• HegeOlsen

Skyldighet att skicka med kläder vid umgänge?

Jag tycker du ska ta upp detta ytterligare en gång på familjerätten men med det tillägget att du hädanefter börjar skriva en packlista över det barnet får med sig till pappan och där varje klädesplagg på listan får ett pris. Pappan får då en lista där han kan pricka av det som skickas tillbaka och det som saknas får pappan ersätta i pengar. Se till att få det överenskommet i ert samarbetsavtal. Det brukar åtgärda problemet då boföräldern inte är ersättningsskydlig för umgängesförälderns slarv.

Sen detta här med att kläderna ska vara tvättade vid återlämnandet är lite för mycket begärt att det ska hinnas med på en så kort umgängestid som vh. Bättre att pappan spenderar den lilla tid de har på barnet.

Zaria skrev 2008-07-09 23:06:28 följande:
    Vill bara veta om det är boende förälderns skyldighet att skicka med kläder vid umgänget (varannan helg) när man inte får tillbaka dem?Gång på gång har vi tagit upp detta på familjerätten och jag har gång på gång sagt att det är HELT OKEJ att jag skickar med allt barnet behöver bara jag får tillbaka det...MEN Ofta fattas det något,tröjor,kepsar en del saker behålls även avsiktligt.
Svar på tråden Skyldighet att skicka med kläder vid umgänge?