Inlägg från: Linda77 |Visa alla inlägg
  • Linda77

Poppispinglorna

Hej!

Måste få låna er tråd igen Glad

Är det nån som vet varför Polarn och Pyret på Kupolen är stängt?
    Är det för alltid eller tillfälligt?

Linda, stolt mamma till ängeln Samuel & lillasyster Lovisa och pyret i magen
  • Linda77
    Michaela83 skrev 2008-07-29 18:18:12 följande:
    WHAT!?? Ingen aning Nu blir jag fundersam... personalen kanske är sjuk?
    Nej, alltså fanns inte ett klädesplagg kvar därinne och på lapparna som fanns stod det att de hänvisade till butiken i Falun.
    Har ju inte hört nåt om att de ska stänga så det kändes så konstigt. Nu är det ju inte jättelångt till Falun, men ändå....
  • Linda77
    Michaela83 skrev 2008-07-29 19:15:41 följande:
    jaha...vad skumt. Jag var in där häromdagen och pratade då med Martina och hon sa inget alls om stäning.  Bara att hon funderade på att hänga ut vinterkläderna!   Jajja... blir billigare för min del iaf. Är ju aldrig i Falun och shoppar..:(
    Ja, ur ekonomisk synpunkt så är det kanske bra Flört

Men kanske är det bara nåt tillfälligt, inredningen fanns kvar men såg inga kläder.
  • Linda77
    Martha skrev 2008-07-29 20:34:48 följande:
    När jag var där förra veckan sa de nått om att de skulle byta fötter på alla hyllor.. om det är därför då?
    Mailade Polarns kundtjänst igår och detta är svaret :

Hej,
    Butiken i Borlänge är tillfälligt stängd.
    I dagsläge har vi tyvärr ingen information om/när den öppnar igen.

Mvh.Elisabeth/POP/Kundtjänst
  • Linda77
    Martha skrev 2008-07-30 10:05:19 följande:
    Nu har jag ringt... Hon i Falun var väldigt tyst.. ville inte säga nått.. verkade fått stränga regler om att inget säga..  Så jag ringde kundstjänst å där pratade hon lite mer.. lät lite som KK... Men inga raka svar... 
    Gud, vad konstigt!!! Man borde ju tycka att de kunde ge ett besked, om den gått i konkurs så är väl inte det nåt som måste vara hemligt, eller?

*Nyfiken i en strut*
  • Linda77

Är det nån som vet om "Ta till vara" har öppet nu över sommaren?

• Linda77
    copernicus skrev 2008-08-01 08:36:15 följande:
    jag är så sugen på att göra nåt nytt hemma tapetsera om osv.. funderar nu på nya ikea katalogen nån som vet när den kommer??? det brukar ju vara nu typ...
    Katalogen gick ju ut den 13 juli så den borde ju dyka upp snart! *väntar med spänning*
  • Linda77
    Martha skrev 2008-08-01 10:04:36 följande:
    Läste på IKEAs hemsida att den fanns å beställa så den borde ju komma när som...
    Men är inte det 2008:s katalog, alltså den gamla? Hittar inget på hemsidan om den nya..
  • Linda77
    Martha skrev 2008-08-01 10:42:08 följande:
    Nuuuu snart läggs sista brädan på vår nya altan...  Såå skönt med stor altan..  :) Nu har vi det roliga kvar... Inredningen..  ;)
    Vad spännande!!!
    Har ni byggt in också eller är det bara tak?
    Här går jag och väntar på att mannen i huset ska förbarma sig över vår altan och bygga ett tak..... Men just nu är målningen prioriterad, men sen kanske
  • Linda77
    tejp skrev 2008-08-02 12:58:18 följande:
    Nu finns det en bild på sängen i mitt galleri, för er som ville se den! Kul väder idag då. Vi ska måla, så det spelar ingen roll egentligen. Va pysslar ni andra med?

Jättefin säng!!!

Måste bara fråga om stjärntyget, är det svart eller mörkblått?

Är på jakt efter grått eller svart stjärntyg men har bara hittat blått än så länge.

• Linda77
    tejp skrev 2008-08-03 00:35:15 följande:
    Svart
    Får man vara så fräck och fråga vart du köpt det? Glad
  • Linda77
    Martha skrev 2008-08-05 22:26:14 följande:
    Måste bara visa vår fin fina renovering som jag och min syrra pysslar med.. :)  vasstorp.blogspot.com/
    Blir ju jättefint!! Kul att shoppa nytt!
    znoozan skrev 2008-08-05 21:48:40 följande:
    gaaaaah vad trött man kan bli på fl,det går inte att ladda upp bilder i gallerit,har försökt flera ggr idag  Har fl krånglat för er andra oxå senaste dagarna? ibland kan jag inte logga in och det går oftast inte att citera.....
    Jag har haft svårt att logga in de senaste dagarna!
  • Linda77
    smarties skrev 2008-08-05 22:01:09 följande:
    Jag har hårkonsultationen imorgon, så jag skickar dig ett meddelande i inboxen om hur lång tid det kan tänkas ta :)Ja, vi har haft generalrepetition med prästen i kyrkan idag, hjälp vad nervig jag blev :D
    Åhh, repetitionen i kyrkan var jag också nervös för. Men blev ännu nervösare efteråt då jag insåg att jag aldrig skulle kunna gifta mig och ha den prästen. Så det blev hem och fundera och ringa runt, så 2 veckor innan bröllopet bytte vi till en annan präst som vi träffat tidigare och blev supernöjda!

Om jag inte skriver mer så lycka till på bröllopsdagen!!!
  • Linda77
    smarties skrev 2008-08-06 17:39:30 följande:
    Vad skönt att ni blev nöjda åtminstonde. :)Jag älskar den här prästen, det är min konfirmationspräst, och vi är hans sista par som han viger, så det ska bli skoj :)
    Åhh, vad roligt. Blir ju såklart en speciell stund även för honom då!!
  • Linda77
    MiniMie skrev 2008-08-07 08:34:50 följande:
    ...kikade in hur man låg till med graviditeten.. glömmer lixom bort att räkna..och..hade jag gjort nu med, två veckor fel.. är nu bara 60dagar kvar till detta är "över". 8veckor.. inte 10 som jag hade trott....urk..tiden går undan.Namn som vi komit fram till:Theo / TeodorAntonOliverVar gärna med och tyck..eller gr fler förslag.. för de här var ju ritkgit svårt.. vi som kollade kön bara för att de skulle vara enklare med just namn/köns biten.. de har blivit allt annat än lättare... =/

Gillar också Theo!!

Men visst är det svårt med namn!! Tjej namn har vi sen grav. med Lovisa men pojknamn är svårare.

Tyvärr så är inte min sambo så hjälpsam och kommer med förslag heller.

• Linda77
    Starlet1 skrev 2008-08-07 10:46:07 följande:
    Åh, det är jättesvårt med namn tycker jag. Adam var nästan namnlös i 5 veckor innan vi bestämde oss för Adam. Han hette Wilmer på BB och Wilhelm, men släktingarna basunerade ut att dom skulle kalla honom för Wille då, och det ville jag inte, så nyförlöst som man var, så tog jag bort det namnet . Edwin var också på tapeten, men då skulle det bli Eddie.Han hette Melker i 2 veckor, vet inte riktigt varför jag tog bort det, var nog för korvfabriken. Men får jag en pojk till så är nog Melker på tapeten.Jaja, det blev långt. Men jag gillar Theo och Anton.
    Åhh, Melker gillar jag också. Det stod vi och valde med när Samuel skulle få sitt namn. Tycker fortfarande att det är jättefint, men för mig känns det förbrukat liksom......blir så förknippat med honom på nåt vis.
  • Linda77
    smarties skrev 2008-08-09 08:30:53 följande:
    Vi fick sol, allt var underbart, och jag slänger upp bilder så fort vi kommer hem, för nu drar vi till Stockholm och bor på hotell i två nätter, och bara myser barnfria i tre dagar ;)SHOPPING! :)So long tjejer :D
    GRATTIS!!

Ha det så skönt i Stockholm!!
Svar på tråden Poppispinglorna