-
Visst är det kul?smarties skrev 2008-07-11 16:02:29 följande:Men suck. Karlar kan aldrig bestämma sig.Imorgon skulle karlarna på svensexa för en kompis på kvällen, nu ska dom helt plötsligt åka tidigt på dagen och komma hem sent. Fan vad roligt. Not.Jag hade sett fram emot en helg tillsammans..Nu får jag sitta ensam imorgon, och på söndag ha en bakis karl.Fy fan vad roligt.*sucka djupt*
-
Jag har sett den, jag tycker den var rätt bra, men skum, ja. :)Martha skrev 2008-07-12 22:44:52 följande:Guud vilken skum film jag kollar på... Juno.. Nån som sett den? -
Gud vad gulligt! GRATTIS!!Knastroll82 skrev 2008-07-14 08:34:59 följande:Se och njut!
-
Du är som mig du. Sådär var jag också, när jag hade värkar, trodde ju inte ens att det var värkar, så jag kunde lika gärna strunta i att ringa, tills jag hade ont. :PMiniMie skrev 2008-07-18 20:26:10 följande:Jag tackade för hjälpen med svaren på de jag undrade.. men kommentarer som:"om du nu vill ha hjälp förståss" och "Men du verkar ju inte direkt orolig nu så då är det ju ingen fara" har väl inte direkt med ressonemanget att göra och kunde väl därför undvikas.. då du inte vet hur de ligger till hos mej, då du inte känner mej?!!?Så.. nu la vi de åt sidan. =)=)Smarties: jag..envis.. hehe.. jasså *hihi*SJÄLVKLART ringer jag direkt till dom om de "händer" något. (blod,förverkar..eller något annan mysko)Men, då så många säger att de är vanligt att slemmisen lossnar.. (tycker de mesta verkar vara "vanligt" när man undrar något, spec när de är andra barnet)Vill inte ringa och ta upp deras tid.. när någon annan kanske försöker ringa om något viktigare.. (that´s me) ;)
Kanske var därför jag var hemma så länge. :)
Kände också att jag inte ville ta upp deras tid, finns dom som har viktigare saker att ringa för.. In kom jag till slut. :D -
Anledningen att jag inte ringde in tidigare, var för att jag trodde att det bara var sammandragningar som kom tätt.. Var väl för fundersam och nervös för vad som skulle komma, för att ens tro att det var på G, hade ställt in mig på att gå 2 veckor över tiden. Där lurade min hjärna mig. :)
Nåja. Alla är vi olika, tur är väl det. Undrar hur världen sett ut annars. :)
På tal om något annat.. Gud sån dålig sommar vi har! När kommer det fina och varma vädret?! -
flytt äntligen klar! gud så skönt. :-d
-
bor fortfarande på tjärna, vilket jag gjorde tidigare med D också, men eftersom att jag är ensamstående nu så vill jag gärna bo själv, och inte hemma hos mamma. :)tejp skrev 2008-08-01 20:15:38 följande:badthing, vart har du flyttat? -
tejp skrev 2008-08-02 18:37:55 följande:Tackar! Vi håller på att renovera på Lucas rum nu Men det blir ingen loftsäng där iaf.Ingen fara. Jag har väl inte direkt skrivit något om det heller, så kanske inte är så konstigt att du inte hängt med. ;)
hade nog inte fattat riktigt att du blivit ensamstående... Hänger inte alltid med i svängarna jag
Inte är jag ledsen för det heller!! :D -
Smarties, kan bara föreställa mig hur han såg ut igår, med tanke på hur den andra såg ut när han kom och väckte mig. ;) :D
-
Hm.. Undrar varför jag inte flyttade själv för längesen? Det är ju superskönt!
Är huvudet dumt får kroppen lida. ;) -
Eller hur! Man lär sig av sina misstag, så är det ju.. :Psmarties skrev 2008-08-14 19:58:09 följande:Håller med... :DSkönt när man slänger bort lite skräp så där ;) -
Det är inte så att du kanske vill bli min privata bakare? ;)Nirnaeth skrev 2008-08-28 21:07:59 följande:I morgon är det kalaspremiär. Ett av..tre..fyra?Vi hade tänkt hålla det ganska enkelt, och hade faktiskt inte en tanke på dekorationer och skit. Förräns Xander sa nu ikväll, att han så gärna ville ha ballonger på sitt kalas. Thomas är iväg nu och handlar ballonger, serpentiner, och säkert en massa annat också..han har en förmåga att spåra ur när han sätter igång Han ringde nyss och jublade över att ha hittat Fear and Loathing in Las Vegas, på dvd. Kultförklarad som den är, var han såklart tvungen att köpa den. Så vad jag ska roa mig med i morgon är alltså att baka kakor, maränger, blåsa ballonger, samt skriva en examination.. *gah*Thomas får göra en insats när jag är i skolan, och blåsa upp några ballonger. Bakandet vill jag göra själv.Såg på Leila igårkväll, när hon bakade sega maränger, med choklad i..så det måste jag ju prova -
Vet numera 4 barn som heter Elias. Vilket bra namn jag valt. ;) Och alla andra också såklart!
Smarties: Har du hittat på låten? :P -
Godmorgon, godmorgon! Det är inte ofta jag är vaken vid den här tiden.
Fick ett sms imorse att min vän fick en pojk 04:37. Hon fick ta ambulans in, gick fort. Gud vad kul, nu vill jag åka in och mysa lite! :)
Men med min otur så är jag förkyld. Varför blir jag förkyld när alla får bebis för? Det slår aldrig fel. Jobbigt. :)
Jag hoppas på att vara frisk imorgon, är bättre idag än det var igår, har ingen feber längre iaf. Skönt!
Så jag har varit vaken sen halv8 imorse, kunde inte alls somna om efter jag såg smset.
Undrar om det är ett pojkår? Alla jag känner har fått pojkar detta år, något lurt är det. :)
Undrar om man ska ta en promenad idag, när man är bättre. Få komma ut lite i solen.
Vad hittar ni andra på idag? -
Usch vad jobbigt! Låter inte skönt. Jobbigt att man inte kan hålla sig speciellt sysselsatt heller.Nedina skrev 2008-09-30 09:35:18 följande:Morrn morrn tjejer!Sitter hemma och har tråkigt. Efter besök på akuten igår konstaterades att jag har svår magkatarr eller magsår. Så nu är det vila som gäller första dagarna. Har snart läst igenom alla bloggar och internetsidor jag kan komma på. Tänk hur det blir när man ÄNTLIGEN är hemma utan barnen, då har man supertråkigt. -
Visst ja, vi har ju dig också, tänkte inte på det ;)Nirnaeth skrev 2008-09-30 10:30:27 följande:Vad kul! Mysigt med bebis Men neeej..min bebis är ingen pojk! Så jag är väl undantaget då. Fast det ligger nåt i det du säger..jag tycker också att det har fötts väldigt mycket pojkar!Sen tror iofs INGEN att min bebis är en tjej..alla tar för givet att hon är en pojk. Dom frågar inte ens, utan konstaterar bara att det är "lillebror" eller "lillkillen".
Det är Sabina, jag, Sofie, (alla 3 inom loppet av en vecka, har man bra tajming? ;)), Malin, och nu min vän Ida (dom båda under denna vecka), som fått pojkar detta år. Lite lustigt.
Haha. Men, bussigt att ta förgivet att det är en pojk bara. ;) Hon ser väl inte ut som en pojk? =) -
Spelar väl ingen roll om man har rosa som tjej eller inte, man brukar ju ändå kunna se på dom vad dom är för något. :)Nirnaeth skrev 2008-09-30 11:20:02 följande:Nä jag tycker ju inte det, men tydligen så gör hon det. Visserligen har hon aldrig rosa, eller nåt annat som ser särskilt tjejigt ut..men vad fan?!Lite dåligt stil är det ju att bara ta för givet att det är en pojk, man kan ju iaf fråga.Fast å andra sidan har många trott att Xander var en tjej, så det jämnar väl ut sig När han kom till BB och hälsade på mig och Adele, så utbrast personalen: Åååh här kommer storasyster och hälsar på!Haha! Thomas blev skitsur, och en vecka senare hade Xander snaggat hår..*Snyft*
Haha. Det är som mina småbröder, dom hade alltid långt hår när dom var små, gamlingar kom och sa: Vilken söt tjej. Jooo, eller hur ;)
Haha. Tur att ungarna är förbannat söta, det kanske var det dom menade? ;) -
Hahaha. Vilken lustig son du har!Nirnaeth skrev 2008-10-02 20:30:35 följande:Min unge blir då bara knepigare och knepigare..Från 6 månader, har han somnat bäst på egen hand. Vi lägger honom, säger godnatt, släcker, går ut och stänger dörren. Så har det varit sen dess..fram tills för några månader sedan.Då började han vilja ha nån av oss bredvid sig i sängen en stund, och det är ju helt oki. Vi ligger där några minuter, sen blir vi utslängda när han börjar bli för trött. Sen efter ett tag fick vi inte stänga dörren, utan den skulle stå öppen tills han hade somnat.För några veckor sedan blev han helt hysterisk, och ville att vi tog ut en mjukisälg. (som han haft sen han var pytteliten och alltid varit på hans rum)Sen utökades antalet mjukisdjur, och varje kväll såg det ut som en flyktingförläggning i v-rummet.Nu får inga mjukisdjur alls vara kvar på hans rum..Och för några dagar sedan började han kräva att taklampan skulle vara tänd.Så..nu tömmer vi rummet på mjukisdjur, lämnar dörren öppen..och har taklampan tänd.Han somnar, utan problem..! Men jag tycker han är bra lustig
Det betyder alltså att man kan vänta sig precis vad som helst när man har barn..? :P -
Ok, då ska jag göra det. Det verkar lika bra. Så man är förberedd. Haha. :)Nirnaeth skrev 2008-10-02 20:55:14 följande:Förvänta dig alltid det oväntade Jag fasar för vad nästa steg blir..då ska han väl ha fönstren öppna!?
Om han ska ha fönstren öppna, mitt i vintern.. Guuud, då kommer ni frysa!