Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna

..jaha. då var de bara 7dagar kvar nu da. Men inte de minste tecken på att någon skrutt vill komma ut. Bli nog en övertidare de här oxå =)

• MiniMie
    bebis08 skrev 2008-09-29 13:06:39 följande:
    Ja du får gott vänta, jag är före dig i kön
    hehe.. du har bara idag på dej.. sedan är de fritt frama tt få g föra ikön ;) hhehe
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-09-29 21:12:46 följande:
           Är det nån som vill följa med till Sthlm på Underbara barn nu då??        Det är den 31 okt - 2 november.   En tjej helg i sthlm utan barn??!!               www.underbarabarn.com
    vart brukar ni bo när ni åker ner??
    Vi tänkte åka ner hela familjen..igoda vänners lag..och ta en myshelg..samt passa på att kika på mässan.
    Men jag är verkligen SÅ kass på boende i stockholm... hotell ja visst.. men vart???
  • MiniMie

vi bodde på hotell nacka.. och saltsjöbaden förra sommaren.. men, de var mest för vi fick så bra priser med de där stockholmskortet.. men.. man vill ju inte hamna allt åt skogen.. när man hittar så dåligt.
    6månaders boende i stockholm satte ju inte direkt sina spår i mej allafall... uruselt lokal sinne. =/

• MiniMie

sent igår kväll fick jag frossa och värkar... men.. efter 2h, en dusch och sedan en varm vetekudde somnade jag ovaggad... idag har ajg lika måna känningar på att ungen vill ut som jag haft senaste 3åren.. dvs NADA.. inte ens lite ont eller öm någonstans.. så orättvist!!!

• MiniMie
    bebis08 skrev 2008-10-02 08:22:39 följande:
    Hörru, jag är före dig
    hehehe.. just nu känns de som om ALLA är före mej.. så.. sätt igång och kläm ut nu da.. så de blir MIN tur någon gång =)=)=)
  • MiniMie
    bebis08 skrev 2008-10-02 08:26:29 följande:
    Det skulle jag lätt göra, om det bara kunde köra igång nån gång....  *suck*
    hehe.. tror vi känner rätt lika just nu... egentligen är ajg fortf inte trött på att vara gravid.. men.. fasen, om de bara ahde kört igång igår när de var på god väg..hade han vari här nu så hade vi ahft de gjort =)=) hhehehe
  • MiniMie
    bebis08 skrev 2008-10-02 09:54:28 följande:
    Men JAG är trött på att vara gravid Det är väldans tungt nu, hade en utgångsvikt på 52kg och nu väger jag 70kg!!!Det är mkt till mina 152cm.... Och dessutom har jag en dålig rygg redan innan, och den här vikten gör inte saken bättre. Sen har jag börjat få så ont i höfterna, men det är väl oxå vikten. Vänder på mig hundra ggr/natt....BF+3 idag.......
    BF-4 idag här..
    Den här ggn har jag inte alls gått upp så mycke i vikt.. gick iofs inte upp onormalt mycke förra ggn heller (13kg) men denna är jag nu uppe i 7,5kg..
    Antar att de är därför man står ut.. känns inte så jätte tungt. Även om jag hade fler kilon kvar sedan förra grav den här ggn... ;) Men de hör väl till..

ryggen var paj redan innan men, först nu sista veckan börjar jag känna mej stel och "osmidig"... så.. jag ska väl inte klaga. Men..gud vad amn längtar efter att få snuffsa.. heheh.. =)=)=)
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-10-02 12:10:28 följande:
    jag vill också snuffsa på bebbe! FÖD BARN!
    hahaha ja visst.. allt för dej.. åker in nu på bums.. hhahhahah
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-10-02 12:27:32 följande:
    Bra,  jag som ska till Calimero ikväll.. Då kan ja händla preeeesent!!!  
    hahahahah.... toppen!!
    Föresten läste jag på Ina´s blogg idag att minirodini-kläderna anlänt..och hon behåller ALLT själv.. hahah.. tydligen väldigt fina tryck =)

Och om någon är sugen på att tjuvkika så har dom förskyltat lite i butiken nu.. så kika förbi på borganäsvägen 33 när ni är på stan ;);)
    Butiken kommer för övrigt att heta tre äpplen hög.. och är någon intresserad av en förhands-öppning-kväll (eller vad de heter) så säg till mej, då jag blivit ombedd att samla några namn och adresser åt henne inför, tjuvstarten!
  • MiniMie

borganäsvägen är som sagt.. samma gata som lindex.. mitt emot godisaffären..typ.. =)

Hon kommer bla ha märkeskläder som: kik-kid..molo..katvik..minirodini.. och lite "udda" leksaker.. som man inte kan inhandla var som hellst..

Hum.. vad var de mer mickis, jag kommer inte ihåg allt..?!?

Öppnar är de väl allafall tänkt att de ska göras första vardagen i november om allt går som de ska.. och de hoppas vi ju verkligen. Dvs att de borde vara runt den 3e..dagen efter ni vari på underbara barn mässan =)

• MiniMie

....weeeee!! Jag är SÅ lycklig.

varit på sist mvc besöket idag, eller för hoppningsvis sista. Fortf står SFmåttet still på 33cm. Men..de var desamma. För nu är de bara 3dagar till BF. Och ikväll ska vi på 20års fest!!

Varför jag är SÅ lycklig.. provade mina älskade underbara, super nice:iga Levis-jenas..DOM SITTER TOPPEN.. herre gud. 3dagar till bf och jag kan hamina favvo jeans fortf.. hur går detta till??
    ...de var desamma.. jag kommer allafall slippa se ut som en sopsäck på festen ikväll =)=)

• MiniMie
    bebis08 skrev 2008-10-03 18:26:05 följande:
    Men hallåååååå?!Jag har inte ens kommit i mina mammajeans den sista månaden!!!!Här lullar man runt i mjukisar......Idag är jag på BF+4 (40+3) och mitt sf-mått var 38cm, överst på kurvan.Har gått från 52 till 70,5kg! Och en hel del sitter på rumpan å låren.....Ha det så skoj på festen!!!
    jag menar de.. mina mamma byxor sitter snor tight.. MEN, antar att jag gått upp runt magen, för muddet gör så ont.. Mina vanliga levis jeans satt toppen!!
    Själv ligger jag på behagliga +7,5 i vikt ökning. Förra graviiditeten vart de +13..och sf mått som störst på nästan 39.
    Men.. lika lycklig för de blev jag då som jag kommer bli nu bara vårat underbara barn tittar ut =)=)
    Vikten och de kroppsliga är inget jag annars reflekterar vidare över så länge jag är gravid.. då får man vara hur fet (eller inte fet) som hellst.. =)=) hahahah

Festen var jätte skoj.. vi hade ingen barnvakt, så därör är vi hemma tidigt.Men vi ahr ätit gott och lekt roliga lekar..och nu när drinkarna började ta vid tackade vi och for hem..
  • MiniMie

..vi var på marknaden igår. Inte toppen väder..men de gick rätt bra, var mycke folk..inte för kallt och de kom nog bara ett par droppar regn. Så.. de var skönt =) Riktigt höstväder..

Är glad dock att vi åkte igår..för idag hade jag inte åkt.. =)

Här är de en riktig städ-dag..
    EN dag till bf.. stefan diskar, och jag dammar..sedan ska de dammsugas och torkas golv..och jag har lovat att ta toaletterna den här vändan.. (jag hatar toaletterna) Men, en storstädning är nödvändig. Så vi vet vad vi har att göra.. heheh..

kl:14 ska vi hämta vår inneboende..stefans kusin barn ska bo här fram till 1nov, hon har fått ett högre jobb på ssab här i borlänge, än de hon har på ssab i oxelesund. Så de blidde flytt men de felade lite med lght så vi ställer upp med vårat extra rum/bebisrummet =)

En vända till kupolen ska jag oxå göra..måste köpa dom fina ramarna jag hittade där i veckan!

• MiniMie

..de vore väl tusan om inte den här ungen komer ut nu.. så som jag har städat idag. grundligt värre. tom rensat hela pysselskåpet, alla tidningar som man spar men aldrig mer läser..mm..mm..

Nu får han fatta vinkeln och komma UT!!!!

• MiniMie

..neeee.. jag föder INTE barn på bf+1.

Har idag kommi fram till att jag ger de till på söndag.. sedan tänker jag tillåta mej själv att lessna ur på att..LÄNGTA..efter skrutten. Och då får alla som har känsliga öron hålla för eller vackert hålla sej undan.. för de kommer nog itne bli så trevligt.. med tanke på hur länga jag stått ut nu med ett evinnerligt leende på läpparna hela vägen och evigt tacksamhetsskuld mot de mirakel som skedde att vi faktiskt efter över 2år äntligen fick behålla en liten skatt inne i magen på mej....

idag har jag så gott som shoppar HELA dagen... som grädde på moset har jag oxå tvingat min sambo att skälla på volvo..som i sin tur fick smöra för försäkringsbolaget så att vi har fått en hyrbil. dock lär vi betala 6.60:-/mil plus bensin.. MEN.. vi kan allafall ta oss till falun på egen hand nu.. om ungen behagar titta ut.. och vi fick låna en riktigt NICE bil =)=)

• MiniMie

regn och rusk... blött och otäckt.. kallt... men såååå mysigt ;)
    Sambon är fortfarande skjukskriven för sitt onda knä... så idag blir de nog allafall lite tid "över" för en mysstund i soffan medan de regnar på hur mycke de vill på utsidan... *iiiihh*

Men först.. lämna på dagis och uträtta lite ärenden... lillebror vill inte kika ut till oss än.. så de gäller att passa på.

• MiniMie

japp.. igångsättning idag för "bebis08".

Men här är de luuugnt. Var till BM.. fick inte ens komma till min ordinarie.. och hon ajg fick trodde först bebis vänt sej.. och sedan talar hon även om att han nu mer inte ens är inärheten av fixerad...vilket oxå leder till att sf måttet ökat..rejält..2cm på 5dagar. Bläääää.. kändes allt annat an possitivft när vi kom därifrån.

nästa kontroll är 41+3.. på fredag.. men innan söndag MÅSTE han väl kommit ut.. jag vill inge mera. *sitter och tröstäter lite godis*

• MiniMie
    Starlet1 skrev 2008-10-10 18:30:47 följande:
    Men oj då. Hon pratade inte om snitt då? Om han har vänt sig menar jag. Hoppas han vänder tillbaka sig och att han kommer inatt.
    fick göra ett ul.. och hon konstaterade att "de är runt allafall..och mer kunskap om ultraljud om de har ju inte jag..men, nog är de kanske huvudet allafall"... Mmm... nice nice..
  • MiniMie

Ska väl försöka sluta deppa.. ut kommer han väl.. någon gång..

Blir ju samtidigt lite arg på mej själv att jag deppar redan..lovade att hålla ut till söndag allafall.. och.. att deppa ihop för att förlossningen inte kommit igång än..för den eventuella smärtan..att man eventullet blir igångsatt eller att de kommer kanske kunna bli lite trassel efter vägen innan han är ute... de är egentligen inte okej. Så som vi kämpat för att få till de här barnet borde man väl kunna stå ut mer än så tills man verkligen "rott allt ihamn"..eller hur man ska kalla de...grrr.. hormoner?!?

..idag blir de garranterat fredagsmys här oxå.. stanna och köpte chips och dipp på väg hem. Inte alls vari sugen på foota under den här graviditeten.. men idag... ska bara mysa med mina pojkar i soffan och njuta.. =)=)

Svar på tråden Poppispinglorna