Inlägg från: Susstuss |Visa alla inlägg
  • Susstuss

Poppispinglorna

Hej allihopa. Känner att det är evigheter sen jag skrev något. Är in och läser med jämna mellanrum och försöker hålla mig uppdaterad

Fick en påminnelse av Karro att jag måste hålla er underrättade om bygget. Idag gick vårt hus från u-land till beboligt, äntligen kom det rörmokare.. så nu har vi rinnande vatten i kök och badrum. Fattas bara en tvättmaskin så känns det snart som hemma.

Nu ska jag gå och måla klart väggarna i tvättstugan!

• Susstuss

Jo, Benjamin är född 21.13.

Vi sågs säkert där inne i korridoren.. men man ser ju ut som ett vrak och bryr sig inte om någon annan än den där som ligger i den lilla plastlådan

Nu ska vi börja förbereda, ska baka en sockerkaka i sista minut.. borde dra ett varv med dammsugaren också.

• Susstuss

Nirnaeth: Jag (eller ja, min mamma) firar min namnsdag på Susanna-dagen, fast jag stavar med e på slutet. Annars har man ju ingen "egen" dag Skönt att dom är sams.

• Susstuss
    smarties skrev 2008-09-21 19:26:41 följande:
    Någon som har koll på musik? =)Hörde en sån bra låt på marknaden i fredags, och jag har den i skallen och måste bara ha den.Lät som tja,Marley? "Rise up" var refrängen, och det var något utz utz aktigt.. :DNågon som har en aning om vad det kan vara för låt?
    Det kan vara Rio - Shine on. Spelas rätt mycket på radio just nu. Tror att dom sjunger något liknande i den låten, men jag är inte säker
  • Susstuss

Godmorgon på er! Passar på och surfa lite när det är lugnt på jobbet.. .. där fick jag, direkt började telefonen ringa. Vi har numera en blöjfri pojk! Han har varit torr sedan han slutade med vällingen för 2 veckor sedan och inatt sov han utan blöja. Jättestolt var han (och såklart hans mamma också) imorse när allt var torrt Var till IKEA igår och köpte sånna där sängskydd av plast ni pratade om för ett tag sen, ifall det skulle hända en olycka

Benjamin -05
  • Susstuss
    Nirnaeth skrev 2008-09-29 13:15:35 följande:
    Grattis B! Xander har sovit utan blöja två nätter nu, och inte en droppe utanför. Dagblöjan har varit borta sen i våras, men jag trodde vi skulle få ha nattblöjan kvar länge. Köpte också såna där madrasskydd, för säkerhetsskull
    B har också varit utan dagblöja länge, sen februari. Men vällingen har gjort att han inte kunnat hålla sig torr, men när han väl gick med på att sluta med den för två veckor sedan så har det gått så bra efteråt Glad
    smarties skrev 2008-09-29 13:16:32 följande:
    Åh duktig kille han är som är utan blöja..min stora lille kille han vägrar gå på pottan/toaletten han..nåja. Vi tar det i hans takt..skulle bara vara så skönt o slippa byta blöja på en av dom iaf.. :D
    Jo, visst är det skönt att slippa byta. Men försöker man tvinga fram något så tar det säkert längre tid innan dom blir helt torra. Dom känner nog på sig när det går bra.
Svar på tråden Poppispinglorna