar han med sig för mycket. Mamman hade sagt, "Din pappa kan gott köpa dig egna kläder det har han råd med"
Så nu sitter vi här igen och får köpa alla kläder, jag passar på att köpa när det är rea.
Men man ska komma ihåg att det faktist inte är alltid pappor som krånglar det finns faktist mammor som kan lika bra de......