Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

"Har ni kommit hem än?"

Tycker det borde finnas mer information att läsa om för tidigt födda barn, i alla fall när man är gravid. När sonen föddes (v. 24) hade jag aldrig hört talas om barn så var så tidiga. Jag visste inte alls vad det innebar eller nånting. När jag var i v. 23 läste jag här på FL att barn födda i v. 23 kan överleva, så det var det jag tänkte på när han var på väg ut. Informationen som jag fick timmen innan han föddes, av läkarna, minns jag ju inget av. Ganska stressad situation att få så mycket info. Det var ingen som informerade oss om det sen heller, tog över en vecka innan vi fick prata med en läkare.

• MsBeauty

Ja, det var jobbigt... Vi visste ingenting. På hela den månaden som vi var där fick inte vår son en "egen" läkare eller ens kontaktperson (till oss då) som man kunde vända sig till. Det var en gång som de trodde att han fått en blödning i hjärnan (det var en skugga på bilden) och det sa de inget om till oss förrän efter 2 veckor då en annan läkare sa det i förbifarten (han trodde ju vi redan visste). Snacka om att vi blev chockade, även om det nu visat sig (en vecka senare) att det inte var nån blödning. Trodde Lund skulle vara mer professionella än så...

• MsBeauty

Vi fick också 2 kontaktpersoner och "egen" läkare i HBG. Men i Lund hade vi ingen att vända oss till. Vem vi an frågade så var det aldrig nån som visste och läkarna fick vi prata med om "det var något". Vi krävde en del möten, men det var ju aldrig dem som föreslog det. Och när de misstänker hjärnblödning, borde det vara en bra anledning till möte eller i alla fall att ge oss information om det, tycker jag...

• MsBeauty

Här hjälper det inte när han är i bärsjalen: Speciellt gamla tanter ska komma och pilla ändå.
    När vi var på sjukhuset låg sonen och sov i pappas famn under en filt, då kom en tant och drog bort filten och började klappa på honom. Hon fick en fet utskällning!

Svar på tråden "Har ni kommit hem än?"