Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

"Har ni kommit hem än?"

Japp, en vecka efter att Elias fötts i vecka 29+5 frågade mina kollegor om vi fått komma hem än, allt hade ju gått bra (dvs han levde) då hade han bara varit fri från respirator i två dygn och hade C-pap och hade varit dödligt sjuk och fått kvävebehandling och låg i kuvös...

Elias är här
  • Full av förhoppning

Fast man bör nog kunna räkna ut med ändan att ett barn som inte skulle födas än på 3 månader, INTE har kommit hem, de är ju liksom inte färdiga än. Isåfall hade ju inte en graviditet varit 40 veckor.... så lite irriterad tycker jag nog att man kan få bli...

Elias är här
  • Full av förhoppning

men det säger väl sig självt att ett halvfärdigt barn inte kan åka hem?
    Jag hade aldrig fått ett prematurt barn tidigare men för mig var det en självklarhet....

JeanneDArc skrev 2008-07-18 16:56:37 följande:
    Jag känner ingen som varit med om detta så jag har ingen som helst aning om detta. Men det var väl tur att man läste denna tråden, ifall någon man känner råkar ut för det. Så slipper man bli dumförklarad bakom ryggen menar jag.
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Jag känner att jag direkt när jag träffar folk berättar att Elias är prematur, lungsjuk och väldigt infektionskänslig för att folk ska fatta att de inte får röra honom... men de totalignorerar det och vips har de klappat honom på kinden eller gett honom nappen eller annat....

På ett bröllop kom en främmande kvinna fram när jag ammade och jag drog hela midevitten för henne och tillade "så därför får folk inte röra honom och så"
    Ååh han ser ut att må så bra så, säger tantan och klappar honom på huvud och kind EH HALLÅÅÅÅ Hörs jag ?????????

Elias är här
Svar på tråden "Har ni kommit hem än?"