• tejp

Poppispinglorna

smarties skrev 2008-09-26 15:28:15 följande:
    Åh, vad underbart jag har det.Jag är karl och barnledig ända till imorgon.. *njuta av tystnaden*
    Va ska du hitta på då?
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp
    smarties skrev 2008-09-26 15:44:35 följande:
    Det bästa som finns, INGENTING :DEller jo, jag ska gå ut o äta med en kompis som kommer hit till stan en sväng, o sen ska jag slänga mig i soffan med min bärbara och något mumsigt att äta, och sen en rejäl snyftare i dvdn :)
    Åh va härligt! SKönt å få vila öronen lite
  • tejp

Hej allihopa!

Va seg våran tråd har blivit! Nu måste vi skärpa till oss lite!

Vi hade barnfritt igår så vi satt hemma i soffan hela kvällen. Har nu äntligen sett Arn

Hur hade ni det ni som var ut?

• tejp

Lin, är du inte kvar där på smyckesaffären? *sorry jag hänger med lite dåligt*

Va skoj med ullared!!! Vi ska också åka dit snart, blir nog i november, då det är som värst Är ju ingen sport om man inte får trängas

• tejp
    znoozan skrev 2008-09-28 21:28:43 följande:
    är du nöjd med nya vagnen? såg några sådana på kreta blev sugen på en ju
    Hade du zappen med dig?
  • tejp
    Nirnaeth skrev 2008-09-30 12:09:24 följande:
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?(och jag hoppas hon inte menade mig!!)Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit. Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    Jag tycker Adele är en sån Xanderkopia att det inte är klokt! På tal om nått annat kändes det som nu, helt plötsligt
    Men visst syns det att hon är en tjej, eller så är det bara för att man VET att hon är det.
    Många tror ju att Moses är en tjej, kanske för att han har rosa på sig ibland Men elefanterna i fem myror ÄR ju rosa
  • tejp

Egentligen är det ganska irriterade, att folk alltid kollar kläderna och utgår från att det är en tjej om den har rosa och en kille om den har blått.

• tejp
    MiniMie skrev 2008-10-02 12:31:55 följande:
    hahahahah.... toppen!!Föresten läste jag på Ina´s blogg idag att minirodini-kläderna anlänt..och hon behåller ALLT själv.. hahah.. tydligen väldigt fina tryck =)Och om någon är sugen på att tjuvkika så har dom förskyltat lite i butiken nu.. så kika förbi på borganäsvägen 33 när ni är på stan ;);)Butiken kommer för övrigt att heta tre äpplen hög.. och är någon intresserad av en förhands-öppning-kväll (eller vad de heter) så säg till mej, då jag blivit ombedd att samla några namn och adresser åt henne inför, tjuvstarten!
    Förhandsöppning?! Me like!!!! Jag vill komma!

Åh va man väntar på dendär bebisen nu! Tyvärr har jag inga bra utdrivningsknep
  • tejp

Hej tjejer!

Känner mig superaktiv verkligen...Oskyldig Är in och läser ibland men skriver ju inget.

Blir det några små telingar i tråden snart? Är två på övertid nu? Är ju nyfiken!!!

Här har Lucas feber, fick igår. Hoppas det är snabbt övergående.

Ang smink så tycker jag egentligen att det låter tidigt med det redan i 4an. Men ännu vansinnigare är det väl att barnen redan då ska ha mobiltelefoner, och det har ju alla ungar nuförtiden. Så lite tror jag det är så att man får gilla läget, allt har tidigarelagts mot för när vi var små.

• tejp
    Martha skrev 2008-10-07 18:30:29 följande:
    Fast mobiltelefoner kan ju ifs vara rätt bra för säkerheten oxå.. speciellt när barnen tar sej själv fram och tillbaka från skolan. Man vet vart man har dom..  Så jag vet inte om jag håller med att det kan jämföras riktigt... 
    Jag säger inte att mobiler är dåligt, men det är vansinnigt att det på nått vis är självklart att dom ska ha sånna så tidigt. Jag fick min första mobil efter MKT tjat 1a året på gymnasiet.
    Jag klarade mig ju ända tills dess, och precis som du hoppas att dina barn ska börja med smink senare så har jag nån vision om att mina ska få mobiler senare, men antagligen så har dom tjatat åt sig sånna låååångt tidigare än högstadiet, som jag tycker är minimigräns för egen telefon.

Det som faktiskt är läskigt med mobiler är ju att man faktiskt inte vet hurpass mycket strålning dom ger ifrån sig och hur det påverkar hjärnan. Är synd att utsätta barn för den risken tidigare än nödvändigt.
    smarties skrev 2008-10-07 20:17:23 följande:
    Hm, får Minimie bebis? Inte online sen igår kväll? :)
    Spännande!! Kom ihåg hur det var när det började närma sig, direkt man inte varit ute här i tråden på en dag så var spekulationerna igång Vi är riktigt nyfikna pinglor här!
  • tejp
    Martha skrev 2008-10-07 21:04:33 följande:
    Ang mobiler så tänker jag så här... Om de är nånstans och om nått händer.. man vet ju inte vad som händer nu för tiden med alla konstiga människor som ränner runt då kan det vara rätt bra å ha... bra mycket bättre än mascara ;)
    Nää mascara är bättre! kommer inga dyra räkningar heller
  • tejp
    Martha skrev 2008-10-07 21:04:33 följande:
    Ang mobiler så tänker jag så här... Om de är nånstans och om nått händer.. man vet ju inte vad som händer nu för tiden med alla konstiga människor som ränner runt då kan det vara rätt bra å ha... bra mycket bättre än mascara ;)

Håller självklart med i att det är super att kunna få tag på dom när dom är ute. Mina kids är fortfarande för små för att ränna nånstans själva, och här är det inte ens säkert att karln svarar när man vill ha tag i honom....

Och ni som känner mig och har mitt mobilnr vet ju hur ofta jag svarar....

• tejp
    copernicus skrev 2008-10-08 19:09:34 följande:
    beror på vad du menar med avstånd men de strålar starkt inom 700 meters radie, så ut med skitenPå dagis märkte personalen skillnad på Casper när vi tagit bort den bärbara, tog en vecka ungefär.Jag var såå skeptisk till att ta bort telefonen eftersom det är bekvämt att ha den, men när min mamma sa ifrån tillslut ås rök den all världens väg, det är 4 år sen.Mamma har haft cancer och ska inte utsättas för för mycket strålning och därför bad hon mej ta bort telefonen vilket jag självklart gjorde, på en gång. Nåt jag inte ångrar alls!!
    Detdär har jag funderat på, hur mkt en telefon strålar. Nu ska mina också ut!!!! Är skiträdd för strålning! Usch man utsätts för såå mkt läskigt!

Men 700meter... Då blir man ju strålad av grannarnas med...

Hej allihopa föresten!

Va gör ni en kväll som denna?
Svar på tråden Poppispinglorna