• Kimmi70

Är era hundar extra gosiga nu?

Jag har en Jack Russell kille på 5 år som hittills har varit bebisen i mitt liv. Ja, det är han såklart fortfarande. Nu tycker jag mig märka att han är mer "mån" om matte, passar mig lite extra och kommer gärna och lägger sig nära magen när jag tittar på tv.
    Han är gosig annars oxå såklart, men nu är han "mjukare" på ngt sätt.
    Är det fler som har hundar som upplever/upplevt detta?
    Känner de på sig att man är gravid?

• Svar på tråden Är era hundar extra gosiga nu?
  • SolFlickan

jag har hört ett "skrock" eller rykte som säger att hundar kan höra fosterljuden eftersom de ha så bra hörsel, därför kan de vara mer gosiga så att säga :) vet ej om det stämmer dock

• princess of woolfs

Jovisst märker de något med matte, det tror jag säkert. Mina hundar är liksom "snällare" mot mig under promenaderna än vad de är mot husse, går finare, drar inte lika mycket och lyssnar bättre. Sedan tycker de om att sova tätt, tätt intill, och ibland på kvällarna pussar de mattes mage! fast de förstår inte riktigt det där med foglossning o att jag inte orkar röra mig lika mycket, men hur mycket ska man begära egentligen

• Lyckosam

Min hund är också extra gosig..Men jag är bara i början av min graviditet..

• La guapa

Men gud vad gulligt! Jag har ingen hund men detta låter ju helt otroligt! Eller, det är nog inte alls otroligt - de har nog ett sinne som inte vi har. Jag vill genast skaffa hund! :)

• tarantulan

min pitbull kille är likadan. han är nog rädd att mamma inte ska tycka om honom om ett tag

• Kattiz

Min kissemiss är lika..han är sååå noga med att sova på magen och surra lite förnämt. Visst brukar han ligga i famnen annars oxå men nu är det extra mkt. det gjorde han förra graviditeten oxå...när jag låg på sida låg han på magen och njöt. Tror nog de känner på sig. Det där med hörseln kan nog stämma. Både hundar och katter har ju god hörsel.

• Bebis

Jag tror vår hund e extra gosig för att vi e extra gosiga *ler* lätt hänt o krypa upp i soffan o gosa alla tre (fyra*ler*)

• Mia W

Spännande... har faktiskt undrat över varför Wilma (en av våra 4 katter) är så extremtrevlig med mig. I normala fall brukar hon mest ty sig till min sambo medan kattkillen Algot mer varit min bästis! Nu ska Wilma alltid sova på min mage... Otroligt om hon känner på sig redan jag är ju bara i vecka 8! Hoppas förresten att man kan vara lika tapper som då hon födde (det blev 5 ungar första gången och alla var välskapta och friska)!

• Kottebrud

En utav våra katter förföljer mig Vart jag än går så kommer hon efter. Hon sover gärna hos mig och spinner hur mycket som helst! Men så mysigt det är!

• Saniz

När man är gravid så producerar man ett hormon som hundar ska känna av säger dom,

Svar på tråden Är era hundar extra gosiga nu?